Jump to content

Uncharted: Drake's Fortune


Crusader
 Share

Recommended Posts

Allt som kan anses som hjälpmedel är inaktiverat på Fruktansvärt. :lol:

Du fakking skojar? Det är ju DÅ man behöver det!!!

NI sa ju tom. att "använd belöningarna för att klara det"!!!

HUR skall man klara det utan slowmotion i slutet tex? Vägen till bossen är ju sjukt svår. Jag hade slowmotion på hard nyss. Inte en ändå gång under spelet, bara vid slutbossen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du fakking skojar? Det är ju DÅ man behöver det!!!

NI sa ju tom. att "använd belöningarna för att klara det"!!!

HUR skall man klara det utan slowmotion i slutet tex? Vägen till bossen är ju sjukt svår. Jag hade slowmotion på hard nyss. Inte en ändå gång under spelet, bara vid slutbossen!

Ja, men då spelade du ju inte på fruktansvärd. :P

Bossen är inte så svår. Det finns några fina knep som gör det mycket lättare. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men då spelade du ju inte på fruktansvärd. :P

Bossen är inte så svår. Det finns några fina knep som gör det mycket lättare. :lol:

Nej själva bossen i fråga är inte svår, bara gömma sig bakom lådorna sen springa fram och slå honom. Men vägen dit, du vet, när han gämmer sig bakom lådor och har kompisar som skjuter mot en. Har du nått tips där? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en VIKTIG fråga: När jag spelar kan jag inte välja bonusar. Det står "inaktiverat"?!

Det gjorde det emellanåt när jag spelade på "svårt" med, men nu måste jag veta att det kommer finnas vid bossen. Varför är det inaktiverat, är det tillfälligt eller en inställning jag råkat göra?

De gånger det brukar stå "inaktiverat" är till exempel under mellansekvenser eller när man simmar etc., dvs närhelst gubben ifråga gör vad som helst utom att bara stå och glo. Man kan inte byta vapen, ändra utseende etc när man hoppar/klättrar/faller/tar skydd.

Allt som kan anses som hjälpmedel är inaktiverat på Fruktansvärt. :P

Verkligen? Kommer inte jag ihåg, men så var det väl då. Tyckte inte att jag behövde några hjälpmedel nån gång, men Fast Motion lär jag ha haft påslaget hela tiden.

Du fakking skojar? Det är ju DÅ man behöver det!!!

NI sa ju tom. att "använd belöningarna för att klara det"!!!

HUR skall man klara det utan slowmotion i slutet tex? Vägen till bossen är ju sjukt svår. Jag hade slowmotion på hard nyss. Inte en ändå gång under spelet, bara vid slutbossen!

Kom igen, Uncharted är ett ganska jäkla lätt spel att ta på svåraste. Ta skydd så ofta som möjligt bara och se till att vänta ut alla gånger du blivit skjuten. Vad gäller bossen så ja, det tar ett tag, men det gör ju det allra mesta. Det gäller bara att lära sig mönstren, varje sekvens är ju likadan varje gång på slutbanan. Vad gäller sista sekunderna i spelet är det ju inte heller så svårt, det tar ju bara fem gånger av trial and error tills du vet hur länge du kan sitta still innan du måste röra dig. [] /\ [] är ju den vanliga kombinationen och precis som alla andra gånger är det den som gäller i slutet också.

Quite frankly, vad är problemet? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan jag är desperat nu! Har ni nått tips hur man klarar sig när man klättrat ner från flygplanet i trädet?

Det är ju helt sjukt svårt! Har dött i flera timmar nu!!! Gaah!

Det hoppar ner fiender hela tiden, och de springer emot en så man hinenr inte få tillbaka hälsan!

Edit: Klarade, men det var ren tur. En av killarna snubblade och hamnade med huvudet precis framför min kula. =/

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, nej du har rätt, så svårt var det inte när man väl kom in i det. Var egentligen 2 ställen som var grymt svårt. Precis när man klättrat ner från flygplanet i trädet. Det hade jag grym problem med. Samt. När man kommer in i kyrkan i slutet. De där granatskjutarna dödade mig nonstop. Jag nojjade att jag skulle få problem där man skall vänta en stund bland monster medans tjejen skall slänga ner ett rep. Men det gick som en dans efter pixignoms tips att springa och skjuta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade också grymma problem där. Dog nog runt 20 gånger.

Sen provade jag en annan taktik:

Jag skjöt först ner alla fiender och sen när andra vågen kom så sprang jag ut ur kyrkan och väntade på att de skulle komma. :wub:

doh, fasen vad smart. Jag sköt först krypskyttarna sedan granatkillarna. Tog deras vapen och sköt våg 2. Din taktik körde jag på bossen. Först skjuter man med hagelgevär, sen hoppar man över ett par lådor för att möta bossen igen. Så fort fienden kommer hoppa tillbaka över lådorna. Där kan du stå och skjuta. Dem riskfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade också grymma problem där. Dog nog runt 20 gånger.

Sen provade jag en annan taktik:

Jag skjöt först ner alla fiender och sen när andra vågen kom så sprang jag ut ur kyrkan och väntade på att de skulle komma. :wub:

doh, fasen vad smart. Jag sköt först krypskyttarna sedan granatkillarna. Tog deras vapen och sköt våg 2. Din taktik körde jag på bossen. Först skjuter man med hagelgevär, sen hoppar man över ett par lådor för att möta bossen igen. Så fort fienden kommer hoppa tillbaka över lådorna. Där kan du stå och skjuta. Dem riskfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska vi ha en liten prestigelös tävling med Uncharted-tvåan där vi ser vem som hinner med Platinum först? Det vill säga, från att första är tagen tills den sista. Vill ju iofs inte förstöra spelupplevelsen med att race-a igenom spelet, men på skoj kan vi ju testa kanske? :)

Toppen ide. Tror inte man sabbar spelupplevelsen, första gången tar alltid tid. Så om du nu har losat tid första gången tar du igen det andra eller tredje gången. För minst 3 spel lär behövas.

Den här gången skall jag allt knäcka dig henki... :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska vi ha en liten prestigelös tävling med Uncharted-tvåan där vi ser vem som hinner med Platinum först? Det vill säga, från att första är tagen tills den sista. Vill ju iofs inte förstöra spelupplevelsen med att race-a igenom spelet, men på skoj kan vi ju testa kanske? :)

Aldrig att jag är med.

Jag ska njuta mig igenom spelet och sen när jag klarat det så ska jag försöka hitta alla skatter utan hjälpmedel. Längtar som fan! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha tack. Men jag klarade första spelet, 1-2 år efter Henki. Så jag lär vara tvungen att bättra på mina rutiner inför kommande spel om jag skall vinna. :naughty:

Ska börja hårdträna direkt. :lol:

Alltså, poängen var ju att vi skulle räkna från första till sista trofé. Inte vem som under kalenderåret hinner först. Klarar jag det på 10 dagar i oktober men du klarar det på fem dagar i november är det fortfarande du som vinner.

Skulle det vara så att jag märker att spelupplevelsen förstörs kommer jag också skita i tävlingen, helt klart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...