Jump to content

Kommer det verkligen till PC?


Panimala
 Share

Recommended Posts

Yep. Flera populära spel har stannat kvar på konsoll-nivå, eller åtminstonde släppts till konsoll först, för att folk ska prioritera konsoll-versionen och sedan kläcka en PC-version. Gears of War, Dead Rising, Crackdown, Saints Row och andra. Utvecklarna är trötta på att alla laddar ner deras spel på PC, och ser att det inte är lönt att ens försöka lansera det till PC.

Nu har en del info om GTA:IV släppts, men inte ett ord om någon PC-version. PC står det ingenting om på officiella hemsidan för den delen heller. Till de senare GTA-spelen har en konsollversion släppts innan de lanserat det till PC, men nu har det här med nerladdning spridit sig så pass mycket. Lönar det sig att lansera en PC-version, eller ska de hålla sig till konsollversionerna, där de tjänar mest?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 128
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det skulle vara märkligt om de inte släppte det till PC. Oavsett hur lite de säljer så älskar företag att få in pengar, vilket ju är vad Rockstar kommer om de portar GTA 4 till PC ocskå. Dessutom sa de aldrig något om PC-versioner av de gamla spelen, eller om PS2-versioner av Stories-spelen, som ju faktiskt finns nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror och hoppas att IV kommer till PC. Har alltid spelat GTA på PC, ända sen GTA2. Jag har även spelat det på konsoll hos polare, och jag tycker inte att det är samma känsla som på PC. Fast det är ju olika från person till person. Om det mot förmodan intekommer till PC, är det bara att sticka och köpa en 360/PS3. Har fått skippa spel som GoW och Saints Row för att jag hållt fast vid PC:n, kommer inte IV till det, är det bara att inse fakta och köpa en konsoll (om plånboken tillåter).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bryr mig inte så mycket om de skulle komma till PC för min dåliga dator kommer ändå inte klara GTA IV.

Därför blir de att skaffa en 360 oavsett om de kommer eller inte till PC. ;)

Dessutom så är jag så van att spela GTA på konsol, har bara spelat på PC några antal gånger och jag tyckte inte om de så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja. Det är ungefär 1000 gånger mer invecklat att ladda hem ett spel och få det att fungera på en konsol än på en dator. Allt fler spel kommer bara till konsol av just den anledningen, man tjänar helt enkelt mer på att släppa det till konsol/er än att släppa det till PC och det är därför konsoler är framtiden för spel då det är en win-win situation. En konsol som man kan spela alla spel på är billigare än en motsvarande dator (eftersom att konsolerna massproduceras och alla är likadana) och därmed blir det billigare för konsumenterna (dvs vi) och eftersom att det blir svårare med piratkopiering tjänar även företagen på det. Dock låter jag det vara osagt om Rockstar kommer att göra så ännu, dock inte helt osannolikt och nej, det vore nog inte dumt (ekonomiskt, alltså. den stora nackdelen är väl att fans kan bli upprörda, men jag tror å andra sidan att de skulle överleva det också).

Bra skrivet, quite my thoughts. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas att det inte kommer på PC. Alla dom får skylla sig själva, nästa gång dom ska spela spel så får dom köpa.

W0rd!!! :)

Men jag skulle ändå tycka lite synd om alla GTA fans som kanske inte har råd med en konsoll.

Skulle nog inte jag göra. GTA ska spelas på konsol, helst Playstation, inget annat :rolleyes: För dem som vill spela GTA och det inte kommer på PC så är det bara att spara pengar till en konsol då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

W0rd!!! :P

Skulle nog inte jag göra. GTA ska spelas på konsol, helst Playstation, inget annat :) För dem som vill spela GTA och det inte kommer på PC så är det bara att spara pengar till en konsol då.

Hah, nu är ni bara fjantiga. Det skulle väl inte göra er konsoll-fanboys varken till eller från om det kommer till PC? Ni kan väl isåfall lika gärna vara glada att resten av spelvärden också får avnjuta spelet , era egoistiska smörhuven? :rolleyes:

Eller ännu bättre, ni behöver inte bry er alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hah, nu är ni bara fjantiga. Det skulle väl inte göra er konsoll-fanboys varken till eller från om det kommer till PC? Ni kan väl isåfall lika gärna vara glada att resten av spelvärden också får avnjuta spelet , era egoistiska smörhuven? :rolleyes:

Eller ännu bättre, ni behöver inte bry er alls.

Fyfan, håller med. Dessutom är det ju bättre för alla om det kommer till PC, eftersom Rockstar skulle tjäna mer pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas att det inte kommer på PC. Alla dom får skylla sig själva, nästa gång dom ska spela spel så får dom köpa.

Ofta alla PC-spelare kör piratkopior :rolleyes:. Jag har köpt alla GTA-spel till PC, och har ingen lust att köpa en konsoll för GTAIV. Visst, jag vet, majoriteten kör piratkopior :). Det blir kanske en konsoll i alla fall, eftersom PC-marknaden verkar vara mer eller mindre på väg mot sitt slut.

@Quattro: De som inte bara har tv-spel i huvudet, och har andra höga utgifter då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...