Jump to content

Lord of the Rings Online: Shadow of Angmar


Tux
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 199
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Priset lär också svida ordentligt.

Själva spelet kostar ju 299:-, inte så farligt, och månadskostnaden är ju några kronor billigare än WoW (Kommer inte ihåg vad det ligger på dock, runt 115:- kanske?).

Så varför svider det?

Men om köper du Special utgåvan för ca. 1200:- så betalar du ingen månadsavgift under hela livet. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själva spelet kostar ju 299:-, inte så farligt, och månadskostnaden är ju några kronor billigare än WoW (Kommer inte ihåg vad det ligger på dock, runt 115:- kanske?).

Så varför svider det?

Men om köper du Special utgåvan för ca. 1200:- så betalar du ingen månadsavgift under hela livet. :D

Då måste man vara ganska puckad om man köper det "vanliga" och spelar i mer än 8-9 månader :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Bump!

Har funderat på att önska mig det här spelet i julklapp eftersom att jag har en ny dator nu. Har ett par frågor bara.

Är det mycket folk som spelar spelet?

Är det värt pengarna?

Varifrån borde jag köpa det?

Vad kostar det i månaden?

Någon härifrån som lirar det?

Hur mycket kostar specialutgåvan nu? (så man slipper betala i månaden)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump!

Har funderat på att önska mig det här spelet i julklapp eftersom att jag har en ny dator nu. Har ett par frågor bara.

Är det mycket folk som spelar spelet?

Är det värt pengarna?

Varifrån borde jag köpa det?

Vad kostar det i månaden?

Någon härifrån som lirar det?

Hur mycket kostar specialutgåvan nu? (så man slipper betala i månaden)

-Det var rätt mycket folk när jag lirade sist, det är ca. 6 månader sen dock.

-Ja, det är väldigt kul, och nu har det kommit massa uppdateringar som har lagt lite saker, som gör det lite roligare.

-Jag skulle köpa på nätet.

-Det kostar runt 120:- Tror jag, gratis med någon "special/gold-whatever"edition.

-Jag kommer att börja spela snart igen, så fort mina dagar på wow har gått ut.

-Special utgåvan låg runt 1200:- Nu vet jag inte, borde stå på deras hemsida. Den kan man tydligen bara "köp-ladda ner"

. Rätta mig om jag har fel.

Edit: Fel.

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en sak som har stört mig ett tag.

Man kan köpa vanliga och paya typ hundringen i månaden för att lira

ELLER köpa DAS SPEZIALE UTGÅFA för över tusingen och lira det tills benen ruttnar av kroppen........

MEN om man nu köper vanliga och känner att der var riktigt sköj och inte kommer orka paya efter att man lirat ett tag (för det kommer ju bli ordentligt mycket dyrare i längden) kan man då inte på nått mysko sätt "uppgradera" sitt konto till DAS SPEZIALE UTGÅFA och lira så istället?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en sak som har stört mig ett tag.

Man kan köpa vanliga och paya typ hundringen i månaden för att lira

ELLER köpa DAS SPEZIALE UTGÅFA för över tusingen och lira det tills benen ruttnar av kroppen........

MEN om man nu köper vanliga och känner att der var riktigt sköj och inte kommer orka paya efter att man lirat ett tag (för det kommer ju bli ordentligt mycket dyrare i längden) kan man då inte på nått mysko sätt "uppgradera" sitt konto till DAS SPEZIALE UTGÅFA och lira så istället?

Självklart inte. Det är ju det som är hela grejen.

Antingen köper du specialutgåvan, där du betalar för runt ett års speltid, men kan således spela hela livet gratis efter det året.

Om du dock inte vet om du kommer spela spelet i flera år får du köpa det vanliga och betala månadsavgift.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart inte. Det är ju det som är hela grejen.

Antingen köper du specialutgåvan, där du betalar för runt ett års speltid, men kan således spela hela livet gratis efter det året.

Om du dock inte vet om du kommer spela spelet i flera år får du köpa det vanliga och betala månadsavgift.

Har för mig att du lirade det här när det var i beta-stadiet. Vad tyckte du om spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att du lirade det här när det var i beta-stadiet. Vad tyckte du om spelet?

Delvis roligt, tidskrävande och svårlärt.

Var lite småsaker man störde sig på. Laddningstider på udda ställen, hur arbeten fungerade, omöjligt att få tag på vissa saker, "bortkommen" fakta till quests.

Om man läser på sig en bra stund, och vet vad man ska "bli", och sedan möjligtvis följer lite guider till och från så kan spelet säkert bli hur kul man vill. Det var snyggt, men krävande.

Har du tiden, och är sugen ska du börja. Har du dock inte tid tycker jag inte du ska köpa det, då det inte kändes som ett spel du kunde lira lite ibland när man ville.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet kom på posten idag och jag försöker nu skaffa mig ett account.

När jag kommer till Payment så blev jag ganska paff, här sitter jag med mitt gamecard i handen men man kan inte välja det som ett alternativ. Dom som finns är dessa:

Create a payment agreement

You will be automatically billed each payment period and your game time credited.

Make a single instant payment

Top up your game time, but must be manually kept up to date. Single payments are a one-off, instant obligation. This means a single, non-refundable payment is taken immediately. Be aware that certain methods of payment, including bank transfer, may take around 7-9 days to clear, so payments will need to be made in advance to ensure that you enjoy uninterrupted play. Please use this option if you don't have a credit or debit card

Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alt 1: Anslut ett konto som kommer att dras på pengar en gång i månaden. (Kräver ett giltigt konto)

Alt 2: Bank/Postgiro, Gamecard, Annan lösning. Du betalar en gång, när gametimen är slut måste du åter igen in och betala.

Du ska alltså ta alt2.

Ahaa, jag fick för mig att alternativ två var att man endast betalade en gång (den där som kostade runt tusenlappen så fick man spela för alltid).

Tack så mycket!

-------------------------

Fått igång spelet nu, fyfan va' roligt det är!

Har ett litet problem dock. Det står att jag kan använda t.ex S+1, C+1 etc. som shortcuts för t.ex mat. Menar dom då att jag ska trycka på C och nummer 1? Verkar inte fungera pga att man öppnar Character window med C.

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ahaa, jag fick för mig att alternativ två var att man endast betalade en gång (den där som kostade runt tusenlappen så fick man spela för alltid).

Tack så mycket!

-------------------------

Fått igång spelet nu, fyfan va' roligt det är!

Har ett litet problem dock. Det står att jag kan använda t.ex S+1, C+1 etc. som shortcuts för t.ex mat. Menar dom då att jag ska trycka på C och nummer 1? Verkar inte fungera pga att man öppnar Character window med C.

S - Shift

C - Control

A - Alt

Alltså, C+1 = Control+1

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går det fortfarande att köpa den dyrarer varianten så man slipper periodsbetalningar

Hur menar du?

S - Shift

C - Control

A - Alt

Alltså, C+1 = Control+1

Man får tacka så mycket. :)

------------------

Sjukt roligt spel. Har bara kommit till lvl 8 men det känns som att jag kommer spela det här ett bra tag framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...