Jump to content

Kristen nöt på YouTube "bevisar" att evolution är satans ver


Jacker
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)
Filosofi kan vara bra, den ska dock särskiljas från religionen. Bara för att det står ett par kloka ord i Bhagavad Gita betyder det inte att religionen är sann.

Precis. Bara för att man tycker bibeln har några bra budskap är religionen inte sann, man behöver inte heller följa den eller tro på gud.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 192
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hittade en lite rolig ID- förklaring.

An excuse creationists use to try to justify creation in the light of modern scientific discoveries. It makes as much logical sense as saying my big toe knows the meaning of life. I can't prove it because my toe can't talk but you can't disprove it for the same reason.

:wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visserligen är jag ateist, men jag tycker inte att man ska utrota religionen för det. Låt folk ha sin tro ifred.

Du är komplett dum i huvudet.

Håller med där till 100%

Du med! Eller nej förresten, jag trodde du var Xogede mitt upp i allting!

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan väl offentliggöra att VenomFangX fortfarande inte svarat, och därmed lämnat vår debatt med svansen mellan benen. Allright! Har tittat tillbaka på vad han och jag skrev till varandra, och har kommit fram till att 1: Han hade ingen utbildning som var i närheten av tillräcklig, 2: Han var inte särskilt duktig på att debattera (ok, om jag skulle vara perfekt skulle jag ha skippat alla överflöda utrops- och frågetecken och dämpat versalerna en hel del, men det var argumenten jag tänkte på), samt 3: han ville aldrig medge att det jag sa varken var rätt, bra tänkt eller ens hade en poäng. Jag kanske inte heller ville medge sånt i hans argument (tja, det fanns ju iofs inte mycket), fast det sista jag skrev till honom var att han fick ha sin religion i fred, men att han verkligen inte skulle dementera sanningen i vetenskap genom att "bevisa" vetenskapens brister med lösryckta bibel-tankar. (Sorry för virrig text :teehee: )

"He got served" :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är anledning nog för att berättiga mitt uttalande, hur oprovocerat det än var: http://richarddawkins.net/cat1_Reason,cat2...-as-Child-Abuse

Don't you just LOVE America? :lol:

Okej, det där var riktigt sjukt. Vilseleda barn som är typ 5 år, då vet man ju hur Mr. Pothead (eller vad han nu kallades) har blivit som han är.

Verkar vara en bra sida, bokmärker B). Har du läst hans bok, The God Delusion?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...