Jump to content

Uncharted: Drake's Fortune


Crusader
 Share

Recommended Posts

Henkibojj: En fråga till. Var det inte j*vligt svårt att ta Platinum på det spelet? Jag tog det på Fallout 3, men det var inte vidare svårt. (vissa moment var lite tricksiga men ändå inte så farligt). Ta tex det där med att smyga upp bakom en fiende, det är ju absurt, de ser en ju direkt!?

Försökte ta platinum men gav upp. Så, hur svårt var det egentligen och vad var det svåraste momentet?

Generellt mycket lätt men tidskrävande. Vad gäller "smygangripare" finns det ett väldigt bra ställe i slutet av kapitel fyra, precis innan "Fortet" börjar. Just när du kommit över stupen och innan fällorna står en snubbe ovetandes, honom kan du ta 20 gånger om du verkligen inte lyckas på annat sätt. Man kan dö emellan, det räknas ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Generellt mycket lätt men tidskrävande. Vad gäller "smygangripare" finns det ett väldigt bra ställe i slutet av kapitel fyra, precis innan "Fortet" börjar. Just när du kommit över stupen och innan fällorna står en snubbe ovetandes, honom kan du ta 20 gånger om du verkligen inte lyckas på annat sätt. Man kan dö emellan, det räknas ändå.

Soft. Tack för tipset.

Edit: Jisses vad förvirrad jag måste ha varit igår. Trodde jag frågade i fråga-forumiten-tråden. Gick in där nu för att kolla om du hade svarat, så hittade jag inte mina frågor. Så jag fick använda mig av "Find member's posts" för att hitta det.

Varför ställde jag ens den första frågan i den här tråden...? :lol:

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade ut spelet idag. Underbart!

Nu är jag redo för det andra spelet. :lol:

Har en fråga angående trophies:

Om man t.ex ska få 50 huvudskott - måste man få det på samma spelning eller kan man ladda ett spel och göra 25 huvudskott och sen ladda en annan bana och göra 25 till?

Vice.: Tror att Umberto har flyttat frågorna hit. :lol:

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga angående trophies:

Om man t.ex ska få 50 huvudskott - måste man få det på samma spelning eller kan man ladda ett spel och göra 25 huvudskott och sen ladda en annan bana och göra 25 till?

Jag tror att trofén bara kollar om en viss medalj är tagen (1) eller inte (0), och att det är själva spelet som ser till att kraven uppfylls. Man kan alltså inte göra dem på flera olika sparfiler, men det går bra att ladda vilka banor du vill på samma sparfil och ändå få dem. Jag kan ju säga att jag knappast fick 50 fiender i rad på Fruktansvärd - jag klarade spelet först och laddade en ubåtsbana på Lätt och fick trofén (medaljen snarare) på samma sparfil.

Ah, så jag var inte förvirrad igår. Phu, det var skönt. blev rädd där ett tag. Varför flyttade han dem då?
Han tyckte antagligen att de passade bättre här, efterssom de handlar om Uncharted.

Eller för att jag rapporterade. Det var en fråga till mig först men sen blev det speldiskussion och då tyckte jag det platsade bättre här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Jisses vad förvirrad jag måste ha varit igår. Trodde jag frågade i fråga-forumiten-tråden. Gick in där nu för att kolla om du hade svarat, så hittade jag inte mina frågor. Så jag fick använda mig av "Find member's posts" för att hitta det.

Varför ställde jag ens den första frågan i den här tråden...? >_<

lolCAT_1108141_0.jpg

:P

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

fat-guy-belly-bump_1115137_0.gif

Har ett par frågor och skulle verkligen uppskattaom någon (Henkki) hade kunnat besvara dem och på så sätt hjälpa mig.

Jag kör igenom det här spelet på jakt på trofeer och eftersom jag inte är nån expert på spelet så vänder jag mig till dem som fixat det här.

Vart kan man lättast gör detta och hur går man till väga?

Kill five enemies with a single punch, after softening them up with gunfire - Jisses, när jag först skjuter på dem för att de skall vara skadade så antingen dö de. Eller så dör de inte när jag springer fram och klappar till dem. (klickar på triangel) Hur göra?

Kill 3 enemies with a single explosion - nån speciell plats där 3 st står ihop? Måste det vara en explosion av en granat elelr kan man spränga en tunna tex???

Dessa två: Kill 10 enemies by aiming while hanging from a ledge + Kill 10 enemies with grenades by aiming while hanging from a ledge - Det har jag problem med. Hittar ingenstans att hänga. =/ Visserligen har jag inte spelat igenom hela spelet igen, vill helst slippa det. Känns onödigt att spela igenom allt för att hitta en plats där det kan utföras.

Kill 20 enemies melee-attacking from behind Hur gör man detta? Vill minnas att henki sa nått om nån plats där man kunde döda en fiende så här, dö sen göra om det 20 ggr?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

fat-guy-belly-bump_1115137_0.gif

Vart kan man lättast gör detta och hur går man till väga?

Kill five enemies with a single punch, after softening them up with gunfire - Jisses, när jag först skjuter på dem för att de skall vara skadade så antingen dö de. Eller så dör de inte när jag springer fram och klappar till dem. (klickar på triangel) Hur göra?

Kill 3 enemies with a single explosion - nån speciell plats där 3 st står ihop? Måste det vara en explosion av en granat elelr kan man spränga en tunna tex???

Dessa två: Kill 10 enemies by aiming while hanging from a ledge + Kill 10 enemies with grenades by aiming while hanging from a ledge - Det har jag problem med. Hittar ingenstans att hänga. =/ Visserligen har jag inte spelat igenom hela spelet igen, vill helst slippa det. Känns onödigt att spela igenom allt för att hitta en plats där det kan utföras.

Kill 20 enemies melee-attacking from behind Hur gör man detta? Vill minnas att henki sa nått om nån plats där man kunde döda en fiende så här, dö sen göra om det 20 ggr?

1.Kör på easy, skjut på någon utan att sikta sedan slår du bara till dom.

2.

ftw

3. I början på kapitel måste man klättra upp för en stor vägg och hålla på och kasta sig och skit. När du är uppe och tagit dig in så gå bara vart väggarna leder dig och då kommer du komma bakom en kille gå fram till honom stryp honom, dö och gör om 20 gånger

Redigerad av C_J
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behöver bara döda 30 fiender med granatkastare samt klara spelet på Svårt och Fruktansvärt. Sen har jag platinum!

Jag är ingen trophyhunter, jag är egentligen bara ute efter belöningarna i spelet.

Byta till valfritt vapen + Oändligt med ammo = :(:lol::lol:

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

where is the funni ting?

Jag är ingen trophyhunter...

Du pixi, du har ju klarat att slå 5 fiender i rad efter att du skjutit på dem. Vilken slag kombination använde du och vart gjorde du de?

Och var satt du "döda 50 fiender på rad" grejen? =)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du pixi, du har ju klarat att slå 5 fiender i rad efter att du skjutit på dem. Vilken slag kombination använde du och vart gjorde du de?

Och var satt du "döda 50 fiender på rad" grejen? =)

Jag är ju ingen trophyhunter. Snarare medaljjägare. :w000t:

Hmm... stålnäve är lättare än vad man tror. Ha den vanliga pistolen och spring mot en fiende och skjut UTAN ATT SIKTA så han blir träffad i magen och sen bara trycker du fyrkant snabbt.

Kommer inte ihåg vart jag tog den, men det borde ju gå på båten i början. :w000t:

Angående den andra så fick jag den utan att ens försöka, så jag minns inte.

Ett tips kan kanske vara i slutet, mär man blir attackerad av ättlingar som aldrig tar slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...