Jump to content

Manga/Anime.


Maimstream
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 511
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

:D

Var kan man hitta Naruto eller någon annan anime med den kvaliteten!?

Mina är i 640x480 AVI.

Finns möjligtvis någon grupp som subbar i HD. Vet dock inte om några Naruto med HDkvalle. Finns dock mycket andra animes som subbas i HD eller som har omsubbats till HD.

Dragonballpaketet jag tipsade om är i HD. Soul Eater jag kollar på subbas i HD.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns möjligtvis någon grupp som subbar i HD. Vet dock inte om några Naruto med HDkvalle. Finns dock mycket andra animes som subbas i HD eller som har omsubbats till HD.

Dragonballpaketet jag tipsade om är i HD. Soul Eater jag kollar på subbas i HD.

Och i ett PM kanske du kan beskriva exakt var man kan hitta dessa filer? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kollar inte på anime på sunkig jävla jewtube/liknande skit. Minimalt är avi i 640x480, standard så att säga. Kvaliten är verkligen värre än skit på tubade avsnitt. Bästa är att kolla på mkv/mp4 i 720p alt. h/x264. Kvalitet ger tittarglädje.

Det gör jag inte heller.

Jag har laddat ner alla avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och i ett PM kanske du kan beskriva exakt var man kan hitta dessa filer? :D

Dragonball hittade jag på en stängd tracker som du tyvärr inte kan komma in på. Just DBNL (Dragon Ball the Next Level) är direkt rippar från Funimation(US utgivare) DVDboxar, så det är med Jpn/Eng audio och Eng sub) > http://www.dbz-the-next-level.nl/ (xdcc mIRCbot download som gäller)

Soul eater subbas av Tadashi > http://tadashisubs.wordpress.com/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dragonball hittade jag på en stängd tracker som du tyvärr inte kan komma in på. Just DBNL (Dragon Ball the Next Level) är direkt rippar från Funimation(US utgivare) DVDboxar, så det är med Jpn/Eng audio och Eng sub) > http://www.dbz-the-next-level.nl/ (xdcc mIRCbot download som gäller)

Soul eater subbas av Tadashi > http://tadashisubs.wordpress.com/

Ajdå... synd ^_^

--

USCH för fillers -.-

172 nu (Anko's Past), men det är en fruuuktansvärt tråkig arc... 40 min kvar :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vissa arcs där är helt meningslösa, men man missar massa story (som inte är story, helt banalt) om man inte kollar på det.

Mjo... det är ju sant.

175 snart, efter Stor i Japan :o

Edit: Men ORKA :)

Hoppar nog över denna arc...

Fillers - Hidden Star Village

178. Encounter, The boy that has a name of "Star"

179. Natsuhiboshi (Summer day’s star), Remembered Lullaby

180. Secret Technique, Compensation of Kujaku Myouhou

181. Hoshikage, The Buried Truth

182. Reunion, The leftover time

183. The star that shines brighter

Kan någon sammanfatta den arcen så slipper jag se den -.-

Comments?

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TIME FOR SHIPPUUDEN!

Äntligen har jag sett klart alla fillers :sick:

PHEW... nu har jag sett varenda en, förutom special-episoderna ("Find the Crimson Four-Leaf Clover" och "Battle at Hidden Falls") samt film nummer 2 och 3. Är dom värda att se?

Får se om jag ser detta innan jag börjar på Shippuuden (imorron that is)..!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TIME FOR SHIPPUUDEN!

Äntligen har jag sett klart alla fillers :sick:

PHEW... nu har jag sett varenda en, förutom special-episoderna ("Find the Crimson Four-Leaf Clover" och "Battle at Hidden Falls") samt film nummer 2 och 3. Är dom värda att se?

Får se om jag ser detta innan jag börjar på Shippuuden (imorron that is)..!

Ser inte varför du inte skulle kolla på specialarna när du tråkat igenom alla fillers. Filmerna är dock ett måste, även om dom inte har något med huvudstoryn att göra är dom väldigt underhållande.

@Trox: BSS/Order packet eller? Du som sett, vem hade bästa kvalité? Order släpper nämligen hela serien, så isf börjar jag dra enbart Order.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser inte varför du inte skulle kolla på specialarna när du tråkat igenom alla fillers. Filmerna är dock ett måste, även om dom inte har något med huvudstoryn att göra är dom väldigt underhållande.

Då ser jag väl dom också, men jag måste erkänna att jag inte kunde hålla mig igår och såg episod 1-2 på Shippuuden :P

Kan knappt hålla mig :angry:

Blir väl resten av Ship imorron då efter filmerna och specialavsnitten.

--

Vilka manga serier läser du för tillfället och är det några du rekommenderar? :)

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då ser jag väl dom också, men jag måste erkänna att jag inte kunde hålla mig igår och såg episod 1-2 på Shippuuden :P

Kan knappt hålla mig :angry:

Blir väl resten av Ship imorron då efter filmerna och specialavsnitten.

--

Vilka manga serier läser du för tillfället och är det några du rekommenderar? :)

Filmerna är bra, dock tyckte jag 1:a filmen var den som var bäst av dem alla. Sen kom också första Shippuuden filmen ut för några månader sen, och den är också ett måste.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser inte varför du inte skulle kolla på specialarna när du tråkat igenom alla fillers. Filmerna är dock ett måste, även om dom inte har något med huvudstoryn att göra är dom väldigt underhållande.

@Trox: BSS/Order packet eller? Du som sett, vem hade bästa kvalité? Order släpper nämligen hela serien, så isf börjar jag dra enbart Order.

Jag är ingen som tänker så mycket på kvalité men Order ser skitfint ut to.m på min 32"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska se Dead Space: Downfall sen och återkommer med hur den var! :angry:

Edit: Den var bra. Inte jätteläskig eller något men lite spännande. (sen får vi ju utgå ifrån att jag är en mjukis)

Filmen var ju iof rätt typisk, men det gjorde det bra! Jag gillar

den religösa touchen som

fanns och att

alla dör.

Den var snyggt gjord och jag gillar hellre den animerade stilen som fanns (som även användes i Batmananimen från 90-talet) istället för den typiskt japanska, stora ögon etc.

Twinkle Twinkle Little Star.....

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka manga serier läser du för tillfället och är det några du rekommenderar? :angry:

Jag är sådär halvsär, så jag kollar på animes för att sen börja läsa mangan. Har gjort så med OP, Naruto, Bleach och Soul Eater. Dom fyra följer jag som både anime och manga.

När jag inte har mycket att göra, så kollar jag på olika mangaforum/siter. Kollar lite och hittar jag något som är bra så kan jag börja följa det. gör så du med tycker jag. Bra sätt att hitta nya mangas/animes att se.

Jag är ingen som tänker så mycket på kvalité men Order ser skitfint ut to.m på min 32"

Okej, men att det ser bra ut på din TV gör nog inte så mycket, TV's brukar ha sämre upplösningar. Men då blir det Order jag tankar då, hittar BSS sida men BSS-Anon har ju fan ingen samlingsplats för sina utgåvor..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är sådär halvsär, så jag kollar på animes för att sen börja läsa mangan. Har gjort så med OP, Naruto, Bleach och Soul Eater. Dom fyra följer jag som både anime och manga.

När jag inte har mycket att göra, så kollar jag på olika mangaforum/siter. Kollar lite och hittar jag något som är bra så kan jag börja följa det. gör så du med tycker jag. Bra sätt att hitta nya mangas/animes att se.

Aha, tack för tipsen!

--

Jag är nu på avsnitt 7 på Shippuuden, sakta men säkert utan att stressa (annars tar ju avsnitten slut :confused:).

Det är verkligen otroligt bra !

Musiken, animationerna, storyn!

Älskar särskilt hur bra dom har knutit ihop karaktärerna mellan de 3 åren, blandat med en hel del nostalgiska tillfällen

:ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, tack för tipsen!

Älskar särskilt hur bra dom har knutit ihop karaktärerna mellan de 3 åren, blandat med en hel del nostalgiska tillfällen

:confused:

Oja. Ett samtal i ett tidigt avsnitt som inte verkade ha någon betydelse då visar sig senare att det egentligen hade ganska stor betydelse. te.x

när Asuma håller på att dö och man får se dom spela brickspelet

Redigerad av Troxie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...