Jump to content

GTAsajten - Finansiering


Hultenius
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 170
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är det inte så att om du har reklam hos google.se så får du förtur i sökningen. Alltså, skriver man "Gta" eller "Sajten" eller "Gta forum" så kommer "Gtasajten Forum"(detta) upp i en av dom första?

Alltid?

Nu när jag googlar på Gta så ser jag gtasajten.com men är det så för alla? -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte så att om du har reklam hos google.se så får du förtur i sökningen. Alltså, skriver man "Gta" eller "Sajten" eller "Gta forum" så kommer "Gtasajten Forum"(detta) upp i en av dom första?

Alltid?

Nu när jag googlar på Gta så ser jag gtasajten.com men är det så för alla? -_-

Gtasajten har inte reklam "hos Google", utan använder Googles reklamtjänst som funkar som vilken annan som helst, man får en liten slant i månaden beroende på hur många som läser/klickar på reklamen.

Att prioriteras i sökresultaten är en helt annan tjänst som man själv får betala för om man vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Namn-forumdelen består ju av fem sidor. Sedan behöver han ju inte göra trådar för alla spel men för de vanligaste, men desto fler han lägger in desto fler lär han tjäna och det tror jag att han vill? ;)

Äh, jag skojade lite med det första "det lär bli många trådar". Menade att det skulle bli ett antal om han hade skrivit in allt som CDON har, det var varken fyndigt eller roligt, ursäkta :unsure::ph34r: .

---

Ordna så att man kan beställa konsoler :) Ska eventuellt köpa 360 efter sommaren, ~~3'000 blir ju ca 150:- till gtasajten :lol: (om det nu är 5%). Skulle jag gärna göra om det var möjligt.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Googlereklmen är lite störig, men man vänjer väl sig.

Jag kommer lätt donera pengar när det blir möjligt. Känns inte så bra att det ska synas hur mycket man har donerat, eftersom det är risk att medlemmar får status efter hur välbärgade de är. Fast samtidigt är det ju bra att man motiveras att donera.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Googlereklmen är lite störig, men man vänjer väl sig.

Jag kommer lätt donera pengar när det blir möjligt. Känns inte så bra att det ska synas hur mycket man har donerat, eftersom det är risk att medlemmar får status efter hur välbärgade de är. Fast samtidigt är det ju bra att man motiveras att donera.

Högre "status" spelar väl ingen roll eftersom alla straffas lika inför "lagen". Och vad beträffar status tycker alltför många att "många posts = hög status". Jag tycker inte tvärtom, men att det påståendet är fel. Status är hjälpsamhet, uttrycksfullhet och att vara allmänt omtyckt på forumet. (Tre punkter jag ofta följer, inte minst i GTA-delarna. Så fort en fråga kommer, som jag kan och vill svara på så gör jag det, klart och tydligt.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är därför du är den bästa medlemen här :ph34r:

Asch, då :unsure:

Men det är för GTA jag kom hit, och det är fortfarande det som är roligt eftersom man kan hjälpa till så mycket. "Allmänt" är mer för frågor och underhållning, och Dator/Teknik är mer för... ja, tekniska problem. Det enda forum jag verkligen kan hjälpa till ordentligt i, är just GTA. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag kom att fundera på en sak här.. Låt oss säga att jag i några månader är silveranvändare och min inbox har 180 meddelanden. Sen slutar jag att betala. Försvinner 80 PM då? :rolleyes:

Näe, alla 180 blir kvar, blir däremot lite problem att ta emot nya PM.

Angående visning av donering i profilen så blir det nog valfritt.

När man donerar skulle man kunna ha tre alternativ:

1. Anonym donering, profilen påverkas ej

2. Det står bara att man har donerat i profilen

3. Beloppet man har donerat står i profilen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Näe, alla 180 blir kvar, blir däremot lite problem att ta emot nya PM.

Angående visning av donering i profilen så blir det nog valfritt.

När man donerar skulle man kunna ha tre alternativ:

1. Anonym donering, profilen påverkas ej

2. Det står bara att man har donerat i profilen

3. Beloppet man har donerat står i profilen

Angående PM, det ska redan nu gå att maila alla ens PM till sin Hotmail. Jag har försökt men inte lyckats, hur funkar det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...