Jump to content

Berätta om era "egenheter"


Maxz
 Share

Recommended Posts

Jag svarar aldrig på okända nummer i mobilen om jag är nykter. :P

Haha, det gör inte jag heller. :angry: Fick mystiska och traumatiska samtal från en muslim bostadd i Göteborg när jag var yngre och det satte väl sina spår.

Har en polare som har dolt nummer också på sin mobil, och han brukar bli rätt elak då han alltid får skicka meddelande innan han ska ringa, där han skriver att han ska just ringa. :)

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förut iriterade jag mig på skåpluckor/garderobbsdörrar som inte var riktigt stängda :angry:

Man var bara absolut tvungen att gå o putta igen dom, sen när andra familjemedlemmar inte brydde sig om saken, och ALLTID sket i o trycka igen dom, gjorde inte saken bättre. :P

Hehe, jag har en vän som är exakt sådan.

----

Tycker att min gamla lista stämmer så bra fortfarande, så det är ingen mening med att skriva en ny.

  • Jag är, till skillnad från många andra här på forumet, mycket bra på att spara. Den enda "inkomsten" jag har är studiebidraget - och även fast jag älskar kläder och prylar så kan det gå flera månader utan att jag köper något alls.

  • Det finns vissa perioder då jag alltid måste ha något i näsan när jag t.ex. sitter framför datorn, tv:n på en lektion. En penna, ett sudd, ett batteri - alllt som får plats stoppas in. (Dock en sak åt gången)

  • Plockar med batteriluckorna på fjärrkontrollerna när jag kollar på tv. Detta är något jag gjort sen jag var liten - och far min blir bara med och mer irriterad på det.

  • På senare tid har jag kollat mycket på Friends. Om jag ser på många avsnitt efter varandra så tror jag sen att jag är Chandler. Jag tänker likadant som han pratar - ofta också på engelska. Brukar även slänga ur mig Chandler-liknande kommetarer och skämt till folk i min omgivning.

  • Innan jag lägger mig på kvällen så trycker jag till min garderobsdörr för att vara säker på att den är stängd. Detta är inget jag ens tänker på, det går helt per automatik. (Det hänger kvar från när jag var liten och trodde att det fanns en dinosaurie där inne)

  • Jag är dålig när det gäller deadlines. Skolarbeten skjuter jag upp till det allra sista, ofta blir de för sent inlämnade. Det här vet jag inte riktigt vad det beror på. Jag har nämligen väldigt lätt för mig i skolan, så läxor och inlämningsarbeten är egentligen inget svåra. Det är bara det att de aldrig blir av. Sen, när jag sitter där kvällen innan inlämning, mår jag väldigt dåligt och bestämmer mig för att jag aldrig ska utsätta mig för samma sak igen(men nästa gång är det likadant, såklart). Och till och med när jag sitter där och mår dåligt så gör jag andra saker. Ibland sitter jag bara och stirrar rakt fram. :)

  • Lämnar inte huset på morgonen utan att ha borstat tänderna. Isåfall tar jag hellre nästa buss.

  • Dricker aldrig ur ett mjölkglas helt och hållet, utan lämnar någon halv centiliter på botten. Detta ogillar mina föräldrar ganska starkt. ^^

  • Jag är otroligt bra på att ta kontakt och prata med folk, speciellt tjejer. Är tvärr lite för vänskaplig, det slutar alltid med att jag blir kompis med tjejen (även om jag hade andra tankar från början :P ). Sen blir jag arg på mig själv för att jag "sabbade chansen".

  • Jag är vansinnigt kortsint. Om någon säger något som jag blir arg eller upprörd över, så tar det inte ens en halvtimma innan jag har förträngt det.

  • Jag minns väldigt konstiga saker. Jag tror att jag kan minnas det mesta, bara jag får tänka till lite. Kan t.ex. minnas vad "någon har sagt för 7 år sedan den där gången vi var i våran sommarstuga och åt räkor". Weird.

  • Trots att jag gillar att sitta och lyssna på hög musik, både på mp3:n och vid datorn, så kommer jag ofta på mig själv med att ha jättelåg volym.

  • Jag är otroligt snäll och glad av mig. Alltid. (Skulle gissa att detta hör ihop med att jag är så kortsint)

  • Har aldrig bråkat med mina föräldrar - inte någon annan famlijemedlem heller för den delen.

  • Jag har många kompisar. Alltså, väldigt många. Men trots det så umgås jag knappt med dem mer än i skolan och på någon enstaka fest. Har ett gäng kompisar från högstadiet som jag skulle vilja träffa, men det blir aldrig av.

Bonus: Jag skulle aldrig i hela mitt liv berätta för mina kompisar att jag hänger på det här forumet. Skulle ljuga in i det sista om de kom på mig. Vet inte varför, för det är ju ingen farlig grej egentligen. Och jag bryr mig inte om vad de tycker.. :D

Till exempel: Mina vänner klagar på min musiksmak. Men jag vet att jag delar många artister och band med dem. Skulle därför vilja visa dem min last.fm, men eftersom där fionns så mycket gtasajten-relaterat så låter jag bli.

Bonus: Jag lägger ner alldeles för mycket tankekraft på gtasajten-relaterade saker. När jag sitter på bussen eller i skolan och när jag ska lägga mig - jag sitter alltid och tänker på saker som folk här har skrivit och ältar dem gärna om och om igen. Även om det är helt ointressanta inlägg egentligen. Det här är för övrigt något jag gör i "övriga" livet med. På samma sätt som man får en låt på huvudet, så kan jag få en mening som jag hör om och om igen i huvudet. Irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pratar (oftast) med mig själv på engelska.

Sen i skolan när läraren suddar tavlan och missar ett streck så kan jag sitta och störa mig på det hela lektionen :P

Om jag kommer på att jag ska t.ex hämta en skruvmejsel i källaren så brukar jag ofta gå ner och när jag har kommit ner så har jag glömt bort vad jag ska göra :angry:

Missbrukar smilies!

Edit

Redigerad av Juster
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag är ensam hemma brukar jag göra som alla andra här. Dunka på musik på hög volym.

Sjunger gärna med i låtarna medans jag går runt i huset.

Pratar med mig själv ibland, t.ex. när jag spelar. Och då menar jag inte typ "fan jag dog! *slå i bordet*"

Kan säga allt möjligt.

När jag äter så måste jag alltid blåsa först på handen sen på maten. För att kolla om det är varmt eller kall luft som kommer ut.

När jag sover så måste vika täcket så det stänger in fötterna och resten av kroppen så inget spöke kan dra av det :P

Kom på en sak nu när jag såg vad juster hade skrivit.

Det är med att glömma bort vad man ska göra! Det är jag en höjdare på.

Glömmer alltid vad jag ska göra och det tar ett bra tag för mig att komma på det igen.

Jag har fått ryck och gjort helt fel saker också. Ska jag äta fil med flingor så stoppar jag filen i skåpet och flingorna i kylen. Har hänt att jag gått och lagt glasögonen i kylskåpet också.

Det värsta var när jag stor och borta håret på toan, när jag var klar så la jag inte upp den på hyllan igen. Jag kanske den i toaleten. När det hände började jag skratta som fan och undrade vad det var för fel på mig.

Kommer inte på så mycket mer nu!

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag sover så måste vika täcket så det stänger in fötterna och resten av kroppen så inget spöke kan dra av det :P

Samma här! Bara det att jag är rädd att det ska krypa in spindlar under täcket. Har gjort så sen jag såg James Bond - Dr. No första gången när jag var liten. Då är det (om det är den filmen) någon som går och lägger en stor äcklig fågelspindel på Bonds täcke när han ligger och sover.

Jag måste dricka cola, varje dag. Det får inte gå en dag utan cola, då blir jag seg i huvudet och presterar dåligt när jag ska plugga. Om jag inte har råd med cola dricker jag iskallt vatten ur en termos istället, men det funkar inte riktigt lika bra.

Jag är riktigt rutinerad på morgonen. Jag vaknar en timma innan bussen går, springer upp och duschar och sen sätter jag mig för att läsa tidningen och äta frukost. Jag får äta i max en halvtimma, sen måste jag hälla upp en kopp kaffe, sätta mig vid datorn och extrakolla så att bussen går när den ska. När det är klart går jag och borstar tänderna och kollar hur varmt det är ute, så jag vet vilken jacka jag ska ta på mig. När det är gjort smörjer jag in ansiktet med någon kräm (min hud blir hur torr som helst när jag har duschat), fixar håret och drar ivär två minuter innan bussen går.

Jag kan inte hålla i pengar, alls. Så fort jag får 20 kr springer jag iväg och handlar cola för dem. Har jag mer blir det lite godis till också (Och jag går fortfarande inte upp i vikt ett dugg).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste dricka cola, varje dag. Det får inte gå en dag utan cola, då blir jag seg i huvudet och presterar dåligt när jag ska plugga. Om jag inte har råd med cola dricker jag iskallt vatten ur en termos istället, men det funkar inte riktigt lika bra.

:- / Har samma dåliga vana. Tänderna mår nog inte så bra av det här..I guess, : #

Länk till kommentar
Dela på andra sidor



  • När jag stoppar in en cdskiva i en cd eller min PS3 måste den alltid ''ligga rätt''.
  • Dubbelkollar alltid plattorna innan jag lägger mig samt att entrédörren är låst. Dock endast då jag är hemma själv.
  • Makerar- av makerar alltid texter som jag läser på internet med musen i den stunden jag läser texten.
  • Jag är alldeles för snäll mot människor vilket inte alltid är bra. Dumsnäll, eller hur man säger.
  • Jag har ett skrämande temprament. Är dock ingen som rasar över andra personers åsikter utan följer mer mottot ''Jag är som jag är, han är som han är och världen är som vi är.'' Brukar aldrig (som många andra) klaga och vara sur/irreterad över folks klädstilar m.m.
  • Jag har en negativ syn på mig själv.
  • När det gäller skolarbete blir det ofta den klassiska erikrepliken: ''Jaja, jag gör det sen.''
  • Hatar skolan och är negativ till att jag ständigt är negativ till skolan alla många av dess arbeten.
  • Svara heller aldrig på dolda nummer.
  • Minns en del saker som har hänt då jag var bara 3-6 år gammal; oftast är det något obetydligt också
  • Trollar ibland då jag har lite att göra

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Minns en del saker som har hänt då jag var bara 3-6 år gammal; oftast är det något obetydligt också

Det där är väldigt vanligt tror jag. Någon som vet varför man har väldigt nogranna minnen av vissa helt normala händelser?

EDIT:

Från när man var liten alltså. Samtidigt som att det finns mycket mer betydelsefulla händelser man inte har något minne alls av.

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT:

Från när man var liten alltså. Samtidigt som att det finns mycket mer betydelsefulla händelser man inte har något minne alls av.

Hjärnan är inte fullt utvecklad att kunna avgöra vad som är värt att minnas.

  • Jag är överdrivet självkritisk i tävlingar
  • ...men om jag råkar vinna i någonting så är jag hur stolt som helst.
  • Jag svarar aldrig dolt nummer, och får jag ett SMS från ett nummer jag inte har så söker jag alltid på hitta efter vem det är innan jag svarar.
  • Jag finner det otroligt intressant att lyssna på andras samtal när jag sitter på bussen, tåget etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag finner det otroligt intressant att lyssna på andras samtal när jag sitter på bussen, tåget etc.

Jag med. Och efter en rolig diskussion så måste jag gå upp till en vän eller liknande och säga typ, "Ingrid har lite dåligt med pengar just nu." om det var det de två pratade om. Vad gör man inte för humor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjärnan är inte fullt utvecklad att kunna avgöra vad som är värt att minnas.

  • Jag finner det otroligt intressant att lyssna på andras samtal när jag sitter på bussen, tåget etc.

Håller med. Då man pendlar brukar jag luta mig bakåt och bara höra på konversationer mellan människor. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en tendens att prata relativt mycket engelska.

Pratar med mig själv då och då ( :P )

Måste kolla på varje Volvo som åker förbi. (Volvo-freak, right here)

Låter det som en bil med V8 så måste jag kolla åt alla håll och försöka se vad det är för nån.

Stör mig på dörrar som står på glänt i huset.

När jag har tråkigt kollar jag igenom "Mina kamerabilder" på telefon.

Så fort jag har en bandy-klubba på idrotten så måste jag öva på min golfsving lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pratar ofta med mig själv också på engelska när jag är själv hemma.

När jag ska sova måste mitt lakan ligga helt rätt annars kan jag inte sova, samma jag kan vakna på natten och rätta till det, gillar inte alls när det ligger snett :P

Har en garberobsdörr vid min säng, den ska vara stängd när jag sover, precis som dörren ut ur rummet. Det måsta vara helt tyst och mörkt annars går det inte att sova. Dock har jag lilla gösta som ibland inte vill vara tyst :angry:

Är precis som Cyper för snäll mot folk, har fått problem med det två gånger förut, nu har jag börjat bättra mig eftersom det oftast blir tillslut att det förstör för mig själv.

Vet inte mer just nu men ja, man är ju som man är :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag ska sova måste mitt lakan ligga helt rätt annars kan jag inte sova, samma jag kan vakna på natten och rätta till det, gillar inte alls när det ligger snett :P

Samma här, kan absolut inte sova när lakanet är "knöligt" och då måste jag rätta till det.

Och samma som Felshoe, är skitdålig på att spara, fast ändå säger folk att jag är snål.. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag ska sova måste mitt lakan ligga helt rätt annars kan jag inte sova, samma jag kan vakna på natten och rätta till det, gillar inte alls när det ligger snett :P
Samma här, kan absolut inte sova när lakanet är "knöligt" och då måste jag rätta till det.

same!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*hamnade i fel tråd först, kommenterar en kommentar om kommenterarerererererr*

Jag postar alltid innan jag tänker efter/läser igenom saker , det är därför 50% av mina inlägg har en edit...

En annan "egenhet", som jag förvisso tror att jag delar med många, är att aldrig göra de där små sakerna som skulle göra ens liv mycket lättare. T.ex. ifall mitt täcker har glidit ur påslakanet brukar jag lida av detta i flera nätter innan jag orkar bädda om, kör alltså lakanet med täcket över sålänge men det slutar ändå alltid en en obekväm röra av sängkläder... Ett annat exempel är att min resväska kan ligga ouppackad i dagar eller till och med veckor innan jag orkar packa ur efter en resa, samma sak med nyvättade kläder som jag lägger PÅ byrån - efter flera dagar med besvärdade blickar på på tvätten lägger jag ner den I byrån. Jag orkar aldrig ringa banken om vilket konto min restskatt ska sättas in på trots att det inte är något besvär alls och jag får typ 2k av det....

Detta är bara några få exempel ur min förslappade värld.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*hamnade i fel tråd först, kommenterar en kommentar om kommenterarerererererr*

Jag postar alltid innan jag tänker efter/läser igenom saker , det är därför 50% av mina inlägg har en edit...

En annan "egenhet", som jag förvisso tror att jag delar med många, är att aldrig göra de där små sakerna som skulle göra ens liv mycket lättare. T.ex. ifall mitt täcker har glidit ur påslakanet brukar jag lida av detta i flera nätter innan jag orkar bädda om, kör alltså lakanet med täcket över sålänge men det slutar ändå alltid en en obekväm röra av sängkläder... Ett annat exempel är att min resväska kan ligga ouppackad i dagar eller till och med veckor innan jag orkar packa ur efter en resa, samma sak med nyvättade kläder som jag lägger PÅ byrån - efter flera dagar med besvärdade blickar på på tvätten lägger jag ner den I byrån. Jag orkar aldrig ringa banken om vilket konto min restskatt ska sättas in på trots att det inte är något besvär alls och jag får typ 2k av det....

Detta är bara några få exempel ur min förslappade värld.

You are not alone.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tar den "egenhet" som passar in på mig mest och det är ju förknippat med tvångstankar.

  • Om något papper är för långt ut på kanten på ett bord, eller om en mössa ligger lite snett MÅSTE jag rätta till dom så dom ligger precis så jag vill att dom ska ligga.

De andra som jag skrivit i förra tråden stämmer längre inte in. Sedan har jag inga speciella konstigheter. Eller jo, en liten är väl att när jag plötsligt känner mig ensam eller saknar någonting så brukar jag tystlåtendes säga Mamma. .. .... ...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...