Jump to content

Kommer det verkligen till PC?


Panimala
 Share

Recommended Posts

Fördelerna är många med konsollen du vet att det kommer inte och lagga för att du har för lite ramminne i burken eller ett gammalt grafikkort som inte har sjuttielva pipelines och stödjer microsofts senaste Directx så jag köper det till konsoll.

Dessutom tyckte jag att SA kändes klumpigt när jag köpte det till pc för ett tag sen långsam mushastighet och det tog lika lång tid för mig och byta kläder i SA på PS2 och PC, tycker det kändes mer som en konvertering rakt av med mus och tangentbords stöd.

Det här är min personliga uppfattning och inget annat jag anser att var och en får ha sin egen åsikt.

Chansen till lagg är minimal med konsoll, precis. Det äger med konsoller, man slipper sitta där med sin PC och fibbla tills man hittat inställningar spelet flyter bra på, och samtidigt få det lika snyggt på konsollen. På konsollen arbetar ju alla komponenter innuti optimalt med varrandra också, eftersom man utvecklat den under flera år och tagit fram delar som just ska det. Men man kan inte klämma in hur mycket glitter och glam hursomhelst ändå, för man måste optimera så det flyter hela tiden. I San Andreas kunde det få sina FPS-drops när man sprängde en massa bilar samtidigt, eller gjorde världens burnout med en bil, vilket antagligen berodde på att R* hade optimerat röken dåligt.Tur att det inte krävdes världens burk då för att kunna spela spelet ändå, när det väl släpptes på PC. Så himla snyggt var det inte. Däremot var det stört kul!

Hursomhelst, ännu ett skäl till att skippa en PC-lansering. Ett mycket snyggare spel med en massa fler features och lull-lull är svårare att konvertera till PC och få det smärtfritt från FPS-drops. Se på Rainbow: Vegas t.ex.

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 128
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Måste komma till PC!

Om Rockstar släpper till PC gör de det så otroligt kyligt att de väntar tills alla som har råd med konsoll köpt en sådan. Jag själv hör till dem som inte har pengar att lägga på en konsoll och hoppas därför för allt i världen att Rockstar verkligen är kyliga och inte bara så ärliga att de inte släpper IV till PC.

Visst är det mycket större risk för piratkopior till PC, men lika mycket enklare det är att piratkopiera det till PC än till konsoll är det att modda. PC:n är vad jag har och kommer det inte till PC blir det tragiskt nog inget IV för mig... :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste komma till PC!

PC:n är vad jag har och kommer det inte till PC blir det tragiskt nog inget IV för mig... :'(

QFT!

Det är emot mina principer att lägga ner 3500+ på ett spel (för jag är inte intresserad av 360/PS3 i allmänhet längre). Även om det är ett GTA.

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lägger då inte ner mina surt förvärvade pengar på en PS3:a enbart för GTA IV då hade jag lika gärna kunnat nöja mig med en Micro$oft Xbox 360. vet ett flertal spel som tilltalar mig varav ett är Exklusivt på PS3

1.GTA IV

2.Brothers In Arms Hell's Highway

3.Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

4.Lair

5.Medal of Honor: Airborne

Och Många fler.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Har spelat alla gta spel på burk och sa på ps2 och jag måste säga att jag nog föredrar burken ändå. Varför?

Som gammal cs nörd för härrans massa år sen så sitter det i min hjärnbalk att man styr gubbar på wasd och siktar med musen, men jag kan ju direkt säga att mina flygskills inte är dom bästa då jag lär andvända fler knappar.

En konsole har ett mer begränsat användningsområde. En bättre dator kan jag även använda i mina studier. Som mindre rik student lär man prioritera bort diverse saker.

På PC versionen är det enklare att förändra spelet något på ett sätt som jag själv vill ha det. Måste ju vara lättare att modda till pc versionen än ps2 (om det ens går).

Jag körde igenom gta sa på min 4år (var inte ens en värsting då) gamla burk. Funkade utan något direkt lagg (om man bortser från nightvision och massivt sprängande samtidigt), visst ser det kanske inte så jävla bra ut. Men det är i mina ögon känslan som räknas inte grafiken. Och i detta fall såg gta ut som gta alltid gjort sen gta3 vilket inte är negativt :ermm:

Jag föredrar känslan hos PC framför console, men det är förmodligen för att jag är mer uppväxt med dator än console.

Och skulle jag villja få "ladda" ner spel till consoler är det ju bara vänta med tills det blir möjligt chippa den eller dylikt. Så är det ju bara att ladda ner. Inte så svårt till xbox och ps2 idag tex.

R* kommer nog tids nog att släppa gtaIV till PC, allt annat vore dårskap. Om inte annat så kan dom ju släppa det för att få lite pr för sig själva som företag igen efter att intresset för gtaIV till console förmodligen minskat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jooo... nu när det skall komma exklusiva paket till både Xbox 360 unt PS3 undrar man ju om de verkligen kommer strunta i PCn. Mer och mer pekar på det och jag börjar fan tvivla...

Dock har det ju inte heller sagt nej... och R* är ju ganska hemlighetsfulla av sig så...

hewp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag inte har råd med en ny konsol så får det bli PC för mig.

Dock föredrar jag nog konsol när det kommer till Gta. Främst eftersom det flyter på lite bättre (oavsett vilken dator man har), och så är det ju mysigare att kurra ner sig i en soffa och spela nätterna långa.

Vill påpeka att jag inte har någonting emot att det ändå släpps till PC. Vill folk spela det på burken så låt dom göra det? varför argumentera för att det endast ska släppas till konsol? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...