Jump to content

Pirat eller Antipirat ?


kalle.b
 Share

Pirat eller Antipirat  

151 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 80
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag är pirat.

Jag stöder egentligen inte fildelning av upphovsrättsgrejs fullt ut, men när alternativet är Antipiratbyrån och liknande idioter så är valet enkelt.

Skivbolagen får gärna utveckla bättre musikköpssystem hellre än att lägga pengar på kopieringsskydd som bara straffar dom som är lagliga och köper det och som ändå alltid knäcks. Köper man på iTunes eller liknande får man filerna i otroligt dålig kvalitet, sinnessjuk DRM och i ett format som dom flesta mp3-spelare inte klarar.

Se bara på Allofmp3.com. Dom är helt lagliga enligt rysk lag, otroligt smidig sida, skitbra priser, smidig betalning via sms för oss som inte vill betala med kreditkort på internet, man väljer själv kvalitet (som är högre än den skiten som iTunes säljer) och format (mp3, ogg eller aac om jag inte minns fel). Finns också en hel del andra (till exempel FLAC som behåller kvaliteten) för dom som betalar med kort.

När ska skivbolagen förstå att man inte vill ha deras skit? Se bara på England, där är Allofmp3 näst störst efter iTunes, men inte ens där är skivbolagen smarta nog att se ett samband. Eller så bryr som sig inte, försöker bara stänga sidorna och rövslicka politiker till att göra överdrivna razzior och liknande för att skydda deras monopol.

Sen får man skämmas för den "it-kunnige" åklagaren Roswall som tyckte sig smart och antydde att anakata ska ha kört TPB på en annan kunds burk bara för att :

  • Det fanns torrentfiler på den (fint samband där, kör anakata TPB på min dator då också?)
  • Den hade Daemon Tools (eeh?)
  • Anakata hade konto där (smart eftersom han är tekniker på serverhallen och gärna vill fixa till strulande burkar)

Herregud.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...