Jump to content

Uncharted: Drake's Fortune


Crusader
 Share

Recommended Posts

Nu håller jag Uncharted 2 i min hand.

Men kan inte spela riktigt än, så sjukt bra match på radio.

Men när den är slut, då jävlar ska jag börja lira :D

Helt okej spel.

Bossen suger dock fuktiga sockar. Använd dig av "häng dig från klippan stategin" så går det som smort.

Åh, och just det; Henki, nej jag tror fortfarande inte att du klrarar DEN HÄR bossen på "Crushing".

Finns inte en suck att du klarar det... :P

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt okej spel.

Bossen suger dock fuktiga sockar. Använd dig av "häng dig från klippan stategin" så går det som smort.

Åh, och just det; Henki, nej jag tror fortfarande inte att du klrarar DEN HÄR bossen på "Crushing".

Finns inte en suck att du klarar det... :P

Det får vi se, jag spelar just nu spelet för första gången och jag vet inte vilken boss du talar om (även om jag har mina föraningar). Jag spelar på Hard och har hittills inte haft några problem alls. Jag säger inte att Crushing lär vara en baggis, men omöjligt tror jag då rakt inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns kanske en eller 2 i världen som klarar det. Men det är omänskligt svårt. Låt inte detta bli nån hederssak utan kör efter guiden så slipper du sitta i 6 månader med samma boss.

Vaddå, är det verkligen världskänt svårt eller är det bara du som inte pallar? Låter inte särskilt likt Naughty Dog att göra något så omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Bump. Hallu. Har spelat en hel del och börjar väl närma mig slutet av första spelet i serien.

Tycker det var en bra fortune/treasure hunter-story men tycker att det drog ut lite väl långt med att man hela tiden trodde sig komma fram till skatten men sedan visade det sig säkert 4-5 gånger att det var en bra bit till.

Sen tycker jag också att det var lite trist att det alltid fanns fiender att skjuta även när man

smugit in igenom en massa hemliga gångar till hemliga grottor

. Hade hoppats på lite mer pussel och platforms-element emellan alla actionsekvenser. Och vad var poängen med

mutanterna? Jag tyckte att de kändes väldigt överflödiga. Storyn kändes ju något verklighetstrogen men sen när mutanterna kom så ville jag nästan bara facepalma. Det kom hur oväntat som helst och kändes extremt onödigt. Det blev helt plötsligt ett annat spel efter det

. :(

Nja... Det är ju ett häftigt och välgjort spel, men det känns som om det kunde varit många gånger bättre om de skippat

mutanterna och inte slängt in en massa fiender där de inte borde ha varit (i grottorna)

.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker deffinitivt inte serien är överskattad. Dock kunde de gå mer åt äventyrshållet IMO. Men de lockar många action-gamers så de är väl oroliga att förlora dem. Men jag menar, Tomb Raider klarade sig utan hundratals fiender. Hoppas att de i framtiden kan göra en mer äventyrsinriktad del.

Sen tycker jag också att det var lite trist att det alltid fanns fiender att skjuta även när man

smugit in igenom en massa hemliga gångar till hemliga grottor

. Hade hoppats på lite mer pussel och platforms-element emellan alla actionsekvenser. Och vad var poängen med

mutanterna? Jag tyckte att de kändes väldigt överflödiga. Storyn kändes ju något verklighetstrogen men sen när mutanterna kom så ville jag nästan bara facepalma. Det kom hur oväntat som helst och kändes extremt onödigt. Det blev helt plötsligt ett annat spel efter det

. :(

Jag tyckte samma sak när jag spelade det första gången. Förmycket skjuta fiender (Drake har ju för fasiken dödat hundratals människor när spelet är slut och inte verkar han bry sig om det så värst) och förlite pussel/äventyr. Och hela grejen med

mutanterna kändes som sagt oväntat och förstörde lite.

Det var samma när jag spelade Condemned: Criminal Origins och (spoiler för det spelet)

det visade sig i slutet ha en övernaturlig handling.

Fast när jag tänker efter, första Indiana Jones filmen hade inte heller något övernaturligt fören i slutet. Hur som helst vänjer man sig och blir mer berädd på det sedan i uppföljarna.

Ang. slutet på Uncharted: Drake's Fortune så irriterade jag mig starkt på

att det hela i sloutändan handlade om att sälja en gammal relik med förbannelse som ett biologiskt vapen. Det verkligen förstör hela mystiken med det hela. Lite som om nazisterna i Indiana Jones ville använda arken för att fylla bomber med sanden och bomba deras fiender med den.

Nja... Det är ju ett häftigt och välgjort spel, men det känns som om det kunde varit många gånger bättre om de skippat

mutanterna och inte slängt in en massa fiender där de inte borde ha varit (i grottorna)

.

Jo, det kunde klart har gjorts bättre fast nu

kan jag faktiskt inte tänka mig spelet utan mutanterna. De hör liksom till nu.

Hoppas du gillar uppföljarna också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump. Hallu. Har spelat en hel del och börjar väl närma mig slutet av första spelet i serien.

Tycker det var en bra fortune/treasure hunter-story men tycker att det drog ut lite väl långt med att man hela tiden trodde sig komma fram till skatten men sedan visade det sig säkert 4-5 gånger att det var en bra bit till.

Sen tycker jag också att det var lite trist att det alltid fanns fiender att skjuta även när man

smugit in igenom en massa hemliga gångar till hemliga grottor

. Hade hoppats på lite mer pussel och platforms-element emellan alla actionsekvenser. Och vad var poängen med

mutanterna? Jag tyckte att de kändes väldigt överflödiga. Storyn kändes ju något verklighetstrogen men sen när mutanterna kom så ville jag nästan bara facepalma. Det kom hur oväntat som helst och kändes extremt onödigt. Det blev helt plötsligt ett annat spel efter det

. :(

Nja... Det är ju ett häftigt och välgjort spel, men det känns som om det kunde varit många gånger bättre om de skippat

mutanterna och inte slängt in en massa fiender där de inte borde ha varit (i grottorna)

.

Det första spelet är faktiskt jävligt blekt i jämförelse med tvåan. Kommer ihåg att jag försökte spela om det efter att ha tagit Platinum på tvåan och det var inte alls särskilt roligt. :(

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...