Jump to content

Kommer det verkligen till PC?


Panimala
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 128
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jo, de spel som först kommit till konsoll och sedan till PC kanske blev lite snyggare på PC förr. Men då var det ju PS2, XBOX, Gamcube etc som man gämnförde med PC. Nu när det kommer spel till "next-gen" konsoller så kanske det blir lite svårare att göra spelen snyggare till PC eftersom grafiken och allt redan är maxat från början till konsollerna?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, de spel som först kommit till konsoll och sedan till PC kanske blev lite snyggare på PC förr. Men då var det ju PS2, XBOX, Gamcube etc som man gämnförde med PC. Nu när det kommer spel till "next-gen" konsoller så kanske det blir lite svårare att göra spelen snyggare till PC eftersom grafiken och allt redan är maxat från början till konsollerna?

Om du tror att konsollerna äger sönder PC så har du fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu finns det väl kanske någon enstaka datorn som är bättre än PS3 men om några år när PS3 är gammalt kommer ju datorerna ha fortsatt att utvecklas och då vara bättre än dagens konsoller.

Japp. Datorerna kommer utvecklas mycket det närmaste åren (har jag hört/läst), med bl.a mycket kraftfullare processorer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste om nån processor med fyra kärnor som dom höll på att tillverka, så det kommer att utvecklas MYCKET dom närmaste åren inom datorvärlden.

Apple har en server ute med åttakärnig processor. Intel har också någon prototyp med över 200 tror jag att jag har läst. Det kommer bara bli fler och fler men man behöver egentligen inte många om man inte håller på med 3d-rendering eller liknande.

Det finns väl knappast någon gräns för hur karftfull en dator kan bli? Det finns ingen gräns. There is no limit. :)

Någon gräns finns det nog ska du se men den är inte nådd än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Realistisk försäljningskurva. Sista punkten är det troligen bara jag som är övertygad om, men resten kan ni nog hålla med om. PC-släpp kommer INTE leda dem i förlust. Vid tiden för PC-släpp kan de inte gå back när de tjänat så mycket på konsolversionerna.

Hahahaha :)

Jag är nog övertygad om sista punkten :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...