Jump to content

Facebook


Renard
 Share

Recommended Posts

neeeeeeeeeeeeeeeeeej, har den nya chatten nu. Uppenbarligen ser man ju inte alla vänner där, hur fan chattar jag med de som inte syns då? Står att 5 är online nu men ser bara en i chatten som är online. Finns ju ingen scroll eller något heller.

Som jag uppfattat det så får man ta den långa vägen! Bestäm dig för exakt vem du vill chatta med, gå in på personens profil och kolla om denne står som online. (En liten grön prick vid namnet kommer synas isåfall!) Sedan får man klicka på message och börja skriva.

Omständigt och meningslöst! Föredrog den gamla varianten då man helt enkelt kunde se direkt vilka som var online. Dessutom är min sidospalt fylld till hälften med folk jag aldrig någonsin chattat med, vilket är konstigt eftersom det tydligen är dom man chattar med mest som skall stå med i den listan..

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lösningen på era problem

Trodde det jag också:

Går ju att välja att ha den som den alltid varit. :)

Klicka på kugghjulet nere till höger och välj "Dölj sidofältet".

Ja, det vet jag. Men när man trycker på "chatt" nere i högra hörnet efter att man valt att dölja sidofältet så kommer samma efterblivna lista upp igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är någon man ska söka i kan man fortfarande söka i rutan som kommer alldeles ovanför folket när du döljer sidofältet. Man behöver inte alls klicka där nere

Det är sant!

Vill man trots det ha den gamla listan som ett sidofält så kan man öppna den här i en ny flik/fönster:

https://www.facebook.com/presence/popout.php

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...