Jump to content

Kommer det verkligen till PC?


Panimala
 Share

Recommended Posts

Fyfan, håller med. Dessutom är det ju bättre för alla om det kommer till PC, eftersom Rockstar skulle tjäna mer pengar.

Det är ju det som är frågan... det kostar, som du vet, att lansera det även till PC. Omkodning, producering, reklam. Om inte intäckterna är större än utgifterna vilket R* antagligen oroar sig över på grund av piratiseringen tjänar de inte mer pengar och resten vet du. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 128
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hah, nu är ni bara fjantiga. Det skulle väl inte göra er konsoll-fanboys varken till eller från om det kommer till PC? Ni kan väl isåfall lika gärna vara glada att resten av spelvärden också får avnjuta spelet , era egoistiska smörhuven? :rolleyes:

Eller ännu bättre, ni behöver inte bry er alls.

Varför sa du inte så till PSP-ägare när dom blev sura för att Stories spelen kom till PS2? Det är samma sak, eller nej just det, du har ju inte PSP eller PS2 så då gör det inget för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför sa du inte så till PSP-ägare när dom blev sura för att Stories spelen kom till PS2? Det är samma sak, eller nej just det, du har ju inte PSP eller PS2 så då gör det inget för dig.

HAH!

Jag sade exakt samma sak då. Att det är fjantigt att bli arga för att ett spel kommer till någon annan plattform än just deras lilla älskade konsoll. Jag tycker det är så jävla löjligt att inte kunna glädjas åt andra.

Och nej, jag har varken PS2 eller PSP, och i och med det sade du precis emot dig själv.

I den här diskussionen handlade det om huruvida spelet ska komma till PC (som jag uppenbarligen äger en) eller inte.

I den gamla VCS-diskussionen handlade det om att spelet skulle komma till PS2 och att Sony svek PSP-ägarna. Trots att jag som sagt inte har någon av konsollerna så hade jag en åsikt om det; densamma som du kan läsa i detta och föregående inlägg.

Så sluta upp med att komma med en massa korkade uttalanden.

Förövrigt så tror jag att Rockstar skulle tjäna på att ge ut spelet till PC med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wo_rd! Men jag skulle ändå tycka lite synd om alla GTA fans som kanske inte har råd med en konsoll.

Det handlar inte om att ha råd. Det handlar om principer och behov. Jag är inte särskilt intresserad av att äga en konsol eftersom de känns så "begränsade". Konsoler är leksaker, PCn är maskiner.

W0rd!!! :)

Skulle nog inte jag göra. GTA ska spelas på konsol, helst Playstation, inget annat :rolleyes: För dem som vill spela GTA och det inte kommer på PC så är det bara att spara pengar till en konsol då.

Dra åt..

GTA är i grund och botten ett utpräglat PC-franchise som kapitalistiska intressen (läs:Sony) tyvärr har vanställt för att tjäna pengar på medel-Svenssons (läs:konsolspelares) gamingbehov och det är synd och skam. Jag kan öht inte tänka mig att spela GTA med något annat än mus+keyboard.

GTA ska spelas på PC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hah, nu är ni bara fjantiga. Det skulle väl inte göra er konsoll-fanboys varken till eller från om det kommer till PC? Ni kan väl isåfall lika gärna vara glada att resten av spelvärden också får avnjuta spelet , era egoistiska smörhuven? :rolleyes:

Eller ännu bättre, ni behöver inte bry er alls.

Nä, jag bryr mig inte alls, för mig får det komma till PC. Jag sade bara vad jag tycker :nuke:

@Quattro: De som inte bara har tv-spel i huvudet, och har andra höga utgifter då?

Då får man helt enkelt komma på nåt annat sätt. Banklån t.ex. :):P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Happ. Det finns väl inga konkreta bevis för att motbevisa dig, men jag tror ändå att det spelas mer piratkopior än original.

Tror de också, hellre laddar man ner om man kan, än att köpa ett spel för runt 500+

Om de kostar så mycket, har ingen aning hur mycket PC-spel kostar nuförtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror de också, hellre laddar man ner om man kan, än att köpa ett spel för runt 500+

Om de kostar så mycket, har ingen aning hur mycket PC-spel kostar nuförtiden.

De kostar runt 400 kr, men det känns ändå ovärt att köpa ett spel för så pass mycket om det är ett "en-gångsspel", t.ex. NFS-spelen, Hitman osv. Onlinespel är en annan femma. Även GTA är en annan sak, dem kan man nästan spela i all evighet :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer ihåg att det fanns en undersökning om det här med hur många % som igentligen köpte spel istället för att ladda hem dom. Och jag sa säga att det var över mina förväntningar. Det var faktiskt väldigt många som köpte spelet.

Inte om de drar ner på grafiken till PC versionen.

Varför skulle dom göra det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer ihåg att det fanns en undersökning om det här med hur många % som igentligen köpte spel istället för att ladda hem dom. Och jag sa säga att det var över mina förväntningar. Det var faktiskt väldigt många som köpte spelet.

Varför skulle dom göra det?

För att folk ska slippa köpa dyra grafikkort bara för att få lira GTA. Men de skär säkert inte ner på grafiken. Men det händer ibland att vissa spelutvecklare gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte om de drar ner på grafiken till PC versionen.

Det är grymt sällan man försämrar grafiken på PC. Man brukar däremot ta bort vissa saker, kanske sänka upplösningen på texturerna, och lägga in dessa som lägre inställningar i spelet. Andra inställningar som Anti Aliasing och Anastrophic Filtering brukar man också lägga in, för att ge dator-versionen lite mer valmöjligheter, eftersom konsoll-versionen är så pass optimerad till just konsollen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är grymt sällan man försämrar grafiken på PC. Man brukar däremot ta bort vissa saker, kanske sänka upplösningen på texturerna, och lägga in dessa som lägre inställningar i spelet. Andra inställningar som Anti Aliasing och Anastrophic Filtering brukar man också lägga in, för att ge dator-versionen lite mer valmöjligheter, eftersom konsoll-versionen är så pass optimerad till just konsollen.

Kan passa på - vad innebär Anti Aliasing?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...