Jump to content

Warez-regeln §1.1 borde tas bort!


The Dude
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 133
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag skulle vilja veta vad Hultenius tycker om Drogtopicen, det är honom jag lystrar mest till vad gäller som ska finnas på forumet. Nu var det väl inte vad denna topic handlade om, men när ämnet ändå togs upp så vore det ju skönt att få klarhet i det.

:P

Jag har inte blivit varnad om den (är ju inte aktiv moderator längre så jag har inte den kollen).

Olyckligt att den finns kvar då det rent av finns uppmaningar i den.

Finns många medlemmar som inte är i rätt ålder att läsa allt det där.

Tycker också att det är oansvarigt av vissa medlemmar att skriva så mycket, vem vet, ni kanske precis har förstört ett liv (förhoppningsvis inte som i död, men kanske som i beroende).

Ganska allvarligt om ni tänker efter.

Dessutom är vi nu reglerade av Google, vilket ställer extra krav.

Bland annat är "innehåll relaterat till illegala droger" förbjudet.

Men oavsett skulle innehållet ha rensats bort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte blivit varnad om den (är ju inte aktiv moderator längre så jag har inte den kollen).

Olyckligt att den finns kvar då det rent av finns uppmaningar i den.

Finns många medlemmar som inte är i rätt ålder att läsa allt det där.

Tycker också att det är oansvarigt av vissa medlemmar att skriva så mycket, vem vet, ni kanske precis har förstört ett liv (förhoppningsvis inte som i död, men kanske som i beroende).

Ganska allvarligt om ni tänker efter.

Dessutom är vi nu reglerade av Google, vilket ställer extra krav.

Bland annat är "innehåll relaterat till illegala droger" förbjudet.

Men oavsett skulle innehållet ha rensats bort.

Jaha, du .. Sieg heil säger jag bara. Varför inte förbjuda att snacka om att bada? Det dog 150 personer i Sverige av drunkning förra året.. det är 150 fler än vad det dog av Cannabis

 förra året i VÄRLDEN. Vi borde också förbjuda att prata om GTA och andra TVspel för det 'uppmuntrar' till hejvilt mördande och vårdslös ttrafik! Ojfan, jag glömde nästan: Vi borde nog inte heller prata om läxhjälp för det hjälper små 'ban' med att fuska med läxorna. Eller musik! Folk kan ju skada öronen.

Nej, vet du vad? Vi borde förbjuda hela j-vla forumet! Jag menar, tänk om en olaglighet skulle smyga sig in? Tänk om Kebab skulle berätta att han gick mot rött! Det vore skandal!

Nu ber jag inte dig att banna dig men wake up and smell the ashes. Du kan omöjligt föra en sida på internet utan att någon pratar om något som bryter mot lagen. Säpo kommer inte knacka på för att jag skriver att jag rökte Cannabis. Ingen har klagat på festtråden där det mellan 90:or och 91:or glatt diskuteras vad som blandas bäst med Vodka etc. Är inte det att uppmana till brott också?

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte blivit varnad om den (är ju inte aktiv moderator längre så jag har inte den kollen).

Olyckligt att den finns kvar då det rent av finns uppmaningar i den.

Finns många medlemmar som inte är i rätt ålder att läsa allt det där.

Tycker också att det är oansvarigt av vissa medlemmar att skriva så mycket, vem vet, ni kanske precis har förstört ett liv (förhoppningsvis inte som i död, men kanske som i beroende).

Ganska allvarligt om ni tänker efter.

Dessutom är vi nu reglerade av Google, vilket ställer extra krav.

Bland annat är "innehåll relaterat till illegala droger" förbjudet.

Men oavsett skulle innehållet ha rensats bort.

Du är medveten om jag och många fler har lagt ner mycket tid på SERIÖS DEBATT i cannabistråden, och jag blir väldigt besviken när du bara raderar den. Jag är ganska säker på att många håller med mig, inklusive åtminstone 2 admins.

"Bland annat är "innehåll relaterat till illegala droger" förbjudet."

Varifrån kommer den här idiotiska regeln? Polisen.se har innehåll relaterat till illegala droger. Föresten är vi på internet och man måste för guds skull kuna diskutera saker som är olagliga i vissa länder på jorden. Det är drogförsäljning som är olagligt... definitivt inte information eller diskussion kring ämnet droger. Jag tycker ditt resonemang strider mot demokratin.

Denna lilla händelse kan faktiskt vara nog för mig att lämna sajten, kan man inte få diskutera öppet om sånna här saker tycker jag inte det är värt att stanna. Det känns inte rätt med cencur, jag vill inte att folk ska få ofullstända uppfattningar om mina åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, du .. Sieg heil säger jag bara. Varför inte förbjuda att snacka om att bada? Det dog 150 personer i Sverige av drunkning förra året.. det är 150 fler än vad det dog av Cannabis förra året i VÄRLDEN. Vi borde också förbjuda att prata om GTA och andra TV-spel för det 'uppmuntrar' till hejvilt mördande och vårdslöst bilåkande. Oj, jag glömde nästan! Vi borde nog inte heller prata om läxhjälp för det hjälper små 'ban' med att fuska med läxorna.

Nej, vet du vad? Vi borde förbjuda hela j-vla forumet! Jag menar, tänk om en olaglighet skulle smyga sig in? Tänk om Kebab skulle berätta att han gick mot rött! Det vore skandal!

Att bada, gå mot rött eller att hjälpa till med hemläxor är inte ett brott. Att uppmana någon att röka på är däremot. Tvinga mig inte att ta fram lagtexter för det. Uppmaning till brott är förbjudet i Sverige - säkert i england också.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att bada, gå mot rött eller att hjälpa till med hemläxor är inte ett brott. Att uppmana någon att röka på är däremot. Tvinga mig inte att ta fram lagtexter för det. Uppmaning till brott är förbjudet i Sverige - säkert i england också.

Hultan verkade mest (på grund av hans ganska förvridna syn på CB) ta vid att vi tydligen skriker åt små barn att alla borde ta droger.. Bada och gå mot rött är farliga saker! Titta gärna på statistiken.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hultan verkade mest (på grund av hans ganska förvridna syn på CB) ta vid att vi tydligen skriker åt små barn att alla borde ta droger.. Bada och gå mot rött är farliga saker! Titta gärna på statistiken.
Men nu tror jag inte hultan bryr sig om statistik. Han följer lagen - gör det du också :P
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går på SlewME och Hultans linje iaf.

Min egen personliga åsikt är iaf att jag har sett vad droger gör med människor. Och vad människor som tar droger gör mot andra människor.

Inget ingen vill uppleva.

Lättare droger är oftast inkörsporten till tyngre droger. ALLA jag har varit i kontakt med som idag är missbrukare säger samma sak. "Vi började med lättare droger och sen övergick det till allt tyngre". Detta är min åsikt, jag stödjer borttagandet av topicen då det finns andra ställen man kan diskutera detta på.

Du P-C mfl, jag vet mycket väl att ni har er personliga åsikt, liksom jag. Detta respekterar jag, men jag respekterar även Hultenius och hans beslut. Skulle någon mot förmodan vilja anmäla sajten, (inte för att det nödvändigtvis behöver bli något vidare åtal), så är det inte ni som ska sitta och föra kontakt med lagens långa arm, utan det blir Hultenius. Tror ni att man orkar med det?, då kan det kvitta hur många goda argument man har för att lätta droger är "bra" droger. Det lyssnar inte polisen på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går på SlewME och Hultans linje iaf.

Min egen personliga åsikt är iaf att jag har sett vad droger gör med människor. Och vad människor som tar droger gör mot andra människor.

Inget ingen vill uppleva.

Lättare droger är oftast inkörsporten till tyngre droger. ALLA jag har varit i kontakt med som idag är missbrukare säger samma sak. "Vi började med lättare droger och sen övergick det till allt tyngre". Detta är min åsikt, jag stödjer borttagandet av topicen då det finns andra ställen man kan diskutera detta på.

Lättare droger? Fråga nästa heroinpundare du plockar upp om han började med Alkohol/Nikotin eller Cannabis så får du hela sanningen. Men denna tråd är inte till för en drog-debatt - det hade vi den gamla topicen till för som nu bara är helt försvunnen. Underlaget för tråden var en

 bra tanke, det kan ni inte argumentera emot.

Sen såklart så spårade den ut lite och blev mer en tråd om Cannabis itself än frågan om det skulle legaliseras eller ej. Detta kunde ha åtgärdats med hjälp av lite tydligare riktlinjer. Men nu är den borta så det finns inte så mycket mer att göra..

Må väl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lättare droger? Fråga nästa heroinpundare du plockar upp om han började med Alkohol/Nikotin eller Cannabis så får du hela sanningen.

Jo, jag brukar få svaret att det var roligare än alkohol, man slapp den värsta bakfyllan och det var lättare att inta än alkohol då man inte kunde bli, "mätt" och kräkas av skiten.

Men även men än ofta får jag svaret att man har gjort båda delar precis lika mycket, men det var enklare att gå vidare med drogerna då man kunde bli mer "toppad".. Det hände nya grejor.

Må väl.

Detsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag brukar få svaret att det var roligare än alkohol, man slapp den värsta bakfyllan och det var lättare att inta än alkohol då man inte kunde bli, "mätt" och kräkas av skiten.

Men även men än ofta får jag svaret att man har gjort båda delar precis lika mycket, men det var enklare att gå vidare med drogerna då man kunde bli mer "toppad".. Det hände nya grejor.

Detsamma.

SWIM kan ju bara, precis som du, tala efter egna erfarenheter. Alla SWIM känner/hört om som brukar Cannabis började såklart med Alkohol. Varför? Eftersom förstagångsfyllorna sjunker i åldrarna. I SWIMs kretsar söp folk till första gången då de var 13-15 år.. Spritlangarna tvekar inte med att sälja till de åldrarna - cash är cash liksom. Hur lätt tror du det är för en så ung person att få tag på ILLEGALA droger? Väldigt svårt kan SWIM säga dig. Om vi säger att en 14åring vill få tag på Cannabis.. Han går till 

sin kompis 18årige brorsa som han vet röker och frågar om han kan skaffa fram en langare. 

SWIM känner få som har så lite krupler att de skulle ge en 14-åring ett nummer till en Cannabislangare. Men om vi nu ponerar att 14åringen får nummret: Ingen av d

om SWIM köpt av skulle sälja till så unga personer. Ofta frågar de till och med hur gammal man är in

nan något genomförs. 

Det är ofantligt mycket lättare att få tag alkohol som första drog i dagens samhälle.. tyvärr.

Inkörsport, ehe? Kan stämma på ett visst stadie:

När du köper Cannabis första gången blir du direkt inkastad i den kriminella världen och då dröjer det inte tills langaren frågar om man vill ha något annat. När man nu redan är kriminell så kan man ju inte bli 'kriminellare'?

Må väl.

EDIT: Vad tusan är det för fel på radbytningarna? Blir helt galen!

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är medveten om jag och många fler har lagt ner mycket tid på SERIÖS DEBATT i cannabistråden, och jag blir väldigt besviken när du bara raderar den.

Jag är ledsen, men du borde haft en känsla av att detta var ett ganska väntat slut för tråden?

"Bland annat är "innehåll relaterat till illegala droger" förbjudet."

Varifrån kommer den här idiotiska regeln? Polisen.se har innehåll relaterat till illegala droger. Föresten är vi på internet och man måste för guds skull kuna diskutera saker som är olagliga i vissa länder på jorden. Det är drogförsäljning som är olagligt... definitivt inte information eller diskussion kring ämnet droger. Jag tycker ditt resonemang strider mot demokratin.

Sist jag kollade hade inte polisen.se google-reklam på sin hemsida... men det kanske har ändrats?

Det är skillnad på att informera om droger och att uppmana (skriva "så här gör du" och länka till sajter där man kan köpa saker).

För sist jag kollade fanns inte sånt på polisen.se heller?

Du har en skev bild av verkligheten om du tror att detta strider mot demokratin.

Denna lilla händelse kan faktiskt vara nog för mig att lämna sajten, kan man inte få diskutera öppet om sånna här saker tycker jag inte det är värt att stanna. Det känns inte rätt med cencur, jag vill inte att folk ska få ofullstända uppfattningar om mina åsikter.

Hur ser det ut på alla andra forum (FB och extremforum borträknade)?

Skulle det bli godkänt där, skulle det bli godkänt i en papperstidning?

Det är inte du som är publicist, det är JAG som är publicist och som har hela ansvaret, hela vägen.

Precis som en tidningsutgivare väljer jag vad som ska finnas med och inte, i enlighet med lagen givetvis.

Sov på saken och läs mitt inlägg 10 gånger till om det behövs...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan ju bara, precis som du, tala efter egna erfarenheter. Alla jag känner/hört om som brukar Cannabis började såklart med Alkohol. Varför? Eftersom förstagångsfyllorna sjunker i åldrarna. I mina kretsar söp folk till första gången då de var 13-15 år.. Spritlangarna tvekar inte med att sälja till de åldrarna - cash är cash liksom. Hur lätt tror du det är för en så ung person att få tag på ILLEGALA droger? Väldigt svårt kan jag säga dig. Om vi säger att en 14åring vill få tag på Cannabis.. Han går till s

in kompis 18årige brorsa som han vet röker och frågar om han kan skaffa fram en langare. 

Jag känner få som har så lite krupler att de skulle ge en 14-åring ett nummer till en Cannabislangare. Men om vi nu ponerar att 14åringen får nummret: Ingen av d

om jag köpt av skulle sälja till så unga personer. Ofta frågar de till och med hur gammal man är inn

an något genomförs. 

Det är ofantligt mycket lättare att få tag alkohol som första drog i dagens samhälle.. tyvärr.

Inkörsport, ehe? Kan stämma på ett visst stadie:

När du köper Cannabis första gången blir du direkt inkastad i den kriminella världen och då dröjer det inte tills langaren frågar om man vill ha något annat. När man nu redan är kriminell så kan man ju inte bli 'kriminellare'?

Må väl.

1. Alla som sysslar med olika typer av olaglig försälning skiter blanka fan i åldern, så länge dem får sina pengar och kan fortsätta med sitt missbruk utav alkohol/droger så är dem fett nöjda.

2. Du behöver inte försvara dina kontakter, det är fel oavsett vad dem gör.

3. Jo, man kan bli, som du utrycker det, "kriminellare". Det är skillnad på att ta godis ifrån ett barn och ta någons liv.

4. Ja, det är lättare att få tag i alkohol än droger. Och det är jag glad för, men dem som får tag i droger slutar OFTAST i missära förhållanden, skulder, beroende, svek, lögner, död m.m

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Alla som sysslar med olika typer av olaglig försälning skiter blanka fan i åldern, så länge dem får sina pengar och kan fortsätta med sitt missbruk utav alkohol/droger så är dem fett nöjda.

2. Du behöver inte försvara dina kontakter, det är fel oavsett vad dem gör.

3. Jo, man kan bli, som du utrycker det, "kriminellare". Det är skillnad på att ta godis ifrån ett barn och ta någons liv.

4. Ja, det är lättare att få tag i alkohol än droger. Och det är jag glad för, men dem som får tag i droger slutar OFTAST i missära förhållanden, skulder, beroende, svek, lögner, död m.m

Det kan tyckas att jag försöker sockra kulturen kring Cannabis men så är det inte.

1. Fel. SWIM har blivit nekad pga SWIMs ålder vid Cannabisköp men aldrig vid köp av importerad fulvodka.

2. Inte fel.. OLAGLIGT!

3. Kriminell som kriminell - det spelar ingen roll hur mycket eller hur många olika droger du har i blodet - Samma straff följer. Alla droger behandlas lika inför lagen.

4. Jag pratar inte 'gå till systemet och köp en explorer'-spritköp utan 'skinhead kommer med en volvo, kastar spriten i famnen på dig, tar pengarna och drar'-spritköp.. och jag snackar inte öl. Detta är inget du ska vara glad för.. det är en samhällsfara. Om barn växer upp med starksprit - Hur ska de kunna kontrollera sitt intag i vuxenlivet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan tyckas att jag försöker sockra kulturen kring Cannabis men så är det inte.

1. Fel. SWIM har blivit nekad pga SWIMs ålder vid Cannabisköp men aldrig vid köp av importerad fulvodka.

2. Inte fel.. OLAGLIGT!

3. Kriminell som kriminell - det spelar ingen roll hur mycket eller hur många olika droger du har i blodet - Samma straff följer. Alla droger behandlas lika inför lagen.

4. Jag pratar inte 'gå till systemet och köp en explorer'-spritköp utan 'skinhead kommer med en volvo, kastar spriten i famnen på dig, tar pengarna och drar'-spritköp.. och jag snackar inte öl. Detta är inget du ska vara glad för.. det är en samhällsfara. Om barn växer upp med starksprit - Hur ska de kunna kontrollera sitt intag i vuxenlivet?

1. Då har han haft tur och stött på en, "bra kille i dåliga kläder".

2. Sak samma, du förstod mig.

3. Korrekt, men jag tror vi missförstod varandra.

4. Jag pratar om all typ av försäljning, sprit är sprit. Olovlig försäljning är fel. Detta bidrar till så mycket elände. Jag överväger att bjuda med dig på ett arbetspass tillsammans med mig en natt, jag hoppas och tror att du kommer ändra inställning på din syn när det gäller droger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4. Jag pratar om all typ av försäljning, sprit är sprit. Olovlig försäljning är fel. Detta bidrar till så mycket elände. Jag överväger att bjuda med dig på ett arbetspass tillsammans med mig en natt, jag hoppas och tror att du kommer ändra inställning på din syn när det gäller droger.

Om det kan arrangeras så följer jag faktiskt gärna med.

Nåväl, jag ska till skolan imorrn och måste få min sömn.. Lägger debatten på is nu.

----

(För er som inte förstår - SWIM = Someone Who Isn't Me)

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4. Ja, det är lättare att få tag i alkohol än droger. Och det är jag glad för, men dem som får tag i droger slutar OFTAST i missära förhållanden, skulder, beroende, svek, lögner, död m.m

Nja. Det är dom som sticker ut i samhället. Det finns långt många fler 'brukare' av droger än vad det finns skuldsatta missbrukare.

Jämför med A-lagarna utanför systemet. Alla hamnar inte där trots att en stor del av tonåringarna dricker mer alkohol än vad som är bra för deras hälsa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja. Det är dom som sticker ut i samhället. Det finns långt många fler 'brukare' av droger än vad det finns skuldsatta missbrukare.

Jämför med A-lagarna utanför systemet. Alla hamnar inte där trots att en stor del av tonåringarna dricker mer alkohol än vad som är bra för deras hälsa.

Nej, men du får ju oftast inte ett lika starkt beroende av alkohol som av droger.

Börjar du lätt vill du oftast ha tyngre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...