Jump to content

Kristen nöt på YouTube "bevisar" att evolution är satans ver


Jacker
 Share

Recommended Posts

>> Till videon

Min personliga reaktion till videon var först skratt, som sedan övergick till frustration på grund av hans medvetna förvrängningar, trångsynthet samt brist på att visa källor. Har på den senaste tiden hängt med i flera kreation v.s evolution debatter, och dem kristna är alltid lika arroganta och trångsynta. Värst av allt är att dem fullt medvetet gör om all fakta för att det ska passa deras argument.

Nu börjar jag dock bli riktigt irriterad, känns verkligen som jag vill göra någonting. Hur känner ni inför sådant här? Någon som är på att fixa ett videoresponse fylld med fakta?

Förresten, vad var för gigantiska skelett som han visade upp?

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 192
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har vi nåt bevis på att Gud finns?, har vi något bevis på att djävulen finns? ..*host*..

Har vi bevis på att evolutionen har hänt, ja!.

Men varför har inte människor släppt sina religioner då?, jo för att dom inte vill acceptera evolutionen.

Orka med en sån idiot som visar en bild på en bestickset.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr sprack hela skiten när han drog fram "bevisen" för jättarna.

Filmen är bevisad falsk flertalet gånger, och en del saker hade inte ens med jättar att göra. Kraniet med horn var en replica som någon gjort. Kranien med långa huvuden är från amazonerna (w/e), då dom lindade in huvudet på spädbarn när kraniet fortfarande var "mjukt", och således blev huvudet utdraget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pentagramet vid Vita Huset var ju som taget ur en skräckfilm. Snabba klipp så att man inte riktigt skulle kunna fästa blicken på vad det var, men att man ändå skulle kunna se konturerna av pentagramet. Fan, killen har ju nån slags sjuk kristen humor. Eller så har han inte det utan är sådär som person. Helt störda teorier.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant skitsnack.

Förstod dock inte vad dom där som motbevisade vad VFX sade om "Giants", kollade lite länkar som ledde till denna, och orkar inte jag fatta vad som står där med, vad menar man? ^^

Verkar urläskigt, är den fake eller ej?

giant_862261_0.jpg

http://www.hoax-slayer.com/giant-skeleton.html

edit: lite sent ute? -.-

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant skitsnack.

Förstod dock inte vad dom där som motbevisade vad VFX sade om "Giants", kollade lite länkar som ledde till denna, och orkar inte jag fatta vad som står där med, vad menar man? ^^

Verkar urläskigt, är den fake eller ej?

giant_862261_0.jpg

http://www.hoax-slayer.com/giant-skeleton.html

edit: lite sent ute? -.-

Som jag sa innan, alla dessa "jättar" är bevisade falska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstod dock inte vad dom där som motbevisade vad VFX sade om "Giants", kollade lite länkar som ledde till denna, och orkar inte jag fatta vad som står där med, vad menar man? ^^

Fake. Om den skulle vara riktig, tror du inte alla människor skulle känna till det? Det skulle ju vara en rejäl nyhet inom vetenskapen.

Kolla också hörnet till höger, är det bara jag eller ser det inklippt ut? Jag tänker på sanden.

E: Vet inte om detta är orginalbilden?

http://www.graphics.cornell.edu/outreach/m...rhead-pos03.jpg

Redigerad av Patrik
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att vi på Gtasajten borde göra en film som bevisar motsatsen, vi lägger fram

punkter som argumenterar emot denna film. T.ex. varför skulle evolutionen vara fake (alltså

apa blir människa) när t.ex. den tekniska evolutionen gått så långt att vi nu sitter uppkopplade

emot Internet och kan kommunicera med folk ifrån hela världen, något vi inte kunde för bara

100 år sedan. Detta kanske var ett dåligt exempel, men ni fattar vinken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...