Jump to content

Uncharted: Drake's Fortune


Crusader
 Share

Recommended Posts

Spelet blev beskrivet som en ny "Tomb Raider" av kritiker när spelet anonnserades men efter att ha sett ett par vtrailers och ett flertal bakom kulisserna så märker man att det är mycket mer än så.

Uncharted: Drake's Fortune är ett action ävetnyrs spel som blandar spelstil från Tom Raider, GTA, Gears of War och sätter samman det till en härlig blandning och ett filmiskt äventyr. Spelet är mycket inspirerat av all pulp fiction som kom på film/serier/böcker på 30-60 talet med hjältar, skatter, pirater osv.

Spelet handlar om Nathan Drake, i rakt nedstigande led släckting till den stora piraten Drake (som existerat på riktigt), som letar efter piraten Drake's alla nedgrävda skatter men saker blir svårare när ett gäng pirater dycker upp.

Spelet utspelar sig i nutid på en tropisk ö där Nathan Drake, tillsammans med Elena Fisher och den sliskiga Victor Sullivan, letar efter skatter och kämpar mot pirater.

Naughty Dog (Jak spelen, Crash Bandicoot spelen) gör spelet. Musiken görs av Greg Edmonson (Firefly).

En intresant grej, precis som med Assassin's Creed så gör röstskådespelarna all motioncapture till sina karaktärer i spelet och huvudkaraktärerna är gjorda efter röstskådespelarnas utseende.

Ett Demo är på G och borde finnas i Playstation Store runt 8:e November om inte tidigare. :confused:

Det här är nog ett av PS3 spelen jag ser mäst fram mot. :whistling:

Ny trailer

E3 2007 trailer

Demo Intro

Mellansekvens

Bakom kulisserna del 1

Bakom kulisserna del 2

Bakom kulisserna: Karaktärs rörelserna

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag SKA skaffa detta. En av de ~5 stora anledningarna till mitt PS3-köp, åtminstone i spelväg. GTA IV, Mafia 2, Army of Two, Uncharted och ett flertal till som får slåss om den femte platsen :whistling: (Utan inbördes ordning).

Jag gillar verkligen spelstilen, och det ska bli underbart att få köra spel i den generation jag tillhör! :confused:

EDIT: Härligt med demot så tidigt - det är ungefär då jag har PS3 i handen. Typ.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser jävligt nice ut! :lol: Den där jungeln ser ju fantastiskt snygg ut!! Om bara jag hade PS3 :lol:

Du kan typ inte tänka dig att köpa en/ett extra och skicka hit den ena?? Kanske? :)

Bah, du får nöja dig med Remote Play-videos :P

Beställer nog PS3 idag, actually. Sitter här med en skoldator eftersom jag just flyttat och inte har varken dator, TV, soffa (!) eller internet. Försökt scanna runt med PSPn men jag hittar inga oskyddade nätverk -_-

Det tråkiga är att jag inte har nån TV, men jag kanske ska bege mig till MediaMarkt och kolla runt där. Elgiganten hade en för 6000 som verkade bra...

Offtopic. Darn, sorry. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har också prövat demot och jag gillade också spelet mycket. Synns verkligen att de lagt ned mycket på animationerna för de är, väldigt smidiga och detaljerna är fantastiska som hur blöta och smutsiga kläderna blir för olika orsaker.

Men det var mycket mer action orienterat än jag trodde/hoppades. Måste ha varit minst 30 bodycount bara i demot. Jag hade lite hopats på att spelet skulle vara lite mer äventyr och utforskningsinriktat men skjuta fiender verkar vara huvuddelen i spelet. Men jag gillade iallafall demot. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...