Jump to content

Manga/Anime.


Maimstream
 Share

Recommended Posts

Klart en 5/5!! Älskade den... Har lärt mig Lilium på gitarr nu och och ska posta den snart på youtube bara jag hittar en bra bakrunds musik...

Fytusan vad sorlig den var i slutet när Lucy var tvungen att lämna Kouda!!!!

:wub: Nyuu verkar vara lite bröst fixerad :cry:

Rättat.

Haha, tyckte också den scenen var rolig. När Kouda skulle gå ut och Nyuu hoppade på Yuka bakifrån

:(

Vad ska du se nu då?

Full Metal Panic!

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 511
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Javisst.

Annars så

innehöll EL väldigt lite humor. Förutom den oundvikliga "tjej slår kille så fort något händer".

Skitkul när Kouda och Yuka var uppe i det där huset och tog skydd ifrån regnet när dom kysstes... Sedan när Yuka ramlade till backen och kjolen åkte upp och Kouda står där och glor och säger "Stripes", hon reser sig upp sedan hör man bara Smack!!! Haha skrattade som en åsna efter det

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skitkul när Kouda och Yuka var uppe i det där huset och tog skydd ifrån regnet när dom kysstes... Sedan när Yuka ramlade till backen och kjolen åkte upp och Kouda står där och glor och säger "Stripes", hon reser sig upp sedan hör man bara Smack!!! Haha skrattade som en åsna efter det

:rolleyes:

Haha, ja det var bra.

Annars så var det kewl när

Lucy fick sin hämnd. Fast det var en annan sorts kul...

:shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Javisst.

Annars så

innehöll EL väldigt lite humor. Förutom den oundvikliga "tjej slår kille så fort något händer".

Men det är ju inte som

dom mesta andra anime filmerna/serierna. "Tjej slår kille iväg 1000 km så fort nåt händer". Utan bara slår till. Lite läskigt när man tänker på att vi skrattar åt en sådan hemsk film

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är ju inte som

dom mesta andra anime filmerna/serierna. "Tjej slår kille iväg 1000 km så fort nåt händer". Utan bara slår till. Lite läskigt när man tänker på att vi skrattar åt en sådan hemsk film

Mjo... men

det är läskigare att de flesta tycker filmer som hostel är underhållande

Det där

med när dom rycker av armar/ben, choppar folk på mitten (Look, a spine!) samt alla hemska övergrepp hon (den lilla tjejen som hade hunden Wanta) utsattes för är väldigt grymma och ibland till och med äckliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo... men

det är läskigare att de flesta tycker filmer som hostel är underhållande

Det där

med när dom rycker av armar/ben, choppar folk på mitten (Look, a spine!) samt alla hemska övergrepp hon (den lilla tjejen som hade hunden Wanta) utsattes för är väldigt grymma och ibland till och med äckliga.

Precis, Elfen Lied är

precis en sådan film som BARA människor förstår skillnad mellan verklighet och film kan kolla på. Tyvärr så är ju denna film till 80% verklig när det kommer till övergreppen, mobbingen och mord. Do.c inte mord med onsynliga armar..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis, Elfen Lied är

precis en sådan film som BARA människor förstår skillnad mellan verklighet och film kan kolla på. Tyvärr så är ju denna film till 80% verklig när det kommer till övergreppen, mobbingen och mord. Do.c inte mord med onsynliga armar..

Eller inlåsta flickor som blir torterade för forskning. Men visst, Elfen Lied innehåller en stor del realism men även lite överdrivna saker och sådant som inte händer/passar för att vara Japan (Om det nu var menat att det skulle utspela sig i Japan).

Menmen, låt oss prata om något roligare! ^_^

Någon som börjat se FMP än? :rolleyes:

Själv har jag nästan sett klart "He is my Master". Efter det blir det uppehåll, tills efter jul, för då är det dags för Full Metal Alchemist! :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller inlåsta flickor som blir torterade för forskning. Men visst, Elfen Lied innehåller en stor del realism men även lite överdrivna saker och sådant som inte händer/passar för att vara Japan (Om det nu var menat att det skulle utspela sig i Japan).

Menmen, låt oss prata om något roligare! :D

Någon som börjat se FMP än? :shifty:

Själv har jag nästan sett klart "He is my Master". Efter det blir det uppehåll, tills efter jul, för då är det dags för Full Metal Alchemist! ^_^

Hehe, Lets change subjekt ;)

Är på Episod 20 i FMP, Håller på att dra ner dom andra samtidigt, Älska FMP.

EDIT:

Har sett klart ettan nu. Inte direct det slut jag hoppades...

Men vilken kommer efter?

The Second rain eller Fumoffu!?!?! :rolleyes:

Är "He is my master" nåt att rekommendera?

För jag kan inte se den på Anime6.org, För att jag ska kunna se den så måste jag då dra ner den. Men är den nåt att rekommendera då?

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, Lets change subjekt :)

Är på Episod 20 i FMP, Håller på att dra ner dom andra samtidigt, Älska FMP.

EDIT:

Har sett klart ettan nu. Inte direct det slut jag hoppades...

Men vilken kommer efter?

The Second rain eller Fumoffu!?!?! :lol:

Är "He is my master" nåt att rekommendera?

För jag kan inte se den på Anime6.org, För att jag ska kunna se den så måste jag då dra ner den. Men är den nåt att rekommendera då?

Alltså... The Second Raid är en fortsättning på FMP medans Fumoffu är lite sid-story om Chidori och Sagaras äventyr (Humoristiskt och väldigt, väldigt väldigt roligt :D).

Så se Fumoffu först, sen The Second raid.

Hmm...

He is my Master är ganska bra, lite avslappnad anime. Oseriös och humor med många småperversa inslag :)

Den rekommenderar jag, om du inte har något bättre att se. Kan vara bra att se efter att ha sett en allvarlig serie för att bli lite lättsammare :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså... The Second Raid är en fortsättning på FMP medans Fumoffu är lite sid-story om Chidori och Sagaras äventyr (Humoristiskt och väldigt, väldigt väldigt roligt :D).

Så se Fumoffu först, sen The Second raid.

Hmm...

He is my Master är ganska bra, lite avslappnad anime. Oseriös och humor med många småperversa inslag :)

Den rekommenderar jag, om du inte har något bättre att se. Kan vara bra att se efter att ha sett en allvarlig serie för att bli lite lättsammare :)

Ok, tur att jag började se på Fumoffu då :lol:

Är på avsnitt 3 nu,

Garva ihäl mig när Sasuke (Stavning) skulle tränga sig i kön. *Tar upp pistolen och skriker att han vill ha förtur*

Haha, stackarn. Vet inte hur man tränger sig i mat kön..

Och sen att han boogey-trappar maten. Haha..

Då kanske det blir "He is my master" efter FMP. Men är det nån kärlek i den serien? eller bara "pervo lekande" mästare?

Kommer nog troligen dra ner den precis före hjul eller nåt..

Han sen tänkt och kolla slut på "Ghost in the shell". Oj oj oj, så mycket att se men så lite tid :D

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, tur att jag började se på Fumoffu då :lol:

Är på avsnitt 3 nu,

Garva ihäl mig när Sasuke (Stavning) skulle tränga sig i kön. *Tar upp pistolen och skriker att han vill ha förtur*

Haha, stackarn. Vet inte hur man tränger sig i mat kön..

Och sen att han boogey-trappar maten. Haha..

Då kanske det blir "He is my master" efter FMP. Men är det nån kärlek i den serien? eller bara "pervo lekande" mästare?

Kommer nog troligen dra ner den precis före hjul eller nåt..

Han sen tänkt och kolla slut på "Ghost in the shell". Oj oj oj, så mycket att se men så lite tid :D

Hehehehe, det är roligt

:P Kolla mer på den du har inte sett de roliga avsnitten än, men du kommer bli besviken när du sett klart serien... för då är den sluuut :)

sen får du se FMP TSR :)

Japp, He is my master passar bra. En glad och lite smårolig serie afterall ;) Inte så mycket kärlek, mest pervo :P Tänk kärlek, sen tänker du på "warm bra" and you're off to go :P

Men det är skoj ^^

--

L'Edit: Nu är jag klar med He is my Master :D

Har även lite planer på vad jag ska se härnäst...

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehehehe, det är roligt

:lol: Kolla mer på den du har inte sett de roliga avsnitten än, men du kommer bli besviken när du sett klart serien... för då är den sluuut :huh:

sen får du se FMP TSR :lol:

Japp, He is my master passar bra. En glad och lite smårolig serie afterall ;) Inte så mycket kärlek, mest pervo :lol: Tänk kärlek, sen tänker du på "warm bra" and you're off to go :lol:

Men det är skoj ^^

--

L'Edit: Nu är jag klar med He is my Master ;)

Har även lite planer på vad jag ska se härnäst...

Såg klart Full Metal Panic FUMFFUO klockan 00:30 igår natt. Stolt som fan!!

Och du hade rätt, jag e ledsen. Serien tog slut :(

Den har ju allt. karate, uppstoppade-spion-djur, mördar-rugby, pervo-ponny, uppstoppade-mafia-djur och anit-kläd-bilogiskavapen. Men inte så mycket kärlek tyvärr

:lol:

Ska börja se på FMP The second raid sen när jag kommer hem...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg klart Full Metal Panic FUMFFUO klockan 00:30 igår natt. Stolt som fan!!

Och du hade rätt, jag e ledsen. Serien tog slut :huh:

Den har ju allt. karate, uppstoppade-spion-djur, mördar-rugby, pervo-ponny, uppstoppade-mafia-djur och anit-kläd-bilogiskavapen. Men inte så mycket kärlek tyvärr

:lol:

Ska börja se på FMP The second raid sen när jag kommer hem...

Skönast var ju Mafia-grejen, Karaten och Rugbyn (Maggots!). Annars så var Pervo-Pony och Antikläd-vapnet bäst

:(

Mer kärlek finns i andra halvan av He is my Master. På japanskt skolvis.

Jag ska sjäv ta ett litet break nu, från anime, tills nån dag efter jul. Då skall det börjas med Full Metal Alchemist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skönast var ju Mafia-grejen, Karaten och Rugbyn (Maggots!). Annars så var Pervo-Pony och Antikläd-vapnet bäst

:lol:

Jo, denna var som du säger. Otroligt många SKÖNA delar. Och hans sista mening var "I don't think ill live any longer" :huh:

Och så hör man panic utanför. Men varför bad han Tjejen att ta av sig kläderna?

Hon trodde det var sex, men jag hängde inte riktigt med...

Mer kärlek finns i andra halvan av He is my Master. På japanskt skolvis.

På japanskt skolvis?

Tror jag mer har fallit för kärlek/krigs anime..

Jag ska sjäv ta ett litet break nu, från anime, tills nån dag efter jul. Då skall det börjas med Full Metal Alchemist.

Inte kan man tröttna på Anime :(

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, denna var som du säger. Otroligt många SKÖNA delar. Och hans sista mening var "I don't think ill live any longer" :huh:

Och så hör man panic utanför. Men varför bad han Tjejen att ta av sig kläderna?

Hon trodde det var sex, men jag hängde inte riktigt med...

På japanskt skolvis?

Tror jag mer har fallit för kärlek/krigs anime..

Inte kan man tröttna på Anime :(

Samma här... romantiska animes med krig och sånt är bra. Drama ;)

Inte har jag tröttnat på anime, utan jag ska bort några dagar över jul. Därför är det ingen ide att börja se en ny serie innan jag åker. Anime ska ses sträckvis.

Japanskt skolvis... du får se vad jag menar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här... romantiska animes med krig och sånt är bra. Drama :)

Inte har jag tröttnat på anime, utan jag ska bort några dagar över jul. Därför är det ingen ide att börja se en ny serie innan jag åker. Anime ska ses sträckvis.

Japanskt skolvis... du får se vad jag menar :shifty:

Såg klart FMP:TSR idag. Från 15:00 till 21:51. FAN VA BRA DEN ÄR!! :w000t:

Men jag blev ledsen att inget hände mellan Sauske och Chidori. Dom var ju gjorde för varandra. Inte ens en puss förekom. är lite besviken på slutet. lite sorlig, även för att vara ett lyckligt slut. Speciellt med dom 2 (Säxiga) systrarna (Trodde först dom var lebb

:naughty: ), dom älskade ju varandra :cry:

Men helt klart se värd...

Det måste ju bara komma en till Full Metal Panic! -_-:(

Ta med dig serierna i Ipoden eller nåt ^_^

Så blir det även Anime borta!

Ska börja "Dra ner" "He is my master" idag. Och sen vet jag inte vad....

:D^_^ OM NÅGON ANNAN VET NÅGRA BRA KÄRLEK/KRIGS ANIME PM/ELLER SKRIV GÄRNA. Typ som liknade Love Hina, FMP, Elfen Lied eller Nagasarete Airantou :D:D

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg klart FMP:TSR idag. Från 15:00 till 21:51. FAN VA BRA DEN ÄR!! -_-

Men jag blev ledsen att inget hände mellan Sauske och Chidori. Dom var ju gjorde för varandra. Inte ens en puss förekom. är lite besviken på slutet. lite sorlig, även för att vara ett lyckligt slut. Speciellt med dom 2 (Säxiga) systrarna (Trodde först dom var lebb

:w000t: ), dom älskade ju varandra ^_^

Men helt klart se värd...

Det måste ju bara komma en till Full Metal Panic! :):(

Ta med dig serierna i Ipoden eller nåt :(

Så blir det även Anime borta!

Ska börja "Dra ner" "He is my master" idag. Och sen vet jag inte vad....

:D^_^ OM NÅGON ANNAN VET NÅGRA BRA KÄRLEK/KRIGS ANIME PM/ELLER SKRIV GÄRNA. Typ som liknade Love Hina, FMP, Elfen Lied eller Nagasarete Airantou :D:D

Hoppades också på nåt mellan dom. Särskilt i slutet när dom satt på tåget >_>

Menmen... Bland dom coolaste scenerna var ju när han den galna snubben i Amalgam stod med 5 "Venom" på taket... det var ju en så mäktig scen :cry:

Visst håller du med om att serien hade mer djup.

Ouran Highschool Host Club ;)

Den verkar grym. Romance också!

Om Stell skulle råkat snubbla på postknappen så kanske han också skulle ha något tips? *winkwink* :naughty:

Funderar på att dra med mig nåt på mp3:n, men man blir så osocial då :shifty: Det är ju trots allt JUL!

Aja, årets jultradition får bli Anime. Förra året var ju SWAT 4 :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppades också på nåt mellan dom. Särskilt i slutet när dom satt på tåget >_>

Menmen... Bland dom coolaste scenerna var ju när han den galna snubben i Amalgam stod med 5 "Venom" på taket... det var ju en så mäktig scen :D

Visst håller du med om att serien hade mer djup.

Ouran Highschool Host Club -_-

Den verkar grym. Romance också!

Om Stell skulle råkat snubbla på postknappen så kanske han också skulle ha något tips? *winkwink* :D

Funderar på att dra med mig nåt på mp3:n, men man blir så osocial då ^_^ Det är ju trots allt JUL!

Aja, årets jultradition får bli Anime. Förra året var ju SWAT 4 :cry:

Jo, den var lite läbbig. Typ "Ops, looks like i brocka her arm" när han leker med den dödas syster kroppen..

Hon var jue säxig :w000t:

Men cool fight i alla fall. Sasuoke tog dom lite väl lätt do.c

Men det stämmer som du sa, Man mäker av det lilla extra..

Den där "Ouran Highschool Host Club" verkar lite.. uhm hur ska ja säga.. ... ... GAY.. :shifty:

Blir lite rädd när jag såg på första avsnittet..

På jul är det LAN eller local som gäller, med kompisar/familj :D

Lite Anime istället för Kalle Anka klockan 18:00 är bara bättre :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...