Jump to content

Äääääääntligen! Ordning i skolan!


SlewME
 Share

Recommended Posts

Tycker att det är helt snedvridet.

Hatar den här mentaliteten bland vuxna att de tycker att de kan bestämma grejer bara för att det är barn.

Hade min fröken på komvux tagit min mobiltelefon för att jag skickar ett sms under lektionstid så hade jag kastat ut henne genom fönstret!

Det hade liksom varit helt otänkbart, men är det en unge i högstadiet, går det bra...

Att inte sitta och ringa under lektion, det skall vara självklart för en, annars saknar man socialkompetens. Men att sitta och lyssna på mp3 eller skicka ett sms diskret skall vara helt okej, så länge det inte stör någon. (och under prov, givetvis)

Man måste uppfostra barn, sen när de blir vuxna får de ta ansvar för sina egna handlingar.

Angående de nya rättigheterna så är jag inte så säker på att blir så mycket bättre, det kommer bli käft från elever och onödiga diskussioner. Kasta ut eleverna som stör istället och kontakta föräldrarna om det blir ett stort problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 209
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skrivet (redigerad)
Man måste uppfostra barn, sen när de blir vuxna får de ta ansvar för sina egna handlingar.

Angående de nya rättigheterna så är jag inte så säker på att blir så mycket bättre, det kommer bli käft från elever och onödiga diskussioner. Kasta ut eleverna som stör istället och kontakta föräldrarna om det blir ett stort problem.

Där har vi den ultimata lösningen. Kontakt med föräldrar och frånvaro från lektioner. Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där har vi den ultimata lösningen. Kontakt med föräldrar och frånvaro från lektioner.
Släng hellre ut eleverna ifrån lektionen än att låta en tjugo-trettio minuter gå åt till att tjaffsa med eleven om att inte prata i telefon på lektionen. Jag gick själv förra året i en klass med en (Endast en, tack och lov!) elev som alltid pillade med sin nya och tuffa 3G-telefon och tog kort och filmade. Och så fort läraren kom för att ta ifrån honom telefonen så blev det tjaffs på en gång, och den lektionen var bortsprungen.

Jag anser såhär:

1) Beslagta föremålet om det BEHÖVS, det vill säga vid upprepade tillfällen under en eller flera lektioner som eleven är närvarande.

2) Kör ut eleven om det BEHÖVS, alltså om denne eleven protesterar emot att lämna ifrån sig föremålet och skapar rabalder som endast stör ÄNNU mera på lektionstiden.

I frågan om hur länge läraren ska få behålla föremålet så tycker jag att eleven ska få tillbaka det efter skolan, då det kan ge komplikationer i privatlivet, speciellt om det är en mobiltelefon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mp3 får dom ta, för det är bara onödig lyx.

Men mobiltelefoner är viktiga, ifall man t.ex. en bra bit hemmifrån och behöver stjuss hem,

och ingen har någon mobiltelefon eftersom lärarna har tagit dem.

eller att man är ute i skogen så kommer det en varg och biter en i benet och springer i väg och gömmer sig

bakom en sten. Då behöver man en ambulans men var är telefonen >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mp3 får dom ta, för det är bara onödig lyx.

Men mobiltelefoner är viktiga, ifall man t.ex. en bra bit hemmifrån och behöver stjuss hem,

och ingen har någon mobiltelefon eftersom lärarna har tagit dem.

eller att man är ute i skogen så kommer det en varg och biter en i benet och springer i väg och gömmer sig

bakom en sten. Då behöver man en ambulans men var är telefonen >_<

Otroligt usla argument då du inte riktigt verkar ha läst artikeln, exakt var nämner texten att de ska beslagta föremålen efter skoltid? Sen om man är så jävla efterbliven så att man inte bara kan låta bli att hålla på med mobilen så att det stör andra under lektionstid så har väl evolutionen gjort ännu ett steg?

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mp3 får dom ta, för det är bara onödig lyx.

Men mobiltelefoner är viktiga, ifall man t.ex. en bra bit hemmifrån och behöver stjuss hem,

och ingen har någon mobiltelefon eftersom lärarna har tagit dem.

eller att man är ute i skogen så kommer det en varg och biter en i benet och springer i väg och gömmer sig

bakom en sten. Då behöver man en ambulans men var är telefonen >_<

Det är bara under lektionstid lärarna får beslagta dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menar att, vill han inte lyssna på musik på en lektion så kan han låta bli. Tycker jag att jag pluggar bättre med musik så skall väl jag få lyssna på musik om jag vill. Varför ska folk lägga sig i det?
Du får ju lyssna om du inte stör någon annan. Det är ju en (För eleverna) offentlig plats, och på offentliga platser får man inte bete sig eller göra som man vill.

Men nu tror jag inte att det är så många som blir störda utav att man lyssnar på en MP3-spelare när man jobbar enskilt, men i grupp och i genomgångar med läraren så ska man ju självklart ha vett till att inte lyssna på musik.

Och telefoner är ett ICKE. Det är som ett toalettbesök, om det inte är viktigt så ska man sköta det på rasterna, och absolut inte I klassrummen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jag menar att, vill han inte lyssna på musik på en lektion så kan han låta bli. Tycker jag att jag pluggar bättre med musik så skall väl jag få lyssna på musik om jag vill. Varför ska folk lägga sig i det?
Är ganska säker på att ingen bryr sig om du lyssnar på musik i ensamhet när du pluggar, sålänge du inte stör andra. Du förstorar det hela.

@Maimstream

Precis som maim skriver så ska man inte bajsa i klassrummen unde rpågående lektion, det görs bara på rasterna.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slew - varför störst du av allting? Går du fortfarande i skolan? Inte? Stör det fortfarande dig om jag får ett SMS på lektionstid? Jasså, det gör det? Jaha, varför då?
Synd att du inte går i skolan och skaffar dig lite läskunnighet. Då har du kunna följa de diskussioner vi haft.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...