Jump to content

Manga/Anime.


Maimstream
 Share

Recommended Posts

Herp derp, topp 10?

  1. Rurouni Kenshin: Trust and Betrayal OAV
  2. Cowboy Bebop
  3. Tengen Toppa Gurren Lagann
  4. Neon Genesis Evangelion
  5. Kino no Tabi
  6. FLCL
  7. Detroit Metal City
  8. Kaiji
  9. Akagi
  10. Battle Programmer Shirase

Honourable mentions:

  • Excel Saga
  • Last EXILE
  • Ouran High School Host Club
  • JoJo's Bizarre Adventure

Vafalls?! Har jag gått och snott din sig utan att veta om det?

Harrejisses. Var nog ändå dags för mig att byta tema snart ändå: >

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 511
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hmm..

IPRED + Naruto (anime) = :D

Eller?

Naruto är ett eget exempel. TV Tokyo har ju börjat sända egenöversatta avsnitt av Naruto gratis, dock flera veckor efteråt. Det var just detta som gjorde att Dattebayo slutade att subba Naruto helt och hållet. Nu är det andra grupper som subbar Naruto, bara för att få ut avsnitten färska, men TV Tokyo's releaser är ju bättre översätta med utbildade översättare som är Japanska från grunden. Men som sagt, Naruto kommer inte göra att du får IPRED efter dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Naruto är ett eget exempel. TV Tokyo har ju börjat sända egenöversatta avsnitt av Naruto gratis, dock flera veckor efteråt. Det var just detta som gjorde att Dattebayo slutade att subba Naruto helt och hållet. Nu är det andra grupper som subbar Naruto, bara för att få ut avsnitten färska, men TV Tokyo's releaser är ju bättre översätta med utbildade översättare som är Japanska från grunden. Men som sagt, Naruto kommer inte göra att du får IPRED efter dig.

Aha... var på TV Tokyo kan man kolla på Naruto med engelska subs?

Jag testade också Viz Media, fast det var via Hulu som bara finns i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja. Absolut!

Edit:

Annars har Love Hina något speciellt som gör den värd att se först också. (<--- Snart kommer Stell som (säkert) kommer att förklara (w00t) )

lol, Kicken skulle antagligen hata Love Hina, eller så skulle det var något han skulle kolla på om och om igen, Kicken är lite speciell! :D

Men om han ska välja så är det Love Hina som ska ta oskulden, mumsigare anime får man leta efter! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Naruto följde jag slaviskt när jag var 'liten', och gick i... åttan? Nian? Var väl den första animé jag följde, om man inte räknar Pokémon, Digimon, Sailor Moon, och andra TV4-animés man såg på när man var liten på riktigt. Hursomhelst, tröttnade på Naruto, och slutade kolla för några år sedan under en fillersäsong.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lol, vad handlar Love Hina om? En tjej som ska bli av med oskulden?

Akta dig för spoliers!

Naruto följde jag slaviskt när jag var 'liten', och gick i... åttan? Nian? Var väl den första animé jag följde, om man inte räknar Pokémon, Digimon, Sailor Moon, och andra TV4-animés man såg på när man var liten på riktigt. Hursomhelst, tröttnade på Naruto, och slutade kolla för några år sedan under en fillersäsong.

Var det inte bara tjejer som kollade på Sailor Moon? :)

Men det låter som du har sett klart Naruto (den vanliga serien). Du borde definitivt fortsätta med Naruto Shippuuden... den är underbar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lol, vad handlar Love Hina om? En tjej som ska bli av med oskulden?

Rekomenderas WARMT. Har sett hela Anime och läst hela Mangan.

Om du inte vill ha spoilers:

Storyn handlar om en kille som är en total nolla men söker till en speciell högskola (Tror jag det blir i JP) där han hoppas på att möta en barndoms kompis, dom hade ett löfte att dom skulle mötas där.

Men han saknar jobb och hem nära skolan, Så han får jobb på ett pensionat som hans mormor tog hand som (Hon heter Hina).

Men detta pensionat är ett tjej enbart pensionat, detta plus att han otrolig otur när det gäller tjejer gör detta till en dålig kombination.

Han tror även att hans barndoms kompis går på den pensionatet.

Så hans uppdrag är att studera så han kommer in på högskolan medens han arbetar som vaktmästare på ett tjej pensionat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det inte bara tjejer som kollade på Sailor Moon? :)

Du kan va' tjej! Nejrå, men jag känner många killar som kollade på Sailor Moon. Dock har det inte uppdagats förrän på senare dagar, då man inte vågade erkänna det back then (:

Men det låter som du har sett klart Naruto (den vanliga serien). Du borde definitivt fortsätta med Naruto Shippuuden... den är underbar! :)

Kanske, kanske! Om jag plötsligt av någon skum ödets nyck skulle få sjukt mycket fritid skulle jag överväga det - det var trots allt ganska spännande när det väl begav sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan va' tjej! Nejrå, men jag känner många killar som kollade på Sailor Moon. Dock har det inte uppdagats förrän på senare dagar, då man inte vågade erkänna det back then (:

Kanske, kanske! Om jag plötsligt av någon skum ödets nyck skulle få sjukt mycket fritid skulle jag överväga det - det var trots allt ganska spännande när det väl begav sig.

Shippuuden fan made trailer:

OBS! Innehåller lite spoilers, men så länge du inte spelar upp den i slow-mo så är det lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan, måste börja läsa animen :)

Har bara kollat på Mangan!

Hrm...

Fan, måste börja läsa mangan :)

Har bara kollat på animen!

?

______________

Aha... var på TV Tokyo kan man kolla på Naruto med engelska subs?

Jag testade också Viz Media, fast det var via Hulu som bara finns i USA.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.animetake.com/ Finns oftast länkar till megaupload och zomgupload om du inte vill ha torrents längre. =)

http://getfansub.com/ är bättre tycker jag.

Det besvarade dock inte hans fråga, vilket var vart han får tag på TV Tokyo subbat Naruto.

Enligt utsago så ska Viz Media stå för streaming, har inte luskat i det hela då jag skiter i allt med licenser och IPRED. Jag drar hem Horrible Subs releaser.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...