Jump to content

Manga/Anime.


Maimstream
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 511
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

BDZ LOLOLOLOLOLOL!111111

Hur menar du med liknar DB?

As in, barnslig "kiss-o-bajs"-humor, liknande tecknat eller storyn med en superstark huvudkaraktär?

Liknar inte DB humorn One Piece lite (vad jag vet från OP mangan, volym 1)?

Edit:

Shippuuden är verkligen fruktansvärt bra! :rolleyes:

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Funderar starkt på att köpa One Piece mangan...

Den svenska <_<

Bestämde mig att det är mycket mysigare att läsa manga som i en tankōbon.

Funderar då på att köpa;

Yotsubato

Naruto (<- yes, den är hela ETT år efter animen atm i tankōbonform)

One Piece

Funderar på Bleach ELLER Naruto mangan :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

One piece. Vart tankar man det snabbast ifrån?

Att tanka dom en och en funkar men ifall det finns något ställe där folk seedar packs med typ 10 i varje föredrar jag det.

Och föresten Stell, såg du gurenn lagann?

OP: http://www.worldspace.nu/onepiece/ Där finns ALLT. Rubbet, all the fucking shit!

Skulle, och kollade in Black Order, men visar sig att dom inte subbat mer än 19 avsnitt och slutat subba. Ska kolla om jag får tag på det på annat sätt.

Btw, för er som kollar på Soul Eater. Fanimation har lagt beslag på det mesta, så folk får inte subba, Tadashi inräknat. Nu har iaf Anon subbat med Zero Raws caps.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ty man ty!

Sett runt 30 avsnitt nu och undrar bara när borde man se filmerna egentligen?

Det är inget i serien som spoilas om man ser dom för tidigt?

Filmer är aldrig canon, så du kan se filmer utan att kolla på vilken serie det än är. Det ända är väl när en anime får en "ny" story, så som Naruto: Shippuuden t.ex. Dom filmerna bör man inte kolla på innan man sett serien innan Shippuuden.

Men för OP som har följt samma story hela tiden så gör det inget. Eller, ja.. Luffy skaffar sig ju nya crewmembers under hans resa, Det är 8 totalt just nu, 6 av dom har han fixat innan 200ep har gått i animen. Har själv inte kollat filmerna, har ingen riktig tid att kolla på OP, runt 200ep kvar av serien än så..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Har nyss läst ALLA Naruto manga som finns hittills, fan va underbart.

Nu funderar jag på att börja se hela anime, men har hört om så mycket fillers och negativa saker om fillerserna.

Borde jag se på dom eller ej? eller snarare frågat, missar jag något?

Ifall jag skulle se på dom, någon ide vart man kan se dom streamandes?

Vill inte ladda ner filmer med skolans sega nät.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nyss läst ALLA Naruto manga som finns hittills, fan va underbart.

Nu funderar jag på att börja se hela anime, men har hört om så mycket fillers och negativa saker om fillerserna.

Borde jag se på dom eller ej? eller snarare frågat, missar jag något?

Ifall jag skulle se på dom, någon ide vart man kan se dom streamandes?

Vill inte ladda ner filmer med skolans sega nät.

Jag tyckte de var skittråkiga och slutade kolla efter ett par avsnitt. Du missar inget men du kanske bör ta och titta på ett par avsnitt för att avgöra om du tycker de är sevärda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nyss läst ALLA Naruto manga som finns hittills, fan va underbart.

Nu funderar jag på att börja se hela anime, men har hört om så mycket fillers och negativa saker om fillerserna.

Borde jag se på dom eller ej? eller snarare frågat, missar jag något?

Ifall jag skulle se på dom, någon ide vart man kan se dom streamandes?

Vill inte ladda ner filmer med skolans sega nät.

Mangan är alltid bättre än animen, oavsätt serie. Anime's brukar inte vara helt canon och inte följa storyn 100%-igt.

Själv kollar jag på animen för att få en röst till personen och även färg, plus att det är rörligt. Du får inte ut mycket av en ny attack som fyller en ruta i mangan.

Det är bara fillers som är "dåligt", så kolla 1-134 (om jag minns rätt), sen shippuuden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mangan är alltid bättre än animen, oavsätt serie. Anime's brukar inte vara helt canon och inte följa storyn 100%-igt.

Själv kollar jag på animen för att få en röst till personen och även färg, plus att det är rörligt. Du får inte ut mycket av en ny attack som fyller en ruta i mangan.

Det är bara fillers som är "dåligt", så kolla 1-134 (om jag minns rätt), sen shippuuden.

Det är däför jag vill se den, lite trist med mangas ibland även då storyn är bättre.

Men jag ska nog tjata mig igenom anime-n ändå.

Tack för svaren!

BTW:

Någon som sett Rosen Maiden?

Är den bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...