Jump to content

Har du fläckar i ögat?


Cyper
 Share

Har du fläckar i ögat?  

70 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Kom precis på en till skum syngrej som händer då och då. Det är som att ett speciellt mönster (utan dartpilen) överlappar (inte täcker; jag ser fortfarande bra) mitt synfält, och flimrar väldigt mycket. Det kommer i 5-10 pulser, där varje puls pågår i ca 2-3 sekunder, med en kort paus mellan varje puls. Inget jag lider av eller så, jag är bara nyfiken på om det hänt någon annan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har inga svarta fläckar i ögat men jag har sånadära partiklar och "celler" som flyter runt, ganska synd att man inte kan titta på dem för när man försöker titta på dem så flyter dem alltid iväg. Sikorka förklarade ju varför, men varför är det så att vissa har det och vissa har inte? Vad är det som har hänt så man får det? Jag har en sån där "cell" som flyter runt som ser ut som ett ansiktes profil. Den har jag haft sen jag var jätteliten. Men jag har också som små partiklar och åker runt som satan, så det blir typ som små genomskinliga prickar och blinkar omkring.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte fel på våra ögon. -.-

Kolla på denna bild, läs "GLASKROPPSRUMMET".

post_960559_0.jpg

(baserat på sikorkas guldfiskminne)

Ni ser bara kring flygande "partiklar", som är "smådelar" av glaskroppen i ögat. För er som inte vet är glaskroppen en stor fet äcklig klump som vars enda funktion är att fylla ut ögat och släppa igenom ljus till näthinnan. Dessa "partiklar" uppfattas bäst i ganska ljusa bakgrunder, typ blå himmel och moln etc fungerar bra för mig..

Tänk er att ögat är ett ägg, äggulan är glaskroppen och äggvitan resten av all skit - äggulan är nästintill genomskinlig men vissa beståndsdelar av den kan man uppfatta om man koncentrerar sig noga.

Och anledningen till att det är svårt att fokusera på en enskild "cell" är att vi helt enkelt rör på ögat, och då "sussar" dom här partiklarna runt likt småfiskar i ett akvarium.

Fanvetjag.

Edit: Bilderna längst uppe är en aning överdrivt svarta.

Phew! Började se såna små "celler" förra vintern och blev livrädd och har fram tills nu tänkt på att gå till en ögonläkare. Tack för denna information :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...