Jump to content

Manga/Anime.


Maimstream
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 511
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Spirited Away har jag på DVD, och har sett den flera gånger. Den enda jag skulle viljat se var dokumentären, vilken jag missade. Resten var värdligt dåligt, tråkigt, eller fult under denna Anime kväll/natt. Synd tycker jag.

Antar att licenserna för nyare anime var för dyr för SVT att betala, så man får väl säga att det iaf var ett bra visat intresse för anime, att det äntligen får visas i svensk tv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spirited Away har jag på DVD, och har sett den flera gånger. Den enda jag skulle viljat se var dokumentären, vilken jag missade. Resten var värdligt dåligt, tråkigt, eller fult under denna Anime kväll/natt. Synd tycker jag.

Antar att licenserna för nyare anime var för dyr för SVT att betala, så man får väl säga att det iaf var ett bra visat intresse för anime, att det äntligen får visas i svensk tv.

Såg bara dokumentären.

Där snackade dom om Animehistoria och hur anime påverkar världen.

"Anime är hur japanerna vill att Japan ska vara"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spirited Away har jag på DVD, och har sett den flera gånger. Den enda jag skulle viljat se var dokumentären, vilken jag missade. Resten var värdligt dåligt, tråkigt, eller fult under denna Anime kväll/natt. Synd tycker jag.

Antar att licenserna för nyare anime var för dyr för SVT att betala, så man får väl säga att det iaf var ett bra visat intresse för anime, att det äntligen får visas i svensk tv.

Dåligt? Då gjorde det alltså inte att alla somnade efter halva Spirited Away på grund utav trötthet/alkohol.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dåligt? Då gjorde det alltså inte att alla somnade efter halva Spirited Away på grund utav trötthet/alkohol.

Spirited Away är en riktigt bra film, dock inte "regular anime", utan mer en egen form av anime.

Dokumentären var bra för den animeintresserade, men jag missade som sagt den.

Grrl Power och Stormy Night skulle jag inte äns vilja kalla anime. Det var vanlig tecknad film med japanska röster. Speciellt Stormy Nights som handlade om vargar och getter, och inte ett djur var tecknat på vanligt anime vis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spirited Away är en riktigt bra film, dock inte "regular anime", utan mer en egen form av anime.

Dokumentären var bra för den animeintresserade, men jag missade som sagt den.

Grrl Power och Stormy Night skulle jag inte äns vilja kalla anime. Det var vanlig tecknad film med japanska röster. Speciellt Stormy Nights som handlade om vargar och getter, och inte ett djur var tecknat på vanligt anime vis.

Spirited Away har vi alla sett tidigare, men de andra två hade druckit lite grann, och jag var trött så vi somnade ganska fort.

Vad heter dokumentären och kan man se eller få tag på den någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nyss episod 23 av Love Hina.

Serien har ju blivit så mycket bättre dom senaste avsnitten. ^_^

Måste se episod 24+25 senare ikväll! :D

:D

Älskar verkligen Love Hina, det är en midre tung serie. Inte lika tung som Chobits.

Chobits är iofs fortfarande bättre inom Romantik/Drama.

Love Hina är ju mer Romantik/Komedi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nyss episod 23 av Love Hina.

Serien har ju blivit så mycket bättre dom senaste avsnitten. :mellow:

Måste se episod 24+25 senare ikväll! :o

:wub:

Älskar verkligen Love Hina, det är en midre tung serie. Inte lika tung som Chobits.

Chobits är iofs fortfarande bättre inom Romantik/Drama.

Love Hina är ju mer Romantik/Komedi.

Det är komedin i serien som gör den så jävla bra. Den hade aldrig vart så bra om den hade vart en för seriös serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är komedin i serien som gör den så jävla bra. Den hade aldrig vart så bra om den hade vart en för seriös serie.

Sant!

--

I vilken ordning ska man se Love Hina?

1. Episod 1-24

2. Love Hina episod 25 + Christmas/Spring Special + Final Selection (??)

3. Love Hina Again(???)

--

Wee, Love Hina Character Test! (Which Girl from Love Hina are you?)

http://powersugoi.net/quiz/lovehina.php

Kaolla Su

A woman trapped in a girl's body (or a girl trapped in a woman's mind?), you are bursting with inspiration, dreams and abilities! You hold the simple belief that nothing can stand in your way, giving you the courage to move forward and pursue your desires. However, because your view of the world is so simple, you often overlook life's necessary little details. Don't get too swept away by your dreams that you forget to look at what's right in front of you.

--

Stell, några animes som liknar Love Hina (forutom Nagasarete Airantou)?

Sen funderar jag på att köpa mangan...

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant!

--

I vilken ordning ska man se Love Hina?

1. Episod 1-24

2. Love Hina episod 25 + Christmas/Spring Special + Final Selection (??)

3. Love Hina Again(???)

--

Wee, Love Hina Character Test! (Which Girl from Love Hina are you?)

http://powersugoi.net/quiz/lovehina.php

Kaolla Su

A woman trapped in a girl's body (or a girl trapped in a woman's mind?), you are bursting with inspiration, dreams and abilities! You hold the simple belief that nothing can stand in your way, giving you the courage to move forward and pursue your desires. However, because your view of the world is so simple, you often overlook life's necessary little details. Don't get too swept away by your dreams that you forget to look at what's right in front of you.

--

Stell, några animes som liknar Love Hina (forutom Nagasarete Airantou)?

Sen funderar jag på att köpa mangan...

Love Hina 1-24 > Christmas Special > Spring Special > Love Hina Again 1-3 > Mangan (kapitel 1-14 eller bara dom sista som inte blev anime)

http://www.newgrounds.com/portal/view/298600 Denna kommer du nog vilja se när du väl har sett alla avsnitt. Det är ett fanmade avsnitt av en låt som kom med på en CD dom släpte. Det är precis efter sista avsnittet, detta var del 1 av 4 men dom 3 sista verkar inte bli gjorda.

love_hina_manga_01-14_[various] - 426MB

[KHS] Love Hina Fanbooks - 94MB

Skaffa :mellow:

Och uhm, testa att kolla på He is My Master.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Love Hina 1-24 > Christmas Special > Spring Special > Love Hina Again 1-3 > Mangan (kapitel 1-14 eller bara dom sista som inte blev anime)

http://www.newgrounds.com/portal/view/298600 Denna kommer du nog vilja se när du väl har sett alla avsnitt. Det är ett fanmade avsnitt av en låt som kom med på en CD dom släpte. Det är precis efter sista avsnittet, detta var del 1 av 4 men dom 3 sista verkar inte bli gjorda.

love_hina_manga_01-14_[various] - 426MB

[KHS] Love Hina Fanbooks - 94MB

Skaffa :mellow:

Och uhm, testa att kolla på He is My Master.

He is My Master verkar ganska bra. Kollade upp det på wiki.

Var fick du tag på mangan? PM? :wub:

-

Synd att dom där fanavsnitten inte blev färdiggjorda... aja, dom finns väl i Mangan ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...