Jump to content

Kristen nöt på YouTube "bevisar" att evolution är satans ver


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 192
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är inte du självutnämd satanist?

Icke att förglömma: satanism är en ateistisk religion.

Satanist? nej? så påläst är jag inte för att kunna säga att jag är det, men det står myckt vettigt i satanic bible

Helt klart. Rasrenlighet är dock inget vidare om jag får säga mitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det osm är så himla vettigt i satans bibel?

Allt som inte är vettigt i kristna bibeln, Satanism är inte någon djävulsdykar-religion, dem är ateister med en viss livs filosofi eller vad jag ska säga, e skit dålig på att förklara saker, men dem anser att man t ex bara lever en gång, man ska få maximal njutning utav livet osv, man lever i nuet och ska inte slösa bort sitt liv genom o skänka sig till en religion som inte tillåter en att få maximal njutning utav livet

edit: många tror att Satanister är djävulsdyrkare, som gör ritualer osv. Man blir lurad av namnet kan man säga, dem "satanister" ni tror är "riktig satanister" är MLO (Misanthropic Luciferian Order) dem tror på ockult svart magi. ni kan läsa mera om dem HÄR hittar ni inte "ingången" själv så tryck på vita cirkeln i pentagramet

edit2: För er som vill höra lite kort och sammanfattat ang satanism så kan ni höra vad Peter H. Gillmore, Church of Satan's High Priest har o säga ang satanism KLICKA HÄR

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satanismen är visserligen (enligt min mening) bara en fjantig religion som skapades för att LaVey var arg på gud eller nåt annat fånigt. Det mesta "vettiga" är dessutom sådant som man själv kan komma på då man är tillräckligt smart. Detta avskriver ju dock inte att det faktiskt ÄR ganska vettiga idéer i den boken :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En grej jag tänkt på inom kristendomen, om man sviker gud och håller på, så man hamnar i helvetet, borde deti nte vara lika bra där, då man tjänat djävulen? Menar att om man är ond i livet och tjänar jävulen borde ju djävulen vara god mot en när man dör.

En till grej, ska inte gud förlåta allt man gör? varför hamnar då folk i helvetet?

Redigerad av guardian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och ni kan väl ändå förstå att Jesus/Gud är lite granna pissed off ändå? Skulle ni inte vara det om ni/eran son dog oskuld?

Det var ju Guds fel att dom dödade Jesus när han skapade människorna som korsfäste Jesus. Om han är allvetande måste han ju ha vetat att dom tänkte göra det. och dessutom kunde han räddat Jesus när han ville, men det ville han tydligen inte då han sket fullständigt i vad som hände ända tills ett tag EFTER att Jesus dog, då han såg till att han återuppstod. och eftersom Jesus = Gud så blir den oundvikliga slutsatsen att Jesus frivilligt fick aktiv dödshjälp.

Så vad fan har Gud att vara arg över? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En grej jag tänkt på inom kristendomen, om man sviker gud och håller på, så man hamnar i helvetet, borde deti nte vara lika bra där, då man tjänat djävulen? Menar att om man är ond i livet och tjänar jävulen borde ju djävulen vara god mot en när man dör.

Så vitt jag vet kan man inte tjäna djävulen på det sättet, men det var en rätt bra fråga ändå. Saken är nog dock den att Satan arbetar för Yahweh och således blir man straffad om man inte lyder Yahweh. Men, du ska inte förvänta dig att du kan få någon sorts logik ifrån bibeln. Den gubben går inte.

En till grej, ska inte gud förlåta allt man gör? varför hamnar då folk i helvetet?

Det finns vissa synder som inte går att förlåta. Du kan till exempel inte vanhelga Den helige ande. Nekar du Den helige andes existens kommer du till helvetet oavsett vad du gör. Men om du sedan går och biktar dig så kommer nog vissa präster förlåta dig ändå. Ja se religion. Nothing makes sense.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis. Bara för att man tycker bibeln har några bra budskap är religionen inte sann, man behöver inte heller följa den eller tro på gud.

Mmm... Och på samma sätt, bara för att man inte tror på majoriteten av bibelhistorierna (dvs bokstavligen, som jag t.ex. :ph34r: ) är det inte ett hinder för att vara kristen.

En till grej, ska inte gud förlåta allt man gör? varför hamnar då folk i helvetet?

Blanda inte ihop de olika kristna falangerna.

Ickeförlåtelse, helvete - T.ex. katolska kyrkan.

Förlåtande, inget helvete - T.ex. lutherska & anglikanska kyrkorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...