Jump to content

Manga/Anime.


Maimstream
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 511
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag undrade om dom gör mer episoder...

Tror Mordos eller Stell vet... själv har jag ingen aning

Olika delar i en serie. T.ex. om 'den onda snubben' just då är involverad i 18 avsnitt, så är det ett arc. Tror det var så man räknade arc i anime.

Jaha. Antar att det är liknande med Bleach då också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Naruto funkar fram tills E135 då Sasuke försvinner till Oroshimaru.

Sen är det fillers från 136 till 220.

Shippuuden började efter det, 2½ år senare. Jävligt mycket bättre än den vanliga serien, vilket man var trött på med alla fillers.

41 avsnitt har gått änsålänge av Shippuuden, och de allra flesta har hållt bra klass.

Gämfört med FMA så är det lika. Naruto och Edward är ganska lika i sina personligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Naruto funkar fram tills E135 då Sasuke försvinner till Oroshimaru.

Sen är det fillers från 136 till 220.

Shippuuden började efter det, 2½ år senare. Jävligt mycket bättre än den vanliga serien, vilket man var trött på med alla fillers.

41 avsnitt har gått änsålänge av Shippuuden, och de allra flesta har hållt bra klass.

Gämfört med FMA så är det lika. Naruto och Edward är ganska lika i sina personligheter.

Sound like fun!

Har du nån som liknar Hughes eller Armstrong?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Bump.

Stellan tipsade mig om Soul Eater och den var bra. Snyggt (i 720p HD <3) och roligt gjord. Tyvärr fanns det bara 11 avsnitt än sålänge men det som väntar på någ... aee, skitsamma... Death Note är också snart slut. Den är riktigt jättebra.

Nu behöver jag moar tips på sköna animeserier och var jag kan fåtag på dem. NAOW! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump.

Stellan tipsade mig om Soul Eater och den var bra. Snyggt (i 720p HD <3) och roligt gjord. Tyvärr fanns det bara 11 avsnitt än sålänge men det som väntar på någ... aee, skitsamma... Death Note är också snart slut. Den är riktigt jättebra.

Nu behöver jag moar tips på sköna animeserier och var jag kan fåtag på dem. NAOW! :unsure:

Claymore, ett måste. Dock avslutad och kort. Dom flesta är faktist det, vilket är lite trist. Dock skönt att veta att man har sett klart den och inte sitter med cliffhangers varje vecka.

Om du har mycket plats över och inte har kollat in än så finns det 300(?) avsnitt av One Piece om du är sugen. Good shit. Likaså "standarden" Naruto och Bleach.

Ooooh, Samurai Champloo absolut! FMA, FMP, 2x2 Shinobuden <3, Love Hina(wunderbar). Ja, do as you please. Hunter X Hunter är också ganska bra, 92 avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Claymore, ett måste. Dock avslutad och kort. Dom flesta är faktist det, vilket är lite trist. Dock skönt att veta att man har sett klart den och inte sitter med cliffhangers varje vecka.

Om du har mycket plats över och inte har kollat in än så finns det 300(?) avsnitt av One Piece om du är sugen. Good shit. Likaså "standarden" Naruto och Bleach.

Ooooh, Samurai Champloo absolut! FMA, FMP, 2x2 Shinobuden <3, Love Hina(wunderbar). Ja, do as you please. Hunter X Hunter är också ganska bra, 92 avsnitt.

TY!

Jag såg ca 280 avsnitt av OP. Tröttnade eftersom de gjorde samma sak om och om igen.

1. Claymore

2. Samurai Champloo

3. FMA

Till och börja med. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TY!

Jag såg ca 280 avsnitt av OP. Tröttnade eftersom de gjorde samma sak om och om igen.

1. Claymore

2. Samurai Champloo

3. FMA

Till och börja med. ^_^

Mjo, OP är ganska upprepande. Leta upp en person dom vill ha i sitt lag, sen är det 50 avsnitt om den personen, leta en ny person och 50 avsnitt om den personen igen. Dock så verkar det vara ganska långt mellan

Nico Robin och Frankey

.

Claymore har 26 avsnitt och är subbat av Eclipse.

SC har 26 avsnitt och är subbat av AF-F.

FMA har 51 avsnitt, 1 film och är subbade av flera. Jag har KAA's sub.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
Började idag kolla på Tengen Toppa Gurren Lagann, jag är alltid skeptisk till mecha animes, men Gainax har ju lyckats förut (Neon Genesis Evangelion).

Riktigt grym serie faktiskt, hamnar lätt på top5. Pressat 17 avsnitt idag :)

Såg på serien lite snabbt. Pressade alla tills

*SPOILER*

När brosan dog

*SPOILER*

Sedan så tröttnade jag och hopp kollade genom resten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...