Jump to content

Uncharted: Drake's Fortune


Crusader
 Share

Recommended Posts

Men det var mycket mer action orienterat än jag trodde/hoppades. Måste ha varit minst 30 bodycount bara i demot. Jag hade lite hopats på att spelet skulle vara lite mer äventyr och utforskningsinriktat men skjuta fiender verkar vara huvuddelen i spelet. Men jag gillade iallafall demot. :shifty:

Man kan väl inte slänga in mycket handling i ett demo, så jag är helnöjd. Bra röstskådespel, snygg grafik även på en burkteve, snyggt upplägg, smarta fiender, lagom kluriga "pussel"... Dessutom gillar jag att Drake muttrar och svär lågt när man tar skydd. 5/5 på demot, det bådar riktigt gott! <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

QJ.net har recenserat U:DF och gillar det, med visst nedslag för att man "sett det förr", dock ej lika snyggt eller välgjort. Well, har man inte bevandrat sig så mycket i andra spel (som jag - jag har varit spel-omodern i åratal) så ser jag inte detta som nåt problem alls. Speltiden skulle däremot vara 10-12 timmar första gången, men det kan gå på 8-9. Plus i kanten får det dock för att man hittar en massa hemligheter varje gång man spelar om. De anser också att karaktärerna är otroligt genuina (håller med, demot var asbra) och att AIn är mycket bra. Vilka var det som recenserade spelet och sa att det var för lätt nu igen? :)
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade spelet nyss, tog mig 8h 15min (på normal svårighetsgrad), tråkigt att det var så kort men annars så var det en bra spel

Damn :shifty: Är du den typen av spelare som rushar igenom spel, eller tar du gärna lite längre tid med att klara banor, utforska och så vidare? När jag spelar FPS-spel är jag minst dubbelt så långsam som det är tänkt, annars känner jag att jag stressar igenom spelet utan att bry mig om omgivning och detaljer. Eftersom UDF är ett så vackert spel så vore det trevligt att veta ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Damn :shifty: Är du den typen av spelare som rushar igenom spel, eller tar du gärna lite längre tid med att klara banor, utforska och så vidare? När jag spelar FPS-spel är jag minst dubbelt så långsam som det är tänkt, annars känner jag att jag stressar igenom spelet utan att bry mig om omgivning och detaljer. Eftersom UDF är ett så vackert spel så vore det trevligt att veta ^_^

Under hela spelets gång så gör du i princip två saker, plattformar (elr hur man ska säga det) och pistolstriderna, båda är ganska enkla så dem tar inte upp så mycket av tiden, elr jo kanske "plattformningen" du dör enklare av att hoppa fel än att bli skjuten, och spelet va så bra och snyggt att jag hade svårt för att lägga ner kontrollen så det är väll också en orsak varför det tog så kort tid, jag försökte inte rusha, och pussel-delarna i spelet är så simpla att jag tyckte det nästan var som oatt spelet försökte dumförklara mig... och var det gäller omgivningarna så är det såhär, en djungel är en djungel oavsett hur snygg den är. sen är det lite tempel (som om man aldrig sett det förut) visst det är fint och bra men spelet är värkligen inte vad det kunde vara... 8.3/10

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Under hela spelets gång så gör du i princip två saker, plattformar (elr hur man ska säga det) och pistolstriderna, båda är ganska enkla så dem tar inte upp så mycket av tiden, elr jo kanske "plattformningen" du dör enklare av att hoppa fel än att bli skjuten, och spelet va så bra och snyggt att jag hade svårt för att lägga ner kontrollen så det är väll också en orsak varför det tog så kort tid, jag försökte inte rusha, och pussel-delarna i spelet är så simpla att jag tyckte det nästan var som oatt spelet försökte dumförklara mig... och var det gäller omgivningarna så är det såhär, en djungel är en djungel oavsett hur snygg den är. sen är det lite tempel (som om man aldrig sett det förut) visst det är fint och bra men spelet är värkligen inte vad det kunde vara... 8.3/10

Ah, sträckspelande kortar ju som bekant tiden en del. Får väl räkna med att jag kanske lägger 12 15 timmar på spelet då, jag brukar vara väldigt långsam av mig :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, sträckspelande kortar ju som bekant tiden en del. Får väl räkna med att jag kanske lägger 12 15 timmar på spelet då, jag brukar vara väldigt långsam av mig :shifty:

Om du tar på svåraste svårighetsgrad och letar efter alla "skatter" samt bonus material så kanske du får ut 15 timmar på det

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick det igår och klarade det för en och en halv timme sen :lol:

Riktigt grymt spel var det iallafall ända tills slutet, trots att det blev tråkigt att det kom

monster

mot slutet av spelet :lol: Det var lite väl enkelt, JAG klarade det på Hard (hör inte till vanligheterna, sad but true), och även kort. Sprang inte direkt igenom det, utan försökte hitta alla skatter. Lyckades hitta 46 av 60, och tiden jag klarade det på var väl uppskattningsvis 12 timmar +/- 2 timmar.

Men jag rekommenderar detta spel varmt till alla som vill ha ett vackert och mycket bra spel. Kanske är snäll, men personligen ger jag det 9/10 med en klar 10a om det hade varit 5-10 speltimmar till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Började spela spelet precis, ställer mig starkt kritiskt till det.

Verkar sjukt fattigt, hatar när man inte kan sikta direkt på en fiende utan man måste själv sikta. Jag menar: Trycker jag L1 så ska siktet hamna på fienden själv. :/

Spelet är på svenska, lite barn-spel-känsla över det hela...

Är det verkligen värt att spela igenom...?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Började spela spelet precis, ställer mig starkt kritiskt till det.

Verkar sjukt fattigt, hatar när man inte kan sikta direkt på en fiende utan man måste själv sikta. Jag menar: Trycker jag L1 så ska siktet hamna på fienden själv. :/

Spelet är på svenska, lite barn-spel-känsla över det hela...

Är det verkligen värt att spela igenom...?

What the fuck? Vari ligger nöjet med autosikte? :mf_doof: Det tråkigaste med att spela GTA på konsol tycker jag alltid är autosiktet - det blir ju ingen match om man bara trycker på sikta-skjut, sikta-skjut, sikta-skjut, sikta-skjut hela tiden. Mer manuellt sikte åt konsolfolket! Och vill du inte ha det på svenska, byt till engelska då. Det är ju du själv som bestämmer, antar jag? I demot kunde man iaf stänga av undertexterna, och jag betvivlar att du fått tag i nån dubbad version.

Sälj det till mig då, annars, om det är så kass. :w000t:

EDIT: Folk klagar ofta på manuella sikten för att de är jobbiga att styra. Vänd Y-axeln så att upp blir ner och Vice. versa då. Det blir mycket skönare.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Började spela spelet precis, ställer mig starkt kritiskt till det.

Verkar sjukt fattigt, hatar när man inte kan sikta direkt på en fiende utan man måste själv sikta. Jag menar: Trycker jag L1 så ska siktet hamna på fienden själv. :/

Spelet är på svenska, lite barn-spel-känsla över det hela...

Är det verkligen värt att spela igenom...?

På svenska ?! du menar väll svenska subtitles, vilket jag tycker är bra för folk som inte kan engelska så bra, plus att man får en kännsla av att dem bryr sig mer om sina kunder utomlands genom att låta någon översätta språket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...