Jump to content

Älskvärda och störiga beteenden hos motsatt kön.


darkjak
 Share

Recommended Posts

Vad älskar/hatar ni hos motsatt kön?

Skriv ner och motivera.

Jag kan börja med klagomålet:

Barnfixering.

En sak jag under åren har upptäckt är att tjejer är sjukt fixerade vid att skaffa barn. Det är OK då det är en dröm på dagis att få barn så snabbt som möjligt, men då tjejerna är i tonåren, och vill ha ungar omgående, då är det bara jobbigt. För några månader sedan kontaktade en tjej mig på en community jag hänger på, där jag i min profil skrivit att jag är singel, och att jag sökte en tjej, varefter jag skrev bl a kravet att hon inte ska ha ungar. Kolla bara in följande konversation:

> > Bara för en tjej har barn så kan du inte va tsm med dem? aja ditt val.

> Ungar känns hämmande. Varför protesterar du så starkt mot just det, har du barn själv eller?

Aha okej.. För att jag älskar barn , barn är de bästa som finns.. Nej men jag skulle ha haft en på 4 år nu..

Tjejen i fråga är 19 år gammal!

Den här sjuka fixeringen ser jag bland tjejer överallt. De vill ha ungar, och de vill ha det snabbt. HELT TVUNGET innan de fyller 25 ska de ha skaffat ungar och gift sig. Jag själv vill bli klar med studierna, skaffa en riktigt nice bil och leva livet i kanske 5-10 år innan jag gifter mig o skaffar ungar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 116
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag håller med dig om barnfrågan.

Jag har inte direkt varit med om sånt själv, men jag har hört från andra håll om just det.

En sak till jag faktist stör mig på extremt mycket är den EXTREMA utseende fixeringen.

Smink, urringat, klackar, push-up

GAAAAH

Lá Editz0r: OCH tjejer som går runt och säger att dom är så förbannat tjocka och måste banta när dom ser ut som stickor :D

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad älskar/hatar ni hos motsatt kön?

Skriv ner och motivera.

Jag kan börja med klagomålet:

Barnfixering.

En sak jag under åren har upptäckt är att tjejer är sjukt fixerade vid att skaffa barn. Det är OK då det är en dröm på dagis att få barn så snabbt som möjligt, men då tjejerna är i tonåren, och vill ha ungar omgående, då är det bara jobbigt. För några månader sedan kontaktade en tjej mig på en community jag hänger på, där jag i min profil skrivit att jag är singel, och att jag sökte en tjej, varefter jag skrev bl a kravet att hon inte ska ha ungar. Kolla bara in följande konversation:

Tjejen i fråga är 19 år gammal!

Den här sjuka fixeringen ser jag bland tjejer överallt. De vill ha ungar, och de vill ha det snabbt. HELT TVUNGET innan de fyller 25 ska de ha skaffat ungar och gift sig. Jag själv vill bli klar med studierna, skaffa en riktigt nice bil och leva livet i kanske 5-10 år innan jag gifter mig o skaffar ungar.

Därefter skiner (i vissa fall) en sämre uppfostran fram då föräldrarna ifråga är för unga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Störigt: att man måste visa så mycket mer hänsyn till kvinnor när det gäller känslor. De är på långa vägar inte lika toleranta som män. Det är iaf såhär i mina föräldrars situation att pappa alltid måste passa sig för att mamma inte ska bli ledsen/sur, medan hon aldrig skulle kunna "reta" honom till den grad att han blir sur. Jag levde även väldigt tight ihop med två tjejer under min asienresa i 3 månader och det var egentligen där jag började irritera mig på det. Att man måste akta sig hela tiden eftersom de kan ta illa upp när man råkar säga saker som man inte alls fattade skulle såra nån. Min manliga reskamrat blev ju liskom aldrig sur.

Finns för många bra saker för att räkna upp :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak till jag faktist stör mig på extremt mycket är den EXTREMA utseende fixeringen.

Smink, urringat, klackar, push-up

GAAAAH

Lá Editz0r: OCH tjejer som går runt och säger att dom är så förbannat tjocka och måste banta när dom ser ut som stickor :D

Mmm. Men samtidigt är det väl inte endast deras "fel" utan samhällets i stort?

---

Kvinnor pratar för mycket - det är deras mest störiga beteende imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något jag stör mig något extremt på är fjortisar (de tjejer som beter sig som fjortisar alltså - översminkat, översöt och lite väl mycket player-attityd).

Något annat som kan vara irriterande är då de verkar kunna ha en funktion att agera oerhört nonchalant och rent ut vara sur på en utan anledning ibland. Lingonvecka!

Eller så är det bara dom som jag varit med som är udda... ^_^

Något jag uppskattar är väl känslan man får då man har flickvän och dom får en att känna som att man verkligen betyder något. När dom förklarar hur dom älskar en, typ. :D

Finns fler grejor men editerar in det senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag stör mig [*] på tjejer som tror att de måste vara små, snälla och söta.

[*inte] ^_^

Störigt: att man måste visa så mycket mer hänsyn till kvinnor när det gäller känslor. De är på långa vägar inte lika toleranta som män. Det är iaf såhär i mina föräldrars situation att pappa alltid måste passa sig för att mamma inte ska bli ledsen/sur, medan hon aldrig skulle kunna "reta" honom till den grad att han blir sur. Jag levde även väldigt tight ihop med två tjejer under min asienresa i 3 månader och det var egentligen där jag började irritera mig på det. Att man måste akta sig hela tiden eftersom de kan ta illa upp när man råkar säga saker som man inte alls fattade skulle såra nån. Min manliga reskamrat blev ju liskom aldrig sur.

Finns för många bra saker för att räkna upp :D

Tycker detsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stör mig på att vissa (nästan alla) tonåriga blondiner måste göra håret ännu blondare, sminka sig hårdare än mina Idoler gjorde på 80-talet och snacka med "Lidingö i". De kan väl vara sig själva för fan. Inte en massproducerad bitchig sexmaskin. Fy fan säger jag.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns väl relativt många saker som man kan hata respektive älska.

Vad jag hatar är väl alla dessa tjejer som befinner sig i åldern 13-16 (ca.) som beter sig hur skamligt som helst. Inte bara s.k fjortisar utan andra också som blir ihop med en kille för att göra slut veckan senare och bli ihop med en annan och göra slut. Att dom ska vara så översminkade och dricka alkohol fast dom inte gillar det. Ja, det är väl det jag hatar hos dessa tjejer, men rent generellt så håller jag med på Dudes linje. Dom anser sig vara mer värda, eller inte mer värda, men på så sätt att dom är det viktigaste hönet(hönan?) i relationen och så fort man råkar säga någon liten miss så blir dom så oerhört sårade och kräver ursäkt direkt.

Det som man älskar är väl hur dom verkligen visar sin kärlek och hur dom kan göra mycket goda saker som iaf kan få mig på fantastiskt bra humör. Det är väl det som jag kan komma på i detta nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag ogillar mest med tjejer är att de kan vara så elaka mot sina (tjej)kompisar. :D

Edit: Och när de är osams med sina vänner så tar det alltid så lång tid innan det ordnas upp. Killar är mycket mer kortsiktiga.

Det där kan jag inte riktigt hålla med om. Jag tycker det verkar som de löser saken rätt så fort. Iaf vad jag har märkt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...