Jump to content

Erepublik


zizzy
 Share

Recommended Posts

Mina herrar!

Ändrade planer. Tweak har blivit kontaktad av en finansiär som erbjuder sig att betala hälften (20 guld) för starta ett nytt företag. De övriga 20 guld som krävs är det meningen att Tweak skall skrapa ihop på egen hand. Vi har kommit överens om att just nu måste pengar vara prioritet 1 för oss gtasajtare och utan pengar blir det svårt att driva ett parti. Dessutom skulle vi förmodligen få sparken från våra nuvarande jobb om vi bildade ett eget parti eftersom storföretagen där vi arbetar ägs av partibossarna. Därför är det viktigt att vi först säkrar arbetsplatser och får en stabil inkomstkälla.

Med mitt och Tweaks guld i kistan behövs nu ytterligare 13 guld för att kunna starta företaget, så berätta hur mycket ni är beredda att skänka!

Tweak kommer som sagt att bli VD för företaget och kan därmed garantera gtasajtarna en säker framtida arbetsplats, så se det som en investering. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 2,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag är villig att ge er alla mina pengar om jag får en liten löneförhöjning. Jag har typ 6 INR, 7-8 imorgon. Vet inte hur mycket guld det blir, men eftersom man inte kan växla får jag bara leta efter någon att invita.

@Tweak: Kan mycket väl vara sant. Pakistan har världens största armé och då det bor så få i Indien kan vi säkerligen bli ett mål.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om vi ska växla in pengar så har jag 100 INR också, vad det nu blir. Så jag kan bidra med lite mer än du Kicken. :)

Vill bara klargöra att jag inte på något sätt vill bestämma eller vara chef, jag kan ju inte ens någonting, det var bara att jag råkade få det här erbjudandet och det ger oss en bra ingångsväg till makten! Umberto är bäst på att fatta beslut och allt det dära! (:!!!:)

Vad innebär det att bli invaderad då? Vad kan de göra mot oss? (:!!!:)

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om vi ska växla in pengar så har jag 100 INR också, vad det nu blir. Så jag kan bidra med lite mer än du Kicken. :)

Vill bara klargöra att jag inte på något sätt vill bestämma eller vara chef, jag kan ju inte ens någonting, det var bara att jag råkade få det här erbjudandet och det ger oss en bra ingångsväg till makten! Umberto är bäst på att fatta beslut och allt det dära! (:!!!:)

Vad innebär det att bli invaderad då? Vad kan de göra mot oss? (:!!!:)

Förstår, men jag tror det kommer bli bra så småningom. Vi är ju på god väg.

Det vet ingen än då inget land har blivit invaderat än. Eller det kanske står någonstans i faqen(?), kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så här är det, Pakistan består nästan uteslutande av folk från 4chan och de har gett sig in i erepublik för att förstöra så mycket som möjligt. Det vimlar dock av användare med flera accounts så man skall ta deras invånarantal med en nypa salt. I december var admin tvungen att stänga av krigfunktionen eftersom de var för mäktiga och detta gjorde att deras intresse för erepublik svalnade. Troligtvis skulle admin göra något liknande om de startade krig mot t.ex. Indien idag, för att förhindra att stora stater äter de små.

Vid ett krig kan ett land ta över regioner av ett annat land och om ett land lyckas ta över ett annat lands huvudstad upphör det förlorande landet att existera.

Jag tycker bestämt att du skall vara chef Tweak, åtminstone till en början.

Har du fått guldet av finansiären btw?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste erkänna att jag är ganska trött och därför kanske jag missuppfattade allting. Men jag tycker iaf inte att vi ska ge bort några pengar till någon annan som ingen av oss känner till. Att han betalar 20 guld och att vi ska ge honom 20 guld tycker jag inte är värt det. Sure, kan kommer säkert starta ett företag och vi får vara med på ett hörn i början. Men så fort det kommer börja gå bra för honom betyder inte vi lika mycket som förut. Om Tweak därimot är den som ska starta företaget är jag med på det, verkligen. Som sagt, det finns för många scammers på internet för att jag ska kunna lita på någon bara sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste erkänna att jag är ganska trött och därför kanske jag missuppfattade allting. Men jag tycker iaf inte att vi ska ge bort några pengar till någon annan som ingen av oss känner till. Att han betalar 20 guld och att vi ska ge honom 20 guld tycker jag inte är värt det. Sure, kan kommer säkert starta ett företag och vi får vara med på ett hörn i början. Men så fort det kommer börja gå bra för honom betyder inte vi lika mycket som förut. Om Tweak därimot är den som ska starta företaget är jag med på det, verkligen. Som sagt, det finns för många scammers på internet för att jag ska kunna lita på någon bara sådär.

HAN ger 20 guld till Tweak och Tweak startar företaget.

Do you tink we is stupider? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker bestämt att du skall vara chef Tweak, åtminstone till en början.

Har du fått guldet av finansiären btw?

Ja, chef över företaget måste jag ju i princip vara från en början, men jag menade över huvud taget. Du är ju smartast och kommer med bäst lösningar på olika problem. ;)

Hursomhelst: nej. Jag måste ha 20 guld innan jag får 20 av honom. Jag har bara 5 men han tror att jag har 10 för jag har ljugit för honom. :P Jag har bett om några dagar på mig att fixa fram det och det går bra. :) Jag tror jag kan få minst 5 av en irlvän som hakar på som anställd senare då, men det fattas fortfarande... lite. Jag vet inte hur mycket.

Lajnux: Jag vet inte, fast du vet väl ändå att jag och Umberto inte är helt pantade? :P Eller jag är väl inte så vass på det här spelet men ändå.. :)

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, chef över företaget måste jag ju i princip vara från en början, men jag menade över huvud taget. Du är ju smartast och kommer med bäst lösningar på olika problem. ;)

Hursomhelst: nej. Jag måste ha 20 guld innan jag får 20 av honom. Jag har bara 5 men han tror att jag har 10 för jag har ljugit för honom. :P Jag har bett om några dagar på mig att fixa fram det och det går bra. ;) Jag tror jag kan få minst 5 av en irlvän som hakar på som anställd senare då, men det fattas fortfarande... lite. Jag vet inte hur mycket.

Lajnux: Jag vet inte, fast du vet väl ändå att jag och Umberto inte är helt pantade? :P Eller jag är väl inte så vass på det här spelet men ändå.. :)

Smart och smart... :) Nåväl, vi får se hur vi gör med det.

Jag tror vi får ihop 20 guld ganska enkelt iaf.

Jag har 56 Gold / 200 INR

anyone want? :P

Orka fuska? :P

Men visst, ge mig 40 guld så får du en snel hest. yes_645834_0.gif

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

What? lol :)

Way to go.. nick stealer :)

Nån jävla Rootas säger att jag ska skicka allt mitt guld till han annars bannar han mig.. XD

Haha det var Rootas som reportade mig eftersom jag vägrade ge han guld eftersom jag var oskyldig :P

Han mutade mig också om jag röstar på han i presidentvalet eller vad det är lol

Redigerad av gizmo91
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...