Jump to content

GTA IV Screenshots


 Share

Recommended Posts

Hurra, Tikki! Har man en Hyperthreadad Pentium4 kommer det med 95% chans att köras smärtfritt! När jag läste detta var det som om tiden stannade, och jag sket nästan ner mig lite. Detta följt av ett vilt glädjevåld och jag började sjunga "We are the champions" innan jag gick ner och firade med julmust.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer det lite screens. OBS har denna grafik bugg också :/

När jag höjde grafik inställningarna till medium så blev grafiken lite bättre

Nu slipper ja genomskinliga vägar iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funkade verkligen det där? <_<

Vad hade du för FPS innan och vad kör du på för FPS nu?

Jepp, Men du kör ju då alltså i windowed mode fast i full upplösning. Det blir en ram runt om kring, fast allt är maxxat då. Nu är det ju så att med high på texture så hänger inte mitt 512 mb grafikkort med 100% men det laddas rätt så snabbt.

Men säg i början direct när man kommer ut ur safehouse där låg jag innan på ca 9-11 FPS, men efter fixen så ligger jag nu på ca 15-25+ vilket är mer än acceptabelt tycker jag!! :)

Det negativa är att du MÅSTE vara inloggad på Rockstar Games Social Club så du kan starta DIN genväg du gjorde. Inte kul när det kränglar och står att inte Rockstar Games Social Club kan connecta!

th_GTAIV2008-12-0517-47-25-64_1067407_0.jpgth_GTAIV2008-12-0517-29-15-22_1067407_1.jpgth_GTAIV2008-12-0517-25-47-34_1067407_2.jpg

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp, Men du kör ju då alltså i windowed mode fast i full upplösning. Det blir en ram runt om kring, fast allt är maxxat då. Nu är det ju så att med high på texture så hänger inte mitt 512 mb grafikkort med 100% men det laddas rätt så snabbt.

Men säg i början direct när man kommer ut ur safehouse där låg jag innan på ca 9-11 FPS, men efter fixen så ligger jag nu på ca 15-25+ vilket är mer än acceptabelt tycker jag!! <_<

Det negativa är att du MÅSTE vara inloggad på Rockstar Games Social Club så du kan starta DIN genväg du gjorde. Inte kul när det kränglar och står att inte Rockstar Games Social Club kan connecta!

Ah, okej. Jag kör på ganska okej FPS iallafall, så det är nog lugnt. Laggar till lite ibland, annars flyter det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår verkligen inte hur du lyckas få maxad grafik <_<... Har gjort det som står på guiden, är också inloggad på Social Club. Jag använder genvägen man kan välja att ta i installationen men det borde väl inte betyda något antar jag.

Såhär har jag skrivit som mål

"D:\spel\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -windowed -texturequality=2 -renderquality=4 -detailquality=99 -viewdistance=99 -width=1024 -height=768

Vilket jag antar är rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår verkligen inte hur du lyckas få maxad grafik :)... Har gjort det som står på guiden, är också inloggad på Social Club. Jag använder genvägen man kan välja att ta i installationen men det borde väl inte betyda något antar jag.

Såhär har jag skrivit som mål

"D:\spel\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -windowed -texturequality=2 -renderquality=4 -detailquality=99 -viewdistance=99 -width=1024 -height=768

Vilket jag antar är rätt?

Vad är det som inte funkar? startar det inte?

Annars ser texten ut att vara rätt.

Så här ser min ut: <_<

"F:\Program Files (x86)\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -windowed -texturequality=2 -renderquality=4 -detailquality=99 -viewdistance=99 -width=1280 -height=1024

Mitt funkar iallafall. Btw Alle den där guiden funkar inte har fortfarande den där grafik buggen.

Stod ingentsans att den skulle fixa det, bara fixa framerate :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det som inte funkar? startar det inte?

Annars ser texten ut att vara rätt.

Visserligen blir det bättre fps... Men orsaken till det kan ju alltid vara för att grafik inställningarna ändras till lägsta <_< Jag antar att jag skulle kunna spela med det då jag får bättre fps men självklart vill jag också ha så mycket ögon orgasm jag bara möjligen kan klara av! :)

När du klickar på din genväg öppnas Social Club då? För det gör den inte för mig, bara startar spelet. Och har det någon betydelse :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visserligen blir det bättre fps... Men orsaken till det kan ju alltid vara för att grafik inställningarna ändras till lägsta <_< Jag antar att jag skulle kunna spela med det då jag får bättre fps men självklart vill jag också ha så mycket ögon orgasm jag bara möjligen kan klara av! :)

När du klickar på din genväg öppnas Social Club då? För det gör den inte för mig, bara startar spelet. Och har det någon betydelse :P

Men saken är det, med den genvägen så har du ställt in allt manuellt, så alla inställningar visar på lägsta ingame men dom är igentligen på högsta. MEN för att kunna starta spelet med den genvägen så MÅSTE du vara inlogga på Social Club.

Men genvägen ska inte starta Social club om inte du redan är in loggad. :P

Med andra ord:

1. starta Social club/logga in

2. Minimera det och starta GTA IV via genvägen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...