Jump to content

Har du fläckar i ögat?


Cyper
 Share

Har du fläckar i ögat?  

70 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nej, men däremot lider jag av migrän med aura som ger mig ett flimmrande fält/streck i synfältet. Det ser ut ungefär såhär. Där är det dock slarvigt gjort, plus att det är omöjligt att återskapa hur det ser ut på en film. ^_^ Förr fick jag alltid migrän efter anfallet, men numera kan det variera från mindre huvudvärk till sängliggande.

http://en.wikipedia.org/wiki/Migraine#Migraine_with_aura

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan aldrig se rakt på "cellerna" utan de flyttar hela tiden på sig, någon mer som har så?

Edit: Fy fan vad jag ska stava fel. ^_^

Likadant för mig. Men vi har ju redan fått förklarat av sikorka varför det är så.

På tal om ögon. Mitt högra öga ger en mycket mörkare bild så att säga och ibland kan det tillochmed bli sepiaeffekt. Någon som vet varför? :)

Jo, det har jag med faktiskt. Haha, jag har allt.

Jag vet att mitt vänstra öga ger en ljusare bild, men det vänstra verkar även framhäva gula färger lite mer om jag minns rätt. Det här är endast något jag märker av på ljusa morgonar när jag ligger i sängen och tittar omkring och gömmer det ena ögat bakom täcket och experimenterar lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men däremot lider jag av migrän med aura som ger mig ett flimmrande fält/streck i synfältet. Det ser ut ungefär såhär. Där är det dock slarvigt gjort, plus att det är omöjligt att återskapa hur det ser ut på en film. ^_^ Förr fick jag alltid migrän efter anfallet, men numera kan det variera från mindre huvudvärk till sängliggande.

http://en.wikipedia.org/wiki/Migraine#Migraine_with_aura

Jag har någonting liknande.

Men inte riktigt sådär. Fast det är ju som sagt svårt att göra det enkelt att förstå genom en film. Jag börjar mest se suddigt på höger eller vänster sida, kan vara upp eller ner också. Och det är på båda ögonen. Så känner jag mig tom, och börjar må lite dåligt. Sedan brukar det försvinna i några minuter, och efter det kommer huvudvärken. Jag hatar migrän. :) Men annars ser jag bara bra. Inga fläckar här inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du säker på att det inte är en skugga som kommer in från ena hållet? Åk in på ögonavdelningen på sjukhuset och låt dom kolla. jag upptäckte en skugga i mitt högra öga, och det slutade med att jag var tre-fyra dagar ifrån att bli blind på höger öga för att jag ignorerade det. Näthinneavlossning, näthinnan hade lossnat. Fick inte röra på mig i ett halvår, inte anstränga mig. Kolla upp det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du säker på att det inte är en skugga som kommer in från ena hållet? Åk in på ögonavdelningen på sjukhuset och låt dom kolla. jag upptäckte en skugga i mitt högra öga, och det slutade med att jag var tre-fyra dagar ifrån att bli blind på höger öga för att jag ignorerade det. Näthinneavlossning, näthinnan hade lossnat. Fick inte röra på mig i ett halvår, inte anstränga mig. Kolla upp det!

Skugga och skugga, det är svarta prickar som på första bilden. Märker det endast mot ljusa ytor. Ser jag uppåt far pricken uppåt, ser jag ner far pricken ner.

Har haft så i cirka 1½ år. Vet inte om det är nödvändigt att kolla upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skugga och skugga, det är svarta prickar som på första bilden. Märker det endast mot ljusa ytor. Ser jag uppåt far pricken uppåt, ser jag ner far pricken ner.

Har haft så i cirka 1½ år. Vet inte om det är nödvändigt att kolla upp det.

Då är det ju inte lika kris. För mig började det lite, syntes bara i ljusa tillfällen och allt jag såg var lite böjt. Sen tillslut tog skuggan upp 80% av mitt synfält.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag tittar upp mot en blå himmel ser jag som något nät eller vad man skall säga som rör sig. Kanske jag har gåvan att se luft!

Japp... Ser exakt så som du gör, det är jävligt irriterande ibland men man kan ha kul med den också :confused: tex försök titta på den så länge du kan (håll ögat still men koncentrera dig på fläcken, jag lovar du klarar aldrig 1 min utan att försöka följa den! >_< )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men vad är dåligt.. Kanske? Bör inte vara så svårt att se om man har fläckar/prickar i ögat eller inte.

Jag har iaf problem med det, vet inte om dina ögon kan se i en båge på 180grader. Hur som helst så ser jag inga fläckar/prickar i mitt synfält.

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...