Jump to content

GTA IV Screenshots


 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hände en rätt så mäktig grej.

Hade dejtat bröööd'n och gick då en runda för att utforska Little Italy. Sprang förbi en Italiensk restaurang, antagligen ägd av Italienska maffian, med tanke på vad som hände senare. Jag knuffade till en av dem som satt vid stolarna i sina kostymer och gennast bad han mig att sticka därifrån fortare än kvickt. Det gjorde jag inte, vilket resulterade att ännu en maffioso ställde sig upp och glodde på mig. Jag visste vad som väntade, så jag stod cirka fem meter ifrån då båda två angrep mig med nävarna. Jag hade lite liv så jag ville varken poppa båda två mitt på gatan eller slåss. Sprang som fan och dom följde efter mig. Det slutade med att jag kom till Chinatown. Framför mig ser jag min räddning - två män - en i solglasögon och några Kinesiska kläder (?!) och den andra i ett vitt linne med massor av tatueringar på armarna. Jag gjorde den gamla klassikern i gta. Sprang runt dem samtidigt som jag flitigt fintade mina Italienska fiender. Till slut hände det. En Italienare råkade slå till en Traidmedlem på käften.

Det var då det mäktiga hände. Och det gick fort. Triadmedlemmen slog tillbaks två-tre gånger medan hans kompanjon drog upp en UZI och öppnade eld. Hur som helst så hade Italienarna reagerat snabbt, och tog skydd bakom några bilar! Folk började skrika, och en kärring kastade bort sina matkassar och sprang för livet. Bilar som körde på den stenbellagda gatan tvärrstannade, medan andra körde gasen i botten. En av dem körde sönder en lykstolpe som ni ser på bilden. De bilar som tvärgasade krashade oftast då några få kom iväg. Jag själv gömde mig bakom en bil medan yttligare några fler Triads började skjuta. Båda Italienarna blev tydligen dödade, dock såg jag inte hur. Det slutade med att polisen anlände eftersom jag hade ringt. Det var en traidmedlem kvar, jag vet inte om dom andra hade flytt eller om de hade dödats och spawnats bort, men han sköt i allafall ned två poliser (som ni ser på bilden)

I allt vimmel hade jag även ringt en ambulans så jag fick fullt med liv. Ambulansen stod i panik och försökte köra därifrån, då ännu en ambulans anlände men fastnade eftersom vägen var totalt blockerad av bilar. Det slutade med att de försvann båda två.

Nu kommer det mäktiga - Den traidmedlem som överlevde haltade iväg, samtidigt som jag kunde höra hellikopter ljud! Ja, en hellikopter cirkulerade rätt så högt ovanför platsen. Jag följde efter traidmedlemmen och det var som om han blev rädd eftersom han tvärsprang då och då. Mitt i gatan puttade jag omkull honom så han föll raklång frammåt. Jag drog upp min 9mm pistol, ställde mig framför honom och just i det ögonblicket då han skulle ställa sig upp, då han började böja ansiktet uppåt, sköt jag honom i skallen och flydde i en stulen bil. Det var lite Death Wish-kännsla över det hela vid det ögonblicket. Paul Kersey style. :w000t:

Det var lite... ''wow'' >_<

0ur77f8q25zp.jpg

EDIT: Just det, en dam blev även dödad i dramet.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dedär lät... fantastiskt. :>

Sånthär tycker jag är riktigt häftigt med spelet.

Precis vad som helst kan hända. :)

Det är ett stort plus med GTA IV. Ja, det var en fantastisk händelse. Dock så är det rätt så svårt att berätta helt i detalj eftersom allt går väldigt fort. Men mäktigt var det. Synd att inte hellikoptern kunde stiga längre ned (förmodligen p.g.a hus) skulle vara mäktigt att se om de besköt förövaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag följde efter traidmedlemmen och det var som om han blev rädd eftersom han tvärsprang då och då. Mitt i gatan puttade jag omkull honom så han föll raklång frammåt. Jag drog upp min 9mm pistol, ställde mig framför honom och just i det ögonblicket då han skulle ställa sig upp, då han började böja ansiktet uppåt, sköt jag honom i skallen och flydde i en stulen bil. Det var lite Death Wish-kännsla över det hela vid det ögonblicket. Paul Kersey style. :whistling:

Jag förstår inte varför; om det nu var Triads som räddade dig, varför får du för dig att gå fram och avrätta honom? Jag vet att det bara är ett spel, men med händelser som den där är det mer än bara sandlådespel IMO. Förstår inte varför du dödade honom, det hade varit spännande att höra vad han gjorde sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte varför; om det nu var Triads som räddade dig, varför får du för dig att gå fram och avrätta honom? Jag vet att det bara är ett spel, men med händelser som den där är det mer än bara sandlådespel IMO. Förstår inte varför du dödade honom, det hade varit spännande att höra vad han gjorde sen.

Det är ju Cyprez du snackar med. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Jag förstår inte varför; om det nu var Triads som räddade dig, varför får du för dig att gå fram och avrätta honom? Jag vet att det bara är ett spel, men med händelser som den där är det mer än bara sandlådespel IMO. Förstår inte varför du dödade honom, det hade varit spännande att höra vad han gjorde sen.

Helt enkelt för att det hela var planerat. Jag sprang in i Chinatown eftersom jag visste att det fanns Triads där. Det slutade med att Italienarna och Traidsen dödade varandra. Den siste som överlevde försökte fly men jag stoppade honom.

Det är ju Cyprez du snackar med. :o

Tönt. ^_^

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Får hålla den lite aktivare då. :confused:

Skaffade nyss en ny look efter att ha haft 'Niko orginal' alldeles för länge. Blev nöjd med den första. Dock är byxorna svartare på bilden än vad de är i spelet.

Gjorde en liten Sindacco-look på min käre Niko. Den andra är helt random.

Ni kan ju alltid pröva att använda 'GTA3'-tröjan och de svarta jeansen. Blir lite Goodfella-stuk över det hela. Kläderna från LCS är inspirerande. :D

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...