Jump to content

Perfect World - MMORPG


Sniper
 Share

Recommended Posts

Jahopp. Så jävla idiotiskt av mig att nöta fram tills nu för att nå lvl 30. Var säker på att jag skulle få min Mount så jag kunda showat lite. Skit i handen fick jag när det visar sig att det är en lång questline för att få sin mount. Nu har jag bara 5 timmar sömn innan jobbet pga detta förbannade missöde.

Well, med underdrift kan jag också meddela att jag under kvällen/natten haft minst 50 disconnections, vilket jag numera tar ut på Telia och inte på PW. Har vi tur(otur?) så kommer farsan ta med sig modemet idag till en Teliabutik. Detta resulterar dock i att jag inte kommer ha något nät alls i ett par dagar, men får förhoppningsvis tillbaka ett fungerade modem.

Är snuskigt trött, har gjort otroligt många meningslösa quester idag och lvlade faktist av DragonQuestet..

Screenshot och Stats följer;

31155ygmnwfj.png

Stats:

mgvbk7e3nwiy.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 415
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Japp, Blev skit stressad förut, vi skuwlle döda fiender när det stod "300 Seconds to server shut down" :lol: WTF Jag vill spela nu -_-

Konstigt, undrar varför dom stängde ner... maintence är inte förens Onsdag morgon/natt

Edit: Verkar vara uppe nu... fast jag orkar inte nörda med PW nu...

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Boys, läs vad som står på Patchern nästa gång.

Service Disruption 22nd Jan 2008 (3am to 6am GMT+8)

Servers will be shut down from 3 to 6 am on 22nd Jan 2008

Maintenance work at our IDC will cause service disruption. Gameservers, Website and Forums will all be affected. Kindly take note.

Date: 22nd Jan 2008

Time: 0300 to 0600 GMT+8

------------

@Mordos: Hehu, jag är überleethaxxor.

@Joe Dirt: Ja, i cashshop. (Eller köp av spelare för ett par 100k.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Billy crack corn and I don't care! Dubbelpost and I don't care!

Först. Ang. rockorna. Det var jag som hade gått på en nit. Fick inte alls 2 mounts. Av samma snubbe man får rockan av kan man köpa fler för 20.000. Detta hade jag gjort i samma hast, då jag trodde det var ett quest och jag hade brottom till jobbet. Så det sved i börsen när jag insåg det.

Och så vart man lvl 32. Riktigt fina quests man börjar få. 20k exp är inget nytt, och inte heller 20k guld. Mycket mys, måste bara bli klar med min Cultivision så jag kan göra FB29 och köpa mina skills!

grl1qor1eyl3.png

Skills:

3fty2b2rbt45.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som skulle kunna förklara HUD'en (har fåt för mig att det heter så.. om jag har fel så har jag.. ni vet nog vad jag menar ändå) och alla grejer den innehåller.

T.ex. där det står mitt namn. Den och "min bild" blinkar alltid rött.. Vad beror det på? Såg även nån som hade den fylld.. hur??

Eum... det va nog allt jag undrade över :blink: Eller jo.. ni får gärna förklara allt möjligt.. Jag försöker lära mig det här så gott det går..

adidsbeyhcng.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

qqsvi1lyg3ty.png

1 - Din Level

2 - Din Klass

3 - Ditt porträtt (Blinkar rött när du har agro från ett monster)

4 - Vigorbar och namn (används i högre levlar av vissa abilities. Blinkar vid agro)

5 - HP/MP/EXP-bars. (Klicka på knapparna för att få fram bars över din och markerade gubbars huvud)

6 - Hjälpknappar. (1. Lagreduction, sämre grafik, folk försvinner enkelt beskrivet. 2. Visa/dölj namn 3. Tar bort folk långt borta 4. Visa monster på kartan)

7 - Monsterbar (HP, lvl, Namn, Attribut, Aim, Dodge)

8 - Chatruta (knapparna är självförklarande. Klicka på den gröna i hörnet för att komma till menyn)

9 - EXP/SP ruta (Experience och Skill Points)

10 - Skills ruta (Pilen upp är att dra upp 3 extra rader, ink. den du har framme. Boken är för att öppna 1-2 extra rader. Pilkorset är för att flytta rutan. Warp för att byta lodrät/vågrät. Pil upp/ner för att byta skillrad. Funkar även med Tab)

11 - Snabbknappar (Bag,Char, Skill, Quest, Relation, System)

12 - Sidobars (finns 3(?) extra ink. den framme)

13 - Karta (Grön prick-annan char, grå prick-monster. Gul prick-NPC, Orange prick-NPC med quest, Lila prick-NPC med quest du är klar med)

14 - Cordinater (Namn på ställe, Cords, Höjd, Dagsrytm)

15 - Tracking system (Skriv in cords för att hitta NPC/Monster)

Nu orkar jag inte mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som skulle kunna förklara HUD'en (har fåt för mig att det heter så.. om jag har fel så har jag.. ni vet nog vad jag menar ändå) och alla grejer den innehåller.

T.ex. där det står mitt namn. Den och "min bild" blinkar alltid rött.. Vad beror det på? Såg även nån som hade den fylld.. hur??

Eum... det va nog allt jag undrade över :ermm: Eller jo.. ni får gärna förklara allt möjligt.. Jag försöker lära mig det här så gott det går..

adidsbeyhcng.png

Wooo!

IcyVodka är med i Worldchat! :) (<- Min guildie)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har problem med questen... Rocco i danger...eller vad den hette. Jag behöver hitta typ dinosaurier..? Stellan hjälp? :)

Och, finns det nån bra build till Wing elf Archer.. :ermm:

Rocco... ska du hitta gräset?

Är du WE borde Joe_Dirt veta var det är någonstans.

Är du Human så finns det Rocco Grass norr om Stronghold, om du simmar över floden.

Men somsagt... letar du efter den andra Rocco grejset så kommer jag inte ihåg vad som skall göras.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rocco... ska du hitta gräset?

Är du WE borde Joe_Dirt veta var det är någonstans.

Är du Human så finns det Rocco Grass norr om Stronghold, om du simmar över floden.

Men somsagt... letar du efter den andra Rocco grejset så kommer jag inte ihåg vad som skall göras.

Jag hittade en fin guide nu :)

Orani heter jag dårå..lvl 19 :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...