Jump to content

Lekforum 2007!


Umberto
 Share

Recommended Posts

(I tråden "Nytt forum för Stunting" diskuterades ett eventuellt lekforum. Eftersom ämnet avviker från originaltråden väljer jag att fortsätta diskussionen i en ny tråd. Jag inser att möjligheterna att faktiskt få ett lekforum tyvärr är försvinnande små och att det här har diskuterats tidigare men wtf!

Att skapa debatt är ett mål i sig)

Medmedlemmar,

Det finns, enligt mig, inga som helst bra argument för att inte tillåta ett reglerat lekforum med avstängd postcount.

Oseriöst? Bah! Dumheter! Många medlemmar och åtskilliga trådar och kommentarer på det här forumet är redan så oseriösa och omogna de kan bli, ett lekforum skulle INTE förvärra saken. Ett lekforum kan rentav hålla tramset borta från det övriga forumet då det finns en liberal "frizon" (naturligtvis inom rimlighetens gränser men iaf). Dessutom kan jag inte på rak arm nämna ett enda forum, där jag är eller har varit åtminstone sporadiskt aktiv, som direkt förbjuder forumlekar (svenska såväl som utländska).

Att det frikostiga postandet i ett lekforum skulle sprida sig till det övriga forumet är också skitsnack. Så länge man håller sig till seriösare lekar händer det ICKE. rant_835417_0.gif

Man behöver ju faktiskt inte erbjuda superspammiga lekar som t.ex. "Personen under mig", "3 ord i taget", rollspel eller TP. Nej, Gamla hederliga "Hitta bilden", "Game game" (känd från bl.a. gamla n0f; dvs man postar screenshots från spel och sedan ska de övriga gissa spelet) är bra exempel på ospammiga lekar. På fb hade vi en variant av gamegame där man istället för att posta direkta screenshots tecknade "spelscener" i t.ex. Paint, samma kan göras med filmer osv.

Lekforumet placeras med fördel längst ner på sidan.

We could at least try. Fungerar det inte är det bara att trycka på delete.

Mvh. Umberto

Gonatt.

---

@Vice (svar till inlägget i den andra tråden): Förstår inte poängen, eh? Varför spelar man? Varför sportar man? Varför tävlar man? Varför hänger man på ett forum? Varför tittar man på TV? Tidsfördriv helt enkelt. Dessutom är det kul.

Lyckligtvis har en del av oss fortfarande barnasinnet kvar, Mein Herr. :nuke:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 71
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Du har en väldigt bra poäng där. Anledningen till att det gamla spamforumet spåra ur var nog just p.g.a. namnet "Spam", vilket förmodligen vilseledde folk till att tro att det var fritt fram att spamma. Med tanke på att medelåldern på detta forum inte är alltför hög kan man nog inte räkna med att kvalitén blir bättre utan ett spamforum.

Jag föreslår att man, om ett sådant forum kommer, döper det till "Lounge". Passande namn, imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Umberto har en hel del starka argument för. Och som Jacker skriver bör ett nytt lekforum absoult inte heta Spamforumet, ett seriösare namn tror även jag bidrar till att trådarna håller sig på en någorlunda nivå. Om det skulle råka dyka upp ett sådant här forum så vill det ju också till att folk som postar där sköter sig någosånär. Eftersom det spårade ur förra gången lär det nog inte bli någon mer chans om vi får en till. Men så länge vi slipper topicar där man ska visa varandras könsorgan så skulle det nog fungera bra. :nuke:

Är med andra ord försiktigt positiv till förslaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett lekforum kan funka, men inte ett spamforum. Det var ju delvis därför det stängdes, för nivån var så jävla låg.

Fixa ett lekforum, med någolunda moderering, där bara dom riktiga lekarna får vara, alltså inget annat än lekar. Inga onödiga skittrådar som "vad gör du nu", "vad lyssnar du på", "vad har du fär kläder" för det är sånna trådar som gör att nivån kommer sjunka tills folk kommer skapa skit som "har du bajsat idag" och annat jävla trams.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...@Vice (svar till inlägget i den andra tråden): Förstår inte poängen, eh? Varför spelar man? Varför sportar man? Varför tävlar man? Varför hänger man på ett forum? Varför tittar man på TV? Tidsfördriv helt enkelt. Dessutom är det kul.

Lyckligtvis har en del av oss fortfarande barnasinnet kvar, Mein Herr. :wub:

Nej jag förstår inte vad man ska med ett lekforum till. Jag har aldrig varit i kontakt med ett sådant innan så det är kanske därför jag inte fattar poängen med det. För det har defenetivt inte med min mognad att göra. Jag leker mer än vad ungar gör...

Det jag inte riktigt greppar är vad man skall leka i forumet.

"hitta forumiten"!? Man går in i valfri forumdel sen ska den som letar hitta till delen man är i?!

Den ända "lek" som verkar funka är ju frågesport i så fall.

Så förklara gärna lite mer ingående vad för sorts lekar du är ute efter. :nuke:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så förklara gärna lite mer ingående vad för sorts lekar du är ute efter. <_<

Exempel: Hitta bilden

Vice.: Jag vill ha en bild på några jordnötter.

Pico: CHEMICAL_SCIENCE-peanuts-200_tcm18-26794_851928_0.jpg

Vice.: Pico har hatten.

Exempel: The Game Game

Vice.: sims-thumb_851928_1.jpg

Pico: Max Payne 2!

Vice.: Fel.

Umberto: The Sims!

Vice.: Rätt! Umban har hatta.

---

In other news, jag stöttar Umberto till 100% för ett Lounge 2007.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Umberto, du gjorde min dag. :mellow:

Man skulle kunna göra som så att det endast är admins / moderatorer som får skapa trådar. Saknar man en tråd får man helt sonika föreslå den i en klistrad förslagstråd. :lol:

... Känner inte våra administratörer för att ta det extra- arbetet är det inga problem, det finns det andra som kan ställa upp. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Umberto, du gjorde min dag. :mellow:

Man skulle kunna göra som så att det endast är admins / moderatorer som får skapa trådar. Saknar man en tråd får man helt sonika föreslå den i en klistrad förslagstråd. :lol:

... Känner inte våra administratörer för att ta det extra- arbetet är det inga problem, det finns det andra som kan ställa upp. <_<

Låter som en snuskigt bra idé. Maktmissbruk är så skönt ibland.

Vi fixar topicarna, sen har vi en klistrad topic där ni kan slänga in förslag på nya lekar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra ide, och skulle gärna vilja se en mod bara för det forumet så han skulle kunna hålla reda på allt som sker i Lek-Forumet.

Jag tycker att våran admin/mod team gör bra, men de har för mycket bördor enligt mig och en till mod som är seriös skulle inte skada för det forumet.

Låter bra.

GiZmo är ju utesluten iallafall <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...