Jump to content

Kristen nöt på YouTube "bevisar" att evolution är satans ver


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 192
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Så du tror att allting bara är en stor slump?

Nej, världen fungerar och är uppbyggd alldeles för perfekt för att det bara ska vara en slump, allting fungerar och hör samman alldeles för bra för att bara vara en slump. Hört talas om intelligent design? Väldigt stort i USA just nu också.

Slump, och slump. Förhållanderna på jorden är mer eller mindre perfekt för liv, därför finns vi här. Därför kan man inte kalla det slump.

Hur du tycker världen fungerar bevisar inte en övre makt. ID är pseudovetenskap, därmed i klass med bibeln och annan religion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ät lite LSD och återkom sen.

Sämsta argumentet hitills. Ännu en anledning till att inte börja med droger.

Ja men bibeln är ingen bra filosofi, läs bhagavad gita istället.

Har bestämt för att läsa bibeln, men jag har inte tid i just nu. Tidigare hade jag inget intresse. Får se om jag läser bhagavad gita också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du tror att allting bara är en stor slump?

Nej, världen fungerar och är uppbyggd alldeles för perfekt för att det bara ska vara en slump, allting fungerar och hör samman alldeles för bra för att bara vara en slump. Hört talas om intelligent design? Väldigt stort i USA just nu också.

HAAAAHA!!! (w00t) Låt mig inte börja med ID, de är nästan ännu värre än religiösa fanatiker som VenomFangX. Deras argument och "bevisteknik" har använts rakt emot dem i ett exempel, där ID-motståndarna "bevisade" att ett spaghettimonster finns och har uppkommit genom ID. Ser man vetenskapligt på bevisen är de ju bara absurda (det var ju tanken), men tekniskt sett är det fastställt enligt IDs regler och bevis att spaghettimonstret existerar. Låter märkligt, men det var enbart för att visa bristerna i ID-protagonisternas "vetenskapliga metoder".

Hur du tycker världen fungerar bevisar inte en övre makt. ID är pseudovetenskap, därmed i klass med bibeln och annan religion.

Oh, yes. Pseudovetenskap, vilken grej! :wub:

Update-newsflash: VenomFangX har inte svarat på det PM han fick senast, och han brukar vara jäkligt snabb på att svara. Har han gett sig eller har han bara väldigt svårt för att formulera sig? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...