Jump to content

Warez-regeln §1.1 borde tas bort!


The Dude
 Share

Recommended Posts

Nej, men du får ju oftast inte ett lika starkt beroende av alkohol som av droger.

Börjar du lätt vill du oftast ha tyngre.

Vill man testa tyngre så är det för att man har ett intresse för det, inte för att man testat lättare tidigare.

Alla kaffedrickare suktar inte efter alkohol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 133
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Alkohol är mer beroendeframkallande än vad marijuana är (vilket är den enda drogen vi snackar om)

Okej!

Men jag menar mer såhär att alkohol är alkohol. Finns inte överdrivet många alternativ! Men vill man syssla med grejor som ger "häftigare" effekt så letar man sig till tyngre droger.

Förresten, finns det skrivet någonstans?, att alkohol är mer beroendeframkallande? Skulle vara intressant läsning!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker drogtopicen blev rätt dekadent när folk började gå ifrån att argumentera om cannabis skulle vara lagligt till att snacka droger/olagliga substanser allmänt och posta fetstora bilder på sitt eget gräs. Vad folk ska tycka om knark och droger har jag ingen åsikt om, anser att man till största delen är ansvarig för sina egna handlingar. Tycker inte man ska kunna kräva att få prata om vad som hellst på ett forum dock, detta är ju privat egendom och ägaren har rätt att bestämma över vad som ska finnas själv.

Jag har full förståelse för om en webmaster inte vill ha med sådant på sitt forum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej!

Men jag menar mer såhär att alkohol är alkohol. Finns inte överdrivet många alternativ! Men vill man syssla med grejor som ger "häftigare" effekt så letar man sig till tyngre droger.

Förresten, finns det skrivet någonstans?, att alkohol är mer beroendeframkallande? Skulle vara intressant läsning!

Alkohol finns i alla storlekar och procent. Röker man pot så röker man pot, det räcker. Alkohol skulle vara en storre inköpsport till grövre droger om den var klassad som en drog.

Preparat: Euphoria/Dödlig dos

Alkohol: 1/4-10

Marijuana: 1/40000

Alltså, drick 4-10 gånger mer än vad du behöver för att bli full och du kan dö. Om du ska komma upp i mängd dödlig dos måste du röka 40.000 gånger mer än vad du röker för att bli hög.

Marijuana är mindre beroendeframkallande än vad koffein är, och ja.. Jag låter alla alkolister i världen tala för hur beroendeframkallande alkohol kan vara.

"Americans of all ages overwhelmingly understand that marijuana is less harmful to health and society than either alcohol or tobacco," said Allen St. Pierre, Executive Director of The NORML Foundation. "Marijuana fails to inflict the type of serious health consequences these two legal drugs cause. An estimated 50,000 people die each year from alcohol poisoning, and more than 400,000 annual deaths are attributed to tobacco smoking. By comparison, marijuana is non-toxic and cannot cause death by overdose."

He added: "Neither the marijuana user nor the drug itself presents a legitimate danger to public safety. It's current classification as a Schedule I criminally prohibited drug is disproportionate to its relative harmlessness. Science and the American public acknowledge this reality. It's now time for our marijuana policies to reflect this fact."

12. No one has ever died of a marijuana overdose

This is true. It was put in to see if you are paying attention. Animal tests have revealed that extremely high doses of cannabinoids are needed to have lethal effect. This has led scientists to conclude that the ratio of the amount of cannabinoids necessary to get a person intoxicated (i.e., stoned) relative to the amount necessary to kill them is 1 to 40,000. In other words, to overdose, you would have to consume 40,000 times as much marijuana as you needed to get stoned. In contrast, the ratio for alcohol varies between 1 to 4 and 1 to 10. It is easy to see how upwards of 5000 people die from alcohol overdoses every year and no one EVER dies of marijuana overdoses.

5. Marijuana is much more dangerous than tobacco

Smoked marijuana contains about the same amount of carcinogens as does an equivalent amount of tobacco. It should be remembered, however, that a heavy tobacco smoker consumes much more tobacco than a heavy marijuana smoker consumes marijuana. This is because smoked tobacco, with a 90% addiction rate, is the most addictive of all drugs while marijuana is less addictive than caffeine. Two other factors are important. The first is that paraphernalia laws directed against marijuana users make it difficult to smoke safely. These laws make water pipes and bongs, which filter some of the carcinogens out of the smoke, illegal and, hence, unavailable. The second is that, if marijuana were legal, it would be more economical to have cannabis drinks like bhang (a traditional drink in the Middle East) or tea which are totally non-carcinogenic. This is in stark contrast with "smokeless" tobacco products like snuff which can cause cancer of the mouth and throat. When all of these facts are taken together, it can be clearly seen that the reverse is true: marijuana is much SAFER than tobacco.

New "landmark" research finds that alcohol and tobacco are more dangerous than some illegal drugs like marijuana or Ecstasy and should be classified as such in legal systems, according to a new British study.

Heroin and cocaine were ranked most dangerous, followed by barbiturates and street methadone. Alcohol was the fifth-most harmful drug and tobacco the ninth most harmful. Cannabis came in 11th, and near the bottom of the list was Ecstasy.

Alcohol Addiction - What is alcoholism?

Alcohol addiction is simply defined as a compulsive need for an intoxicating liquid that is obtained from fermented grain or fruit. These liquids include beer, wine, and other hard liquors.

Alcoholism is present when a person craves alcohol and cannot limit or contain his or her drinking. If someone experiences withdrawal symptoms such as nausea, sweating, shakiness, or anxiety when alcohol consumption has ceased, or if there is a need to drink greater amounts of alcohol in order to feel a high, that person is most likely alcoholic.

Some may think that it's just a matter of having the will to stop drinking, but alcoholism is more complicated than that. An alcoholic's craving for alcohol is so great that it suppresses their ability to stop drinking. The majority of alcoholics need assistance to stop drinking. With treatment and support from family and friends, many have been able to stop drinking and rebuild their lives. It is a sad fact however that there are still some who are unable to stop in spite of these aids.

Alcohol Addiction - What are the causes and effects of alcoholism?

Scientists say that someone who has alcoholic addiction in his/her family is more likely to develop alcoholism if they choose to drink. Alcoholism can also develop or worsen based on a person's environment and traumatic experiences in life. These factors may include culture, family, friends, peer pressures, and the way the person lives.

Alcoholism can lead people into serious trouble, and can be physically and mentally destructive. Currently alcohol use is involved in half of all crimes, murders, accidental deaths, and suicides. There are also many health problems associated with alcohol use such as brain damage, cancer, heart disease, and diseases of the liver. Alcoholics who do not stop drinking reduce life expectancy by 10 to 15 years.
  • Too much alcohol can destroy brain cells, possibly leading to brain damage.

  • Alcohol greatly disturbs the structure and function of the central nervous system, hindering the ability to retrieve, consolidate, and process information.

  • Moderate consumption of alcohol can affect cognitive abilities while large amounts interfere with the oxygen supply of the brain causing a blackout when totally drunk.

  • Alcohol addiction may also inflame the mouth, esophagus, and stomach, and could cause cancer in these areas, especially in drinkers who also smoke.

  • Splurge drinking may produce irregular heartbeats, and abusers experience a higher risk of high-blood pressure, heart attacks, and other heart damage.

  • Alcohol also can harm vision, damage sexual function, slow circulation, be the grounds for malnutrition, and water retention.

  • It can also lead to skin and pancreatic disorders, weaken the bones and muscles, thus, decreasing immunity

A large portion of alcohol taken in is broken down in the liver. It is important to note that the liver has a fixed rate of breaking down the alcohol, so as the liver is overused, disorders and malfunctions can result, making the liver the primary location of alcohol's damage. Liver damage can occur in three stages. The first stage is liver enlargement whereby liver cells are penetrated with abnormal fatty tissue. The second stage is the alcoholic hepatitis whereby liver cells swell, inflame, and eventually die. The third stage is cirrhosis in which fibrous scar tissues are formed, hindering the flow of blood through the liver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Text*

Nonetheless så är det en olaglig drog, och när Google säger att vi inte får ha sånt på sidan är det det som gäller. När den som äger hela sajten och har full makt att göra vad han vill tycker att det ska bort, så ska det bort. Att det var det enda rätta vet jag inte om du nånsin kommer förstå, men det ni nu får göra är att finna er i det. Det finns inget argument som kommer ge tillbaka tråden, eller ge er tillåtelse att starta en ny.

Om det sedan ska vara olagligt eller inte är en helt annan diskussion, men det var ju ingen sån diskussion ni förde utan tips, uppmaningar och förhärligande av drogerna. Även om cannabis skulle vara lagligt och tillåtet för diskussion på forumet, hade tråden ändå gått åt helvete offtopic. Att kasta bort skiten var det enda rätta. Hoppas du nån dag i framtiden kommer förstå det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jag är ledsen, men du borde haft en känsla av att detta var ett ganska väntat slut för tråden?

Sist jag kollade hade inte polisen.se google-reklam på sin hemsida... men det kanske har ändrats?

Det är skillnad på att informera om droger och att uppmana (skriva "så här gör du" och länka till sajter där man kan köpa saker).

För sist jag kollade fanns inte sånt på polisen.se heller?

Du har en skev bild av verkligheten om du tror att detta strider mot demokratin.

Hur ser det ut på alla andra forum (FB och extremforum borträknade)?

Skulle det bli godkänt där, skulle det bli godkänt i en papperstidning?

Det är inte du som är publicist, det är JAG som är publicist och som har hela ansvaret, hela vägen.

Precis som en tidningsutgivare väljer jag vad som ska finnas med och inte, i enlighet med lagen givetvis.

Sov på saken och läs mitt inlägg 10 gånger till om det behövs...

Det första jag vill klargöra är det inte finns något olagligt alls med cannabistråden, om du har några exemel som motsäger det så får du gärna lägga fram dem. Lagen säger att man inte får sälja cannabis och något sådant förekom heller inte. Ingen har varken uppmanat till bruk eller länkat till sajter där man kan köpa knark (det sista jag såg av tråden var KalleR som länkade till en sida där man kunde köpa den helt lagliga örtblandningen Spice (ej narkotika)).

Jag är inte superpåläst på lagen, men är det verkligen anstiftan till brott att ge tips till nån som vill bygga en bong? För det var ungefär så långt som "uppmaningen" ägde rum. Vissa var positiva till användning, andra var negativa; vi förde en debatt god damn it, precis som du och Henkibojj verkar vilja fotsätta med nu, varför tog ni det då inte i den befintliga tråden om ämnet??

Kanske har jag en lite skev bild av verkligheten som till exemel tilltalas av gamla citat som "Jag avskyr dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem." Tycker verkligen det är tråkigt att du har en annan uppfattning, att du ska behöva förmynda över medlemmarna och förbjuda våra åsikter.

Fråga: Tillåter inte Goolge diskussion eller debatt om droger? (Något annat var det inte tal om, inget brott har begåtts). Om så är fallet, är det google som numera bestämmer vilka åsikter vi får framföra? Då tycker jag inte att vi ska stödja dem med en endaste krona.

---

Om det är som ni säger, att cannabis är en inkörsport, så borde ni ta diskussionen istället så vi på så vis kan få fram korrekt fakta om cannabis och andra droger. Vem vet Hultenius, det kanske är du som har orsakt en ungdoms död eftersom det inte var någon som fick säga till honom att metamfetamin är farligt <- något som jag eller någon annan hade kunnat göra i cb-tråden.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oavsett om droger är rätt och fel så får man inte prata om illegala droger när man har google-reklam, jag ser inte vad problemet är?

Det är ju just det som är felet.

Okej om Hultan inte vill ha kvar topicen (men då ska han först läsa igenom den, och också läsa på ämnet), men vi ska inte sluta som ett par jävla googlesellouts.

Om google ska "driva" forumet är jag en som kommer dra härifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju just det som är felet.

Okej om Hultan inte vill ha kvar topicen (men då ska han först läsa igenom den, och också läsa på ämnet), men vi ska inte sluta som ett par jävla googlesellouts.

Om google ska "driva" forumet är jag en som kommer dra härifrån.

Då får du hjälpa Hultenius att hitta ett bättre sätt att tjäna pengar på. Forumet är inte gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Google for president.

-_-

Ja, verkligen jättebra ide.

http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Censorship

http://www.flashback.info/showthread.php?t=135137&page=4

http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Google

asyz5psmmbe3.jpg

Google stryr internet nog som det är om du frågar mig.

---

Jag vill gärna se den exakta regeln från google's sida gällande vilket innehåll som sidor med deras reklamprogram får ha. Om det är så att man inte får föra en debatt kring cannabislegalisation, ja i så fall tycker jag att Hultenius bör ge dem det långa fingret.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, du .. Sieg heil säger jag bara. Varför inte förbjuda att snacka om att bada? Det dog 150 personer i Sverige av drunkning förra året.. det är 150 fler än vad det dog av Cannabis

 förra året i VÄRLDEN. Vi borde också förbjuda att prata om GTA och andra TVspel för det 'uppmuntrar' till hejvilt mördande och vårdslös ttrafik! Ojfan, jag glömde nästan: Vi borde nog inte heller prata om läxhjälp för det hjälper små 'ban' med att fuska med läxorna. Eller musik! Folk kan ju skada öronen.

Hejsan PC, det är laglit att bada, inte att knarka. Och om man kollar på bilden på din avtar så ser man att det är skadligt med knark.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan PC, det är laglit att bada, inte att knarka. Och om man kollar på bilden på din avtar så ser man att det är skadligt med knark.

Det är svårare att bemöta dina argument än det måste vara att försöka bemöta Mahalos, eftersom du totalt förstummar med din otroliga dumhet -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan PC, det är laglit att bada, inte att knarka. Och om man kollar på bilden på din avtar så ser man att det är skadligt med knark.

Hör du ljudet? Det är ljudet av din dumhet som bedövar hela forumet ännu en gång.

----

Härligt att du tar fram lite information (är rädd att klassa något som skrivs på internet som FAKTA), Hultenius .. men tråden är permanent borta - eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du ungått det så kan jag meddela att denna tråden har gått över till drogdiskussion.

Ja, och om den nu borttagna tråden handlade om det också så vore det inget problem. Nu var det inte drogers "vara eller icke vara" som den tråden handlade om, och därför togs den bort. Helt riktigt beslut också. Skulle det startas en ny tråd som enbart handlade om legaliseringen eller ett fortsatt förbud av cannabis, så skulle det vara mer okej. Å andra sidan skulle de som debatterar FÖR drogerna på sätt och viss uppmana till drogbruk, och då är vi därnere i brunnen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...