Jump to content

Manga/Anime.


Maimstream
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 511
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag ville i stort sett bara tala om att trots att jag hatar manga och anime så gillar jag (nästan) Excel Saga. Jag har ju yttrandefrihet, eller hur? Skapar man en tråd om något får man tåla att vissa hatar det ämnet likaväl som vissa älskar det, eller hur, Stell? :cry:

Att du helt plötsligt tittar in i tråden och säger att du hatar manga/anime tillför inte direkt något till tråden då du ändå inte skrivit något tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att du helt plötsligt tittar in i tråden och säger att du hatar manga/anime tillför inte direkt något till tråden då du ändå inte skrivit något tidigare.

Om det tröstar dig så kan jag säga att jag lästa faktiskt första sidan för att greppa mer eller mindre vad tråden handlar om innan jag postade. Annars hade jag bara varit ännu dummare än vad ni antagligen anser mig vara nu :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste rekomendera serien Hyakko. Mycket rolig och tar inte lång tid att kolla igenom, 13 avsnitt.

Sen vill jag starkt rekomendera långfilmen Sword of the Stranger. Denna rekomenderar jag fan till alla, även animehatare. Grymt bra film, Tänk er Spirited Away, fast utan det onaturliga och istället ett tidigt Japan, där Kina regerade (Mingdynastin). Grymt bra film!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste rekomendera serien Hyakko. Mycket rolig och tar inte lång tid att kolla igenom, 13 avsnitt.

Sen vill jag starkt rekomendera långfilmen Sword of the Stranger. Denna rekomenderar jag fan till alla, även animehatare. Grymt bra film, Tänk er Spirited Away, fast utan det onaturliga och istället ett tidigt Japan, där Kina regerade (Mingdynastin). Grymt bra film!

Vad gör du? Kom in i vent StellHell.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste rekomendera serien Hyakko. Mycket rolig och tar inte lång tid att kolla igenom, 13 avsnitt.

Sen vill jag starkt rekomendera långfilmen Sword of the Stranger. Denna rekomenderar jag fan till alla, även animehatare. Grymt bra film, Tänk er Spirited Away, fast utan det onaturliga och istället ett tidigt Japan, där Kina regerade (Mingdynastin). Grymt bra film!

Såg nyss första avsnittet utav Hyakko. Inte sett den genren innan men verkar helt klart vara en skön serie!

Love hina är samma genre, right? Blir att se den efter hyakko ifall jag gillar den isåfall

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nyss första avsnittet utav Hyakko. Inte sett den genren innan men verkar helt klart vara en skön serie!

Love hina är samma genre, right? Blir att se den efter hyakko ifall jag gillar den isåfall

Den är inte så lik Love Hina alls. Hyakko kretsar runt deras skolklass, dom fyra första personerna är huvudkaraktärer sen blir det en massa andra i klassen som får mindre roller. Tycker den är hel skön.

Men för guds skull, fixa Sword of the Stranger! Så jävla brutalt bra film!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den är inte så lik Love Hina alls. Hyakko kretsar runt deras skolklass, dom fyra första personerna är huvudkaraktärer sen blir det en massa andra i klassen som får mindre roller. Tycker den är hel skön.

Men för guds skull, fixa Sword of the Stranger! Så jävla brutalt bra film!

Inte för att jag hinner se dom inom en snar framtid... (Har massa animes liggandes... bla. hela 350 avsnitt av One Piece T_T) men har du ett fint ställe där man kan få tag på Hyakko och Sword of the Stranger?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att jag hinner se dom inom en snar framtid... (Har massa animes liggandes... bla. hela 350 avsnitt av One Piece T_T) men har du ett fint ställe där man kan få tag på Hyakko och Sword of the Stranger?

Hittade en blue ray version på mininova subbade utav Yoroshiku-THORA (?)

Tog ett tag att få ner men gruppen som översatt verkar duktiga, ska se filmen nu ikväll så återkommer med kommentarer, yo

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att jag hinner se dom inom en snar framtid... (Har massa animes liggandes... bla. hela 350 avsnitt av One Piece T_T) men har du ett fint ställe där man kan få tag på Hyakko och Sword of the Stranger?

Hittade båda två på en closed tracker, men kolla på typ mininova. Dom borde finnas där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Herp derp, topp 10?

  1. Rurouni Kenshin: Trust and Betrayal OAV
  2. Cowboy Bebop
  3. Tengen Toppa Gurren Lagann
  4. Neon Genesis Evangelion
  5. Kino no Tabi
  6. FLCL
  7. Detroit Metal City
  8. Kaiji
  9. Akagi
  10. Battle Programmer Shirase

Honourable mentions:

  • Excel Saga
  • Last EXILE
  • Ouran High School Host Club
  • JoJo's Bizarre Adventure

Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...