Jump to content

Warez-regeln §1.1 borde tas bort!


The Dude
 Share

Recommended Posts

Nu när GTAsajten har lagt ner borde det inte längre finnas intresse av sammarbete med RockstarGames, som är på bekostnad av censur av vissa ämnen här på forumet. Och då förbud som inte är absolut nödvändiga är någt jag avskyr, så yrkar jag på att man fritt ska få diskutera, uppmana och förfråga om piratkopiering på forumet från och med nu!

§1.1 - All uppmaning, hjälp eller förfrågan om "Warez" är absolut förbjudet på forumet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 133
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag motsätter mig förslaget.

Warez skadar spelindustrin och eftersom det här forumet bygger på en spelserie skadar warez spelserien och därmed (åtminstone indirekt) också forumet.

Piratkopiering rör inte konsol i så stora mänger som PC. Och eftersom GTA- spelen i första hand är konsolspel så lär inte avskaffandet av en WareZ- regel på ett forum sätta R* i konkurs.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag motsätter mig förslaget.

Warez skadar spelindustrin och eftersom det här forumet bygger på en spelserie skadar warez spelserien och därmed (åtminstone indirekt) också forumet.

De har nog så de klarar sig...har de inte det kommer våra diskussioner inte förvärra/hindra förbättring. Jag vet att det inte var så du menade, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De har nog så de klarar sig...har de inte det kommer våra diskussioner inte förvärra/hindra förbättring. Jag vet att det inte var så du menade, men ändå.

För att citera en nyhet på GTAnytt:

"Under 2006 så gick - enligt Gamereactor - Take Two back med 1,6 miljarder"

Inte lite pengar, huh?

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser inte vad det är som gör så stor skada?

Du vill kunna slänga ur dig open-trackers och cracksidor huxflux. Ser inget speciellt syfte med detta.

Tror de flesta vet om piratbay och dylikt. Stängda trackers spelar det ingen roll till om vi länkar, då man måste bli invitat på de flesta ändå.

Cracks kan en 8-åring få igång utan vidare, och jag tror folk kan googla på "crack + <random game>" utan större problem.

Så snälla, ge mig en bra anledning till att regeln ska tas bort, mer än att det är "onödigt".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser inte vad det är som gör så stor skada?

Du vill kunna slänga ur dig open-trackers och cracksidor huxflux. Ser inget speciellt syfte med detta.

Tror de flesta vet om piratbay och dylikt. Stängda trackers spelar det ingen roll till om vi länkar, då man måste bli invitat på de flesta ändå.

Cracks kan en 8-åring få igång utan vidare, och jag tror folk kan googla på "crack + <random game>" utan större problem.

Så snälla, ge mig en bra anledning till att regeln ska tas bort, mer än att det är "onödigt".

DÄR ljuger du! Cracks verkar vara svårare att få in än vad det verkligen är. Har nästan dagligen folk som frågar mig hur man crackar både det ena och det andra. -.-

Själv förstår jag inte problematiken, folk gör det svårare än vad det är, läser man - den ofta medföljande - "läs mig/read me"-filen så brukar allt gå finfint.

I övrigt kan jag hålla med dig om det övriga. Tycker dock att det är tråkigt att man inte ens får posta en länk till en sida som tpb - där vill jag se en regeländring.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en principfråga.

Ja, en principfråga är just vad det är! Jag tycker det är en princip att man inte ska förbjuda vissa ämnen bara för att diskussionen kan missgynna en viss industri!

Stellhell: Ska vi förbjuda andra ämnen också som inte fyller ett egentligt syfte, eller som du redan vet allt om och inte är intresserad av att diskutera? Nej, om någon vill prata om piratkopiering ska de få göra det. Precis som folk diskuterar och lägger upp bilder på söta katter i allmäntforumet, vad tillför det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle då inte vilja vara ägare till ett forum som har potential att råka ut för rättsliga åtgärder. Så mycket lättare för en vanlig medlem att komma med ett sådant förslag. Sedan är det väl rätt skönt att slippa massa topicar om warez och annat, det finns ju hur många andra ställen som hellst om man är intresserad av att prata om sådant här.

Regeln borde kvarstå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, en principfråga är just vad det är! Jag tycker det är en princip att man inte ska förbjuda vissa ämnen bara för att diskussionen kan missgynna en viss industri!

Som sagt, skadas spelindustrin skadas forumet.

----

*Dessutom är piratkopiering förbjudet enligt lag.

*Vidare är det allmän praxis på seriösa spelforum att diskussioner angående piratkopiering inte är tillåtna.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jag skulle då inte vilja vara ägare till ett forum som har potential att råka ut för rättsliga åtgärder. Så mycket lättare för en vanlig medlem att komma med ett sådant förslag. Sedan är det väl rätt skönt att slippa massa topicar om warez och annat, det finns ju hur många andra ställen som hellst om man är intresserad av att prata om sådant här.

Regeln borde kvarstå.

På Sveriges största, och förmodligen mest polisbevakade, forum Flashback.info är "warez-snack" tillåtet. Lagen kring piratkopiering är knappast så utvecklad att ett forum skulle stängas ner pga av detta.

Ska vi inte få diskutera cannabis heller?

alexzander: En tråd för just sådana förfrågningar kunde finnas i datorforumet. Jag söker...-tråden fungar väl bra?

Dessutom är piratkopiering förbjudet enligt lag.

Vi har säkert lite olika uppfattningar om det här med lagar, men för mig är en lag långt ifrån helig och om den dessutom är orättvis är det nästan ens skyldighet att motarbeta den. 96% av medlemmarna på detta forum är för piratkopiering (källa).

Vidare är det allmän praxis på seriösa spelforum att diskussioner angående piratkopiering inte är tillåtna

Jag hänger inte på andra spelforum och är inte så insatt i hur det brukar vara, så på det kan jag inte svara.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...