Jump to content

Mål du vill uppfylla innan du dör


svamp i skogen
 Share

Recommended Posts

Menar du antikens sju underverk eller de nya? Antiken blir svårt eftersom bara ett står kvar.

Först vill jag säga att jag finner det olyckligt att folk inte vet vad dom sju underverken är. Nu vet du det, men det finns andra (kikar på Vice.).

Och till din fråga borde jag inte behöva svara tycker jag. Gissa en gång?

Ska jag lägga till; Resa till framtiden, Resa bakåt i tiden, Besöka en annan bebodd planet och dricka bärs med en alien också? Varför skulle jag vill uppfylla saker som inte går eller finns..?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tusan vill alla göra i USA? Italien! Ryssland! Kina! Colombia! Frankrike! Österrike! Det är länder man ska besöka .. inte urvattnade industrilandskap med "the world's biggest corn knob" som häftigaste turistattraktion.

Själv vill jag åka ditt pga bergen osv, Köra skoter där! mmmm!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först vill jag säga att jag finner det olyckligt att folk inte vet vad dom sju underverken är. Nu vet du det, men det finns andra (kikar på Vice.).

Och till din fråga borde jag inte behöva svara tycker jag. Gissa en gång?

Ska jag lägga till; Resa till framtiden, Resa bakåt i tiden, Besöka en annan bebodd planet och dricka bärs med en alien också? Varför skulle jag vill uppfylla saker som inte går eller finns..?

Nu vet jag det? Allmänbildning. Men jaja, lät bara som romantiserat dravel. Våra nya "underverk" är bara turistattraktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet jag det? Allmänbildning. Men jaja, lät bara som romantiserat dravel. Våra nya "underverk" är bara turistattraktioner.

Du fick meningen fel. Menar inte att du "lärde" dig det nu. Skulle kunnat lägga till ett ju i den meningen. Menade att "Nu vet ju du det redan".

Skulle inte riktigt kalla det för turistattraktioner. För fan, stockholms smalaste gata är en turistattraktion, detta är så mycket mer än något turister bara åker för att kolla på lite. Sju ting som är något alldeles extra, något som funnits i hundratals år.

Vill du på din dödsbädd berätta för dina barnbarn att du besökt dom sju underverken av denna värld eller vill du berätta den gången du kollade på en stor dalahäst i en rondell?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först vill jag säga att jag finner det olyckligt att folk inte vet vad dom sju underverken är. Nu vet du det, men det finns andra (kikar på Vice.).

hehe, menade bara att det inte är fast vad som är de sju underverken.

Personligen skulle jag vilja besöka:

Cheopspyramiden

De hängande trädgårdarna i Babylon (Guds port).

Kinesiska muren

Angkor Wat (hur kunde jag missa detta då jag var i thailand >.<)

Kreml, Röda torget,

Moais på Påskön

Chichén Itzá

Petra, Jordanien

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hehe, menade bara att det inte är fast vad som är de sju underverken.

Personligen skulle jag vilja besöka:

Cheopspyramiden

De hängande trädgårdarna i Babylon (Guds port).

Kinesiska muren

Angkor Wat (hur kunde jag missa detta då jag var i thailand >.<)

Kreml, Röda torget,

Moais på Påskön

Chichén Itzá

Petra, Jordanien

De hängande trädgårdarna är väl förstörda?

Jag har lekt runt på Angkor Wat-området i tre dagar och det är väldigt coolt... fast inte så coolt att det är något som man måste göra innan man dör tycker jag. Fast jag prioriterar upplevelser snarare än sevärdheter på min "bucket list".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...