Jump to content

Warez-regeln §1.1 borde tas bort!


The Dude
 Share

Recommended Posts

Ja, och om den nu borttagna tråden handlade om det också så vore det inget problem. Nu var det inte drogers "vara eller icke vara" som den tråden handlade om, och därför togs den bort. Helt riktigt beslut också. Skulle det startas en ny tråd som enbart handlade om legaliseringen eller ett fortsatt förbud av cannabis, så skulle det vara mer okej. Å andra sidan skulle de som debatterar FÖR drogerna på sätt och viss uppmana till drogbruk, och då är vi därnere i brunnen igen.

Det är stor skillnad på att uppmana och diskutera. Kan inte minnas att någon uppmanade till olagligt drogbruk i förra tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 133
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är stor skillnad på att uppmana och diskutera. Kan inte minnas att någon uppmanade till olagligt drogbruk i förra tråden.

Det är en hårfin gräns mellan att vara positiv till något i en diskussion, och att uppmana andra att göra det man själv är positiv till. Hursomhelst fanns det mycket material där som inte borde funnits.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Henkibojj: Här kommer NE:s definition av två för diskussionen intressanta begrepp

---

Anstiftan, att uppsåtligen förmå någon att begå en brottslig gärning. Anstiftan är en form av medverkan till brott. Den förutsätter inte övervinnande av ett motstånd, genom övertalning, vilseledande, hot eller tvång: alla sätt att på ett avgörande sätt påverka en annan persons handlande kan utgöra anstiftan

---

Yttrandefrihet, frihet att i tal, skrift eller bild eller på annat sätt meddela upplysningar samt uttrycka tankar, åsikter och känslor.

---

Att posta bilder på knark är inte olagligt. Att säga att knark är jävligt najs är inte olagligt. Att förklara hur man kan röka knark är inte olagligt.

Det som skrevs i cannabistråden är inte olagligt, men däremot är det en rättighet att få uttrycka det (förvisso inte på någon annans forum utan tillåtelse, det förstår jag, men jag tycker att Hultenius borde vara mer mån om att alla åsikter ska få komma till uttryck!)

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Henkibojj: Här kommer NE:s definition av två för diskussionen intressanta begrepp

---

Anstiftan, att uppsåtligen förmå någon att begå en brottslig gärning. Anstiftan är en form av medverkan till brott. Den förutsätter inte övervinnande av ett motstånd, genom övertalning, vilseledande, hot eller tvång: alla sätt att på ett avgörande sätt påverka en annan persons handlande kan utgöra anstiftan

---

Yttrandefrihet, frihet att i tal, skrift eller bild eller på annat sätt meddela upplysningar samt uttrycka tankar, åsikter och känslor.

---

Att posta bilder på knark är inte olagligt. Att säga att knark är jävligt najs är inte olagligt. Att förklara hur man kan röka knark är inte olagligt.

Det som skrevs i cannabistråden är inte olagligt, men däremot är det en rättighet att få uttrycka det (förvisso inte på någon annans forum utan tillåtelse, det förstår jag, men jag tycker att Hultenius borde vara mer mån om att alla åsikter ska få komma till uttryck!)

Sedan kommer den vanliga frågan... Hur lämpligt är det ?

En sida där majoriteten av alla besökare är 14-17 år. Tycker inte att man behöver sitta och påverka barn till att röka på. (Notera: skrev påverka. inte uppmana)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sedan kommer den vanliga frågan... Hur lämpligt är det ?

En sida där majoriteten av alla besökare är 14-17 år. Tycker inte att man behöver sitta och påverka barn till att röka på. (Notera: skrev påverka. inte uppmana)

Varför inte? Jag har väl rätt att själv få information från båda "sidor" och sen bilda mig en egen uppfattning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte? Jag har väl rätt att själv få information från båda "sidor" och sen bilda mig en egen uppfattning?
Tycker faktiskt inte det. Vissa grejer ska man inte veta i vissa åldrar. Att röka på är skadligt. Vet att P-C dragit en historia på FB där han hade svampat lite. Det slutade med att hans kompis inte kunde stå längre och tvingades åka ambulans - inte för att dra upp allt för mycket om P-C. Blir lite smått kul när polaren ska söka jobb sedan.

Detsamma gäller med rökning generellt och även Alkohol. Vissa kanske kan hantera att röka på eller att dricka, men andra blir agressiva och odrägliga. Det är inte ens värt att chansa.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Tycker faktiskt inte det. Vissa grejer ska man inte veta i vissa åldrar. Att röka på är skadligt. Vet att P-C dragit en historia på FB där han hade svampat lite. Det slutade med att hans kompis inte kunde stå längre och tvingades åka ambulans - inte för att dra upp allt för mycket om P-C. Blir lite smått kul när polaren ska söka jobb sedan.

Detsamma gäller med rökning generellt och även Alkohol. Vissa kanske kan hantera att röka på eller att dricka, men andra blir agressiva och odrägliga. Det är inte ens värt att chansa.

SlewME, ska vi fortsätta diskutera olika drogers farlighet i den här tråden, för det finns ju uppenbarligen ett behov av det?

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SlewME, ska vi fortsätta diskutera olika drogers farlighet i den här tråden, för det finns ju uppenbarligen ett behov av det?
Mycket väl medveten om de olika drogornas bieffekter. Så det finns inget behov av det. Dessutom vill hultenius inte ha diskussioner kring droger på GTAsajten - det ska du respektera. Det vi diskuterar nu är hurvida det ska vara tillåtet på GTAsajten. Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker faktiskt inte det. Vissa grejer ska man inte veta i vissa åldrar. Att röka på är skadligt. Vet att P-C dragit en historia på FB där han hade svampat lite. Det slutade med att hans kompis inte kunde stå längre och tvingades åka ambulans - inte för att dra upp allt för mycket om P-C. Blir lite smått kul när polaren ska söka jobb sedan.

Detsamma gäller med rökning generellt och även Alkohol. Vissa kanske kan hantera att röka på eller att dricka, men andra blir agressiva och odrägliga. Det är inte ens värt att chansa.

Jag har aldrig druckit, rökt en cigarett eller rökt på. Ändå vet jag mycket om det, för att Cannabistråden och alla andra knarkdiskussionstrådar var bland de intressantaste jag visste. Då var jag kanske bara 14 och jag anser mig inte ha blivit påverkad åt något håll, jag har inte gjort något aktivt val att börja bruka någonting av det.

Cannabistråden kunde ju lika väl kunnat vara ett forum där du berättade för folk varför man INTE bör knarka.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket väl medveten om de olika drogornas bieffekter. Så det finns inget behov av det. Dessutom vill hultenius inte ha diskussioner kring droger på GTAsajten - det ska du respektera. Det vi diskuterar nu är hurvida det ska vara tillåtet på GTAsajten.

Nej det är du uppenbarligen inte.

Vissa kanske kan hantera att röka på eller att dricka, men andra blir agressiva och odrägliga.

Det finns ingen koppling mellan aggressivitet och cannabisrökning, lugnhet är däremot en av effekterna, så där har du fel, tji fick du, bla bla bla bal blalbalblalblabll..............

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är du uppenbarligen inte.

Det finns ingen koppling mellan aggressivitet och cannabisrökning, lugnhet är däremot en av effekterna, så där har du fel, tji fick du, bla bla bla bal blalbalblalblabll..............

Du hade fel då jag inte pratade om bara cannabis, pratade om droger och alkohol. Förstår dock om det kunde missuppfattas då det var cannabistråden som låstes. Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du hade fel då jag inte pratade om bara cannabis, pratade om droger och alkohol. Förstår dock om det kunde missuppfattas då det var cannabistråden som låstes.

"Vissa kanske kan hantera att röka på eller att dricka, men andra blir agressiva och odrägliga.

>_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...