Jump to content

Äääääääntligen! Ordning i skolan!


SlewME
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 209
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Dom som inte går i skolan borde inte bry sig.
Vilket enormt korkat påstående, du blir ta mig fan bara värre och värre.

Vad har vi då politiker till? Lovar dig att inga av politikerna går i skola men HAR GJORT! Som att säga "Dem som inte blir misshandlade borde inte bry sig" till polisen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså vi som går i skolan vet bättre eftersom att vi är där. Vad vet du om skolan? Går du i den eller läser du i nyheterna?
Vet du vad resultatet utav dåligt beteende blir i skolan? Vet du vart man hamnar om man inte sköter sig, och får dåliga betyg? Har du varit där någon gång? Vet du hur lätt det är att få jobb utan betyg och dåliga meriter? Vad vet du om den stora arbetsmarknaden? Går du i den eller läser du i nyheterna?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet du vad resultatet utav dåligt beteende blir i skolan?

Nej.

Vet du vart man hamnar om man inte sköter sig, och får dåliga betyg?
Vinga

Har du varit där någon gång?

Nej

Vet du hur lätt det är att få jobb utan betyg och dåliga meriter?
Det är inte så svårt

Vad vet du om den stora arbetsmarknaden?

Inte så mycket, men jag bryr mig int

Går du i den eller läser du i nyheterna?

Inget av alternativen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar inte allt det här som alliansen håller på att göra med den svenska skolan. Det blir bara mer och mer som "förr i tiden", att lärare får mer att bestämma över. Visst skall lärarna vara de som bestämmer, till en gräns.

För att ta ett annat exempel så förbjuder de styrelser med elevmajoritet. Fler prov verkar de kämpa hårt för att införa också.

Allt för att få skolan att gå tillbaka till det stadiet när vi elever inte har något att säga till om, utan förväntas sitta tysta och intresserat lyssna på allt lärarna säger.

Det funkar inte idag...

Med hjälp av ingen lag...

Dem svenska skolan idag är inget vidare. Kunskap prioriteras inte längre utan det viktigaste idag är att alla ska respektera varandras olikheter och så vidare. Det är inte skolans jobb, utan föräldrarnas/hemmet. Min kära mor, som är lärare, hade häromdagen fått ett blad med "hur man hellre ska tänka". Ett exempel var "En invandrarflicka bryter på sitt språk - Så bra att hon kan ett annat språk". Ska detta vara en ursäkt för att hon inte ska få utbildning nog för att kunna slippa bryta?

Tycker att det är bra, det som Björklund & c:o gör. Skolan behöver fokusera mer på kunskap och mindre på att uppfostra eleverna, något föräldrana ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min kära mor, som är lärare, hade häromdagen fått ett blad med "hur man hellre ska tänka". Ett exempel var "En invandrarflicka bryter på sitt språk - Så bra att hon kan ett annat språk". Ska detta vara en ursäkt för att hon inte ska få utbildning nog för att kunna slippa bryta?

Vill inte verka tjatig - men det här är ett praktexempel på att PK- maffian har tagit över Sverige... Min mosters man var lärare förr en gång i tiden. När det började flyktingbarn på skolan han jobbade började alla lärare särbehandla dessa barn. Han, däremot, gav dem precis samma undervisning som alla andra, något som han fick kritik för. Och, ja, de hade svårt i början - men efter ett par månader vände det och de förstod svenska mycket bra och var lika bra som alla andra elever. Och dem i de andra klasserna förstod fortfarande knappt nån svenska och blev fortsatt särbehandlade. Vet inte vad som hände här emellan - men för ett par år sen träffade han, min mosters man, sin klass igen på en klassträff - och flyktingkillarna vad de som utbildat sig bäst av alla i klassen, och de tackade honom och sa att de inte kunnat gjort det om det inte vore för honom. När han sedan pratade med sina gamla lärarkollegor visade det sig att det inte gått lika bra för flyktingbarnen dem hade...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom som inte går i skolan borde inte bry sig.

Det var det dummaste.

Ungefär som att säga att de som inte jobbar på utrikesdepartementet inte borde bry sig om utrikespolitik.

Skolan och utbildningen är ett samhällsintresse som berör alla samhällsmedlemmar.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom som inte går i skolan borde inte bry sig.

Rättelse: De som fortfarande går i skolan verkar inte bry sig. Vad kan det bero på? Varifrån kommer denna okunskap - ja, rentav dumhet? Jag har ett bra svar åt dig: Oordning och bristfällig undervisning i skolan. Det är sorgligt att du inte själv ser hur dumma dina argument är. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan ju vara lite störande för läraren om en elev sitter och skickar sms under lektionstid, alltså om det är genomgång.

Det är som kepsar på lektionen, vi får inte ha på dem vilket kan vara bra men det är desiplin att inte ha på dom på lektionstid. Det ser ganska nonsalant (stavning) ut om en elev sitter med keps och moblitelefonen i hande under en genomgång. Om vi säger att kalle gjorde det och sedan måste han fråga sina kompisar och läraren vad de skulle göra/ lära sig.

I gymnasiet är det lite annorlunda men i grundskolan borde det vara förbjudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan ju vara lite störande för läraren om en elev sitter och skickar sms under lektionstid, alltså om det är genomgång.

Det är som kepsar på lektionen, vi får inte ha på dem vilket kan vara bra men det är desiplin att inte ha på dom på lektionstid. Det ser ganska nonsalant (stavning) ut om en elev sitter med keps och moblitelefonen i hande under en genomgång. Om vi säger att kalle gjorde det och sedan måste han fråga sina kompisar och läraren vad de skulle göra/ lära sig.

I gymnasiet är det lite annorlunda men i grundskolan borde det vara förbjudet.

Tvärt om, i grundskolan kan jag ha LITE överseende då man är tvingad till den. I gymnasiet går man frivilligt!
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På lektion är det enklast tt trycka ett litet upptaget. annars ha ljudlös och låta det ringa på. MP3 spelare skaman inte ens tänka på om det inte är tillåtet v läraren.

Varför inte mp3 på t.ex. en matte-lektion? stör ingen och många jobbar tydligen bättre till musik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...