Jump to content

Äääääääntligen! Ordning i skolan!


SlewME
 Share

Recommended Posts

Haha, MobilpratarN^ nr. 1.

Nej. Men blir ändå sur.

Mp3:n ger dom fan i. Mobilen har jag lite mer förståelse för men dom ger fan i den också. Är det så allvarligt får dom väl skicka ut eleven från klassrummet istället.

Att kunna ha dom i beslag till veckans slut är ju helt absurt. Det är stöld.

Redigerad av Patrik
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 209
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kan inte skolan göra så att eleverna får ta med sig laptops och externa högtalare med subwoofer också? Man vill ju gärna surfa och spela hög musik på lektionen :)

SlewME du hårddrar det.

Givetvis skall man använda sunt förnufft. Jag menar bara att skicka sms och lyssna på mp3 inte skall spela någon större roll så länge man inte stör andra.

Sen givetvis beror det helt på vilken årskurs det gäller. Går man i andra klass är det inte så lämpligt kanske. Men går man i gymnasiet så är det upp till en själv vilka betyg man vill ha.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SlewME du hårddrar det.

Givetvis skall man använda sunt förnufft. Jag menar bara att skicka sms och lyssna på mp3 inte skall spela någon större roll så länge man inte stör andra.

Sen givetvis beror det helt på vilken årskurs det gäller. Går man i andra klass är det inte så lämpligt kanske. Men går man i gymnasiet så är det upp till en själv vilka betyg man vill ha.

Precis, där sa du något. Går man gymnasiet så har man själv valt det och bör således GÅ gymnasiet och inte sitta och prata med en kompis i mobiltelefonen.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han skrev inte prata, han skrev sms coh lyssna på musik. Det gör inget om man smsar om mobilen är på ljudlös.
Nej, för man är ju verkligen i skolan för att smsa på lektionerna. Tror man det så har man ju totalt missuppfattat syftet och då är man efterbliven.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, för man är ju verkligen i skolan för att smsa på lektionerna. Tror man det så har man ju totalt missuppfattat syftet och då är man efterbliven.

Nej man är inte där för det. Men om man gör det ibland sammtidigt som man arbetar gör det inget. Så länge det inte sötr någon annan så ska ingen annan bry sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men åååå, man kan väl ta några sekunders paus ibland. Brukar du sitta och jobba "non-stop" under en timmas lektion?

Ja.

Det är det som är meningen...

Och att ta en paus är inte samma sak som "att skicka några SMS" / "ringa ett samtal"

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag har mattelektion så kanske jag får ett sms. Då svarar jag på det om jag känner att jag inte behöver lyssna på vad lärarinnan säger just då. Har inte sett nått problem med det innan. Skulle jag missa nått aå är det ju mitt problem.
Med tanke på att jag VET att du har väldigt svårt för matte så kanske det är bra att lyssna? Jag har också svårt för matte och skulle definitivt behöva lära mig det på nytt. Skulle jag välja ett lära mig matte på nytt så skulle jag också sitta och lyssna - speciellt på komvux. :)
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...