Jump to content

Warez-regeln §1.1 borde tas bort!


The Dude
 Share

Recommended Posts

Min åsikt är ganska neutral till detta. Jag bryr mig egentligen inte om den finns eller ej eftersom jag aldrig har känt något större behov av att diskutera warez här.

Måste bara ge en eloge till The Dude. Starkt att stå emot dröserna med oliktänkande forumiter. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 133
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Min åsikt är ganska neutral till detta. Jag bryr mig egentligen inte om den finns eller ej eftersom jag aldrig har känt något större behov av att diskutera warez här.

Måste bara ge en eloge till The Dude. Starkt att stå emot dröserna med oliktänkande forumiter. :o

En eloge för vad? Han har onekligen tänkt fel då han försöker göra forumet till en anarki, där alla ska få göra precis vad dom vill.

Olagligt är olagligt, hur man än vänder och vrider på det. Om vi ska ta bort warezregeln så blir det moraliskt fel att ha andra regler angående olagligheter, och då kommer forumet snabbt att bli en soptipp av skit, från warez till droger. Om allt olagligt är lagligt här så kan vi ju börja diskutera bästa sätt att döda sin granne som man hatar så mycket. Varför inte sälja en pistol till denne medlem, då det också är lagligt här. Varför inte hjälpa honom rent av och åka och döda grannen själv. Det var ju lagligt här, varför skulle det vara så farligt då.

Ja, jag vet det är långsökt och jag vet att det aldrig skulle hända, men.. Det är en metafor, och den är väldigt sann.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du fick din varning Nov 17 2005, dvs. långt innan Regler 2.0 a.k.a dom fördjupande reglerna kom i bruk.

Jul 30 2006 så skapades dom, och ja.. Det som hände innan dess är en helt annan sak, och inget du kan dra upp nu.

Jaha.. Hur såg reglerna ut innan Jul 30 2006? Minns inte

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min åsikt är ganska neutral till detta. Jag bryr mig egentligen inte om den finns eller ej eftersom jag aldrig har känt något större behov av att diskutera warez här.

Jao, instämmer.

Men däremot, så länge regeln finns kvar, som kommer jag fortsätta irritera mig på allt snack om "buskar", "P**a*e*ay", " :rolleyes: "

etc.

:o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Stellhell: Lagar gäller även på GTAsajten, och lagbrott som begås här är er uppgift att förhindra, det håller jag med om. Att ladda ner eller hosta en .torrent-fil är inte olagligt. Att sälja knark är olagligt, därav otillåtet.

Du påstår att jag vill förvandla forumet till en anarki men det har jag inte sagt och jag har dessutom påpekat att gamla regler ska stå kvar. Anarki ser jag som spam överallt och ingen visar respekt för någon, vi ska inte gå ett steg närmare ditåt.

Olagligt är olagligt, hur man än vänder och vrider på det.

Du har uppenbarligen inte alls så god koll på piratkopiering som utger dig för att ha, om du inte ens vet att .torrentfiler är lagliga.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stellhell: Lagar gäller även på GTAsajten, och lagbrott som begås här är er uppgift att förhindra, det håller jag med om. Att ladda ner eller hosta en .torrent-fil är inte olagligt. Att sälja knark är olagligt, därav otillåtet.

Du påstår att jag vill förvandla forumet till en anarki men det har jag inte sagt och jag har dessutom påpekat att gamla regler ska stå kvar. Anarki ser jag som spam överallt och ingen visar respekt för någon, vi ska inte gå ett steg närmare ditåt.

Du har uppenbarligen inte alls så god koll på piratkopiering som utger dig för att ha, om du inte ens vet att .torrentfiler är lagliga.

Klart som fan att en torrentfil är laglig. Lika laglig som ett worddokument. Därimot är det innehållet i en torrentfil som är olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Klart som fan att en torrentfil är laglig. Lika laglig som ett worddokument. Därimot är det innehållet i en torrentfil som är olagligt.

Det är även lagligt att uppmana, hjälpa och förfråga gällande torrentfiler och anledningen till att regeln ska tas bort är för det inte är GTAsajtens uppgift att moralisera på det sättet om saker och ting, så länge det inte är olagligt.

Men det känns som argumenten är framförda och vi får se vad Hultenius säger (jag är tyvärr rädd att du har rätt om hans inställning).

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är även lagligt att uppmana, hjälpa och förfråga gällande torrentfiler och anledningen till att regeln ska tas bort är för det inte är GTAsajtens uppgift att moralisera på det sättet om saker och ting, så länge det inte är olagligt.

Men det känns som argumenten är framförda och vi får se vad Hultenius säger (jag är tyvärr rädd att du har rätt om hans inställning).

Du måste ju förstå att GTAsajtens administratörer har rätt att bestämma vilka regler som gäller, oavsett anledning. Jag tycker inte heller att forum ska engagera i att bry sig om vad forumets medlemmar gör osv., men de måste ju få bestämma vad som försiggår på deras egna webbplats, eller hur? Regler är till för att följas, som oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste ju förstå att GTAsajtens administratörer har rätt att bestämma vilka regler som gäller, oavsett anledning. Jag tycker inte heller att forum ska engagera i att bry sig om vad forumets medlemmar gör osv., men de måste ju få bestämma vad som försiggår på deras egna webbplats, eller hur? Regler är till för att följas, som oftast.

Ja visst, Hultenius kan även bestämma att ingen får heta skribb och banna dig. Men vi medlemar har ju rätt att försöka påverka beslutet, inte sant?

Det är bara min åsikt att §1.1 ska tas bort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Warez-regeln kommer inte tas bort av följande anledningar:

  • Om ett lekforum får nobben för att det drar hit små skitungar, vad skulle inte då ett helt warez-öppet forum göra? Folk kommer storma hit från massvis med andra forum som har kvar tabut, bara för att rensa luften här. Vill vi ha det så? NEJ!
  • Samarbetet med Rockstar ligger för närvarande nere eftersom GTASajten är nere, men väl när den kommer upp igen så krävs det att vi har kvar denna regel för att vi åter ska få samarbeta med dem.
  • Rockstar skulle knappast gilla ett samarbete med en sajt vars forum skitit i deras krav om wareztabu, bara för att själva nyhetssidan legat nere ett tag. Risken är att vi aldrig får tillbaka nåt samarbete med dem.
  • När regeln återinförs kommer adminkåren få ett helvete att rensa upp hela forumet när det förpestats så illa av wareztrådar och -snack.
  • Forumets grundpelare skulle försvinna och så fort vi öppnar dörren för warez kommer det råda kaos på forumet. Nu låter det som Uppenbarelseboken förstås, men det är inte mycket som kommer vara fritt från warezsnack. Warezpollar, wareztrådar, warezrequests, fildelarpropaganda, warezsignaturer... fatta vad det här forumet skulle rasa samman. Nolltoleransen är det enda som räddat forumet hittills!
  • Warez ÄR fel. Trots att troligen alla här håller på med det, är det ingen av oss som tror på ett samhälle där bolagen lägger ner miljarder dollar på en industri som inte säljer. "Rockstars förlust på 1.6 miljarder dollar hade inget med warez att göra". Hur dum får man vara? "Jag stjäl tiotusentals kronor från min granne varje månad. Nu är han pank, men jag hade inget med saken att göra eftersom nådastöten för honom var att han inte försäkrat sin bil". Resonemanget har ingen logik, inte heller att R* inte drabbas av all warez som pågår.
  • Sist men inte minst: Hultenius, Root Almighty kommer inte vika en tum. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen tycker jag väl den kan tas bort, men jag bryr mig inte särskilt mycket. Isåfall skulle det vara av en ren princip; att vi borde få prata om vad vi vill.

Men om man tänker att Rockstar inte vill att vi ska prata om det, och har varit schyssta och hjälpt Hultan med sajten på många sätt - då kan ju vi vara schyssta nu och fortsätta knipa tyst :o

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[*]Warez ÄR fel. Trots att troligen alla här håller på med det, är det ingen av oss som tror på ett samhälle där bolagen lägger ner miljarder dollar på en industri som inte säljer. "Rockstars förlust på 1.6 miljarder dollar hade inget med warez att göra". Hur dum får man vara? "Jag stjäl tiotusentals kronor från min granne varje månad. Nu är han pank, men jag hade inget med saken att göra eftersom nådastöten för honom var att han inte försäkrat sin bil". Resonemanget har ingen logik, inte heller att R* inte drabbas av all warez som pågår.

[*]Sist men inte minst: Hultenius, Root Almighty kommer inte vika en tum. :o

Eftersom warez inte är stöld så håller inte din jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En eloge för vad? Han har onekligen tänkt fel då han försöker göra forumet till en anarki, där alla ska få göra precis vad dom vill.

Elogen var för hans debatterande, och inte hans åsikter.

Egentligen är det bara enklare att göra hela rasket tillåtet. Just nu känns det inte som att det finns någon riktigt skarp gräns mellan vad som är lagligt och vad som inte är lagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Warez-regeln kommer inte tas bort av följande anledningar:

[*]Om ett lekforum får nobben för att det drar hit små skitungar, vad skulle inte då ett helt warez-öppet forum göra? Folk kommer storma hit från massvis med andra forum som har kvar tabut, bara för att rensa luften här. Vill vi ha det så? NEJ!

Så den typiske piratkopieraren är en liten skitunge? Man kan vända på allt hur man vill, jag kan tex hävda att det mest är äldre medlemmar som skulle lockas och i och med att regeln tas bort kommer seriösiteten öka! Som du vet finns även denna regel: §1.4 - Alla som är under 13 år gamla får inte lämna någon indata på forumet

[*]Samarbetet med Rockstar ligger för närvarande nere eftersom GTASajten är nere, men väl när den kommer upp igen så krävs det att vi har kvar denna regel för att vi åter ska få samarbeta med dem.

Tror du Rockstar ens skulle märka att warez hade varit tillåtet under den perioden som GTAsajten kommer ligga nere, om regeln sätts tillbaka sen?

[*]Rockstar skulle knappast gilla ett samarbete med en sajt vars forum skitit i deras krav om wareztabu, bara för att själva nyhetssidan legat nere ett tag. Risken är att vi aldrig får tillbaka nåt samarbete med dem.

Jo, det finns en risk för det mesta men du kan bara spekulera i om den är stor eller liten. Fast det är möjligt att denna punkten avgör fallet, jag vet som sagt inte hur mycket Rockstar skulle bry sig.

[*]När regeln återinförs kommer adminkåren få ett helvete att rensa upp hela forumet när det förpestats så illa av wareztrådar och -snack.

Touché

[*]Forumets grundpelare skulle försvinna och så fort vi öppnar dörren för warez kommer det råda kaos på forumet. Nu låter det som Uppenbarelseboken förstås, men det är inte mycket som kommer vara fritt från warezsnack. Warezpollar, wareztrådar, warezrequests, fildelarpropaganda, warezsignaturer... fatta vad det här forumet skulle rasa samman. Nolltoleransen är det enda som räddat forumet hittills!

Jaså det tror du? Kan du ge ett exempel på vad detta har skett? Jag kan däremot ge ett exempel på vart det funkar: www.flashback.info

[*]Warez ÄR fel. Trots att troligen alla här håller på med det, är det ingen av oss som tror på ett samhälle där bolagen lägger ner miljarder dollar på en industri som inte säljer. "Rockstars förlust på 1.6 miljarder dollar hade inget med warez att göra". Hur dum får man vara? "Jag stjäl tiotusentals kronor från min granne varje månad. Nu är han pank, men jag hade inget med saken att göra eftersom nådastöten för honom var att han inte försäkrat sin bil". Resonemanget har ingen logik, inte heller att R* inte drabbas av all warez som pågår.

Ja, det är väl här de flesta av mina argument går emot. Att warez är fel är en åsikt. Ett internetforum (allmän mötesplats) bör inte bestäma vad jag ska tycka.

[*]Sist men inte minst: Hultenius, Root Almighty kommer inte vika en tum. >_<

Admin är nekrofil, okej?

---

Jag lägger mig dock i denna debatt och erkänner att ni har rätt. Om/när GTAsajten öppnar igen får det inte finnas warez-trådar. Punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...