Jump to content

Manga/Anime.


Maimstream
 Share

Recommended Posts

Min vän säger mig att man inte behöver ha sett vanliga FMA innan man ser FMAB.

FMA är en grym Anime som jag tycker du bör kolla i vilket fall.

Men som sagt, FMAB följer mangan som fortfarande är ongoing och som också har en grym story, så båda är sevärda. Nu har jag dock sett FMA så det är ingen idé att kolla på FMAB eftersom det är ganska exakt som FMA i början. FMAB har väl inte kommit längre än typ 20 avsnitt än?

Tackar, tackar!

---------------

Alltså fyfan i satans helvete vad bra narutomangan är. Är bara vid 408 men kan fan inte sluta läsa. Insane

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 511
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Varför slutade de ge ut Shonen Jump i Sverige? Jag vill gärna läsa manga men jag vill inte köpa en massa böcker (ja, jag vet att man kan läsa på Internet men det är mycket mysigare att ligga i sängen och läsa). Vet någon om det kommer att komma någon liknande tidning?

Gör som jag och köp manga "böckerna" istället. Mycket lättare att hitta i sin boksamling än i tdningssamlingen, imo. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Gör som jag och köp manga "böckerna" istället. Mycket lättare att hitta i sin boksamling än i tdningssamlingen, imo. :mf_doof:

Lättare att hitta men mycket dyrare att köpa. Jag köper just nu Kyo, vilket går på 80 kronor per bok och det brukar bli 1 bok i månaden. Men om jag köpte en tidning så kunde jag få läsa 4-5 serier i månaden istället för 1 och till ett mycket billigare pris.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uhm, nu är det så att jag håller på att titta igenom Death Note... Men det är en sak jag inte fattar i serien!

Jag har kommit till episod 20, och nu vill jag veta vafan det är som händer? Jag menar i början av serien så var det Light som höll på att döda alla kriminella personer m.m. men nu har han sagt upp boken och vet ingenting om den (visst har han säkert en plan om hur han får tillbaka kraften men jag har kanske inte kommit så långt.) bara för att L inte ska få tag i honom men VAFAN! Nu jagar han sig själv fast han inte vet det men dom ska spärra in 7 andra personer som sitter i möte varje veckodag, som bestämmer vem som ska dö? It doesn't make any sense!!! Så kan någon snälla berätta vad som händer? Jag måste ha missat något rejält eller något liknande...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bleach, Naruto och One Piece är eller har varit i dom grymmaste striderna i seriernas historia. Tar man dom 10 senaste numren av alla 3 så har du typ det fetaste i mangaväg på mycket länge.

...och alla tre blir fan bara bättre. Blir jobbigare för varje vecka att hålla sig en vecka till för nästa nummer.

Naruto: Sasuke goes mayhem,

hans nya sharingan visar att han är ett geni. På väg att bli något riktigt stort, Sasuke vs. Naruto är mycket nära just nu känns det som. Akatsuki är nästan utraderade, Konoha var jämnat med backen, Naruto med 8-tails. Otroligt jävla grymt iaf.

Bleach: Börjat bli något långdragen.

Det är så många strider på samma ställe, men ack så underbara. Ichigo's hollowform efter han dog. Nya bankai's osv. Hoppas det börjar röra på sig snart, börjar bli lite mättat.

One Piece: Snacka om progress!

Hela Strawhat-crew splittrat. Luffy skaffar shibukai vänner, rensar ett helt fängelse, ska rädda sin bror och står upp mot Whitebeard. Helt jävla sjukt bra just nu!

Naruto var för dryga månaden favoriten, Bleach har hållit måttet men nu på senare blivit lite tråkig men det som förvånat mig mest är One Piece. Den har byggt upp en sån jävla bra story nu och vi har inte kommit till toppen på isberget än, helt sjukt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uhm, nu är det så att jag håller på att titta igenom Death Note... Men det är en sak jag inte fattar i serien!

Jag har kommit till episod 20, och nu vill jag veta vafan det är som händer? Jag menar i början av serien så var det Light som höll på att döda alla kriminella personer m.m. men nu har han sagt upp boken och vet ingenting om den (visst har han säkert en plan om hur han får tillbaka kraften men jag har kanske inte kommit så långt.) bara för att L inte ska få tag i honom men VAFAN! Nu jagar han sig själv fast han inte vet det men dom ska spärra in 7 andra personer som sitter i möte varje veckodag, som bestämmer vem som ska dö? It doesn't make any sense!!! Så kan någon snälla berätta vad som händer? Jag måste ha missat något rejält eller något liknande...

Du har inte missat något, det är så det ska vara... lite smått förvirrande. Hursomhelst, du missade antagligen inte när Misa blev infångad av L och att hon sa upp sin notebook? Light säger upp sin notebook när han sitter i L's "fängelse". Light går till L frivilligt för att få L att sluta misstänka honom. Det hela är skickligt planerat... fortsätt kolla på fler avsnitt bara

:lol:

--

Stell & andra som ser Naruto nu...

Vilket avsnitt är det på animen nu? 120-ish?

Vad händer i animen just nu?

Har Orochimaru dött? Pein?

Eller kommer det ta någon månad till?

Skälet till att jag frågar är att jag samlar ihop en stor hög med avsnitt sedan början på Maj, för att slippa se ett avsnitt/vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har inte missat något, det är så det ska vara... lite smått förvirrande. Hursomhelst, du missade antagligen inte när Misa blev infångad av L och att hon sa upp sin notebook? Light säger upp sin notebook när han sitter i L's "fängelse". Light går till L frivilligt för att få L att sluta misstänka honom. Det hela är skickligt planerat... fortsätt kolla på fler avsnitt bara

:lol:

--

Stell & andra som ser Naruto nu...

Vilket avsnitt är det på animen nu? 120-ish?

Vad händer i animen just nu?

Har Orochimaru dött? Pein?

Eller kommer det ta någon månad till?

Skälet till att jag frågar är att jag samlar ihop en stor hög med avsnitt sedan början på Maj, för att slippa se ett avsnitt/vecka.

Sasuke

har dödat

Deidara

nyligen ialafall

Nästa vecka handlar det om Jiraya som ung innan han blev sannin (filler) Sen antar jag att han dör om 2-3 avsnitt-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har inte missat något, det är så det ska vara... lite smått förvirrande. Hursomhelst, du missade antagligen inte när Misa blev infångad av L och att hon sa upp sin notebook? Light säger upp sin notebook när han sitter i L's "fängelse". Light går till L frivilligt för att få L att sluta misstänka honom. Det hela är skickligt planerat... fortsätt kolla på fler avsnitt bara

:P

Jaså, jo jag visste att Misa och Light hade suttit i varsin cell m.m. men allt verkar så otroligt krångligt

:lol: jaja jag fortsätter titta och ser om jag förstår så småningom :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stell & andra som ser Naruto nu...

Vilket avsnitt är det på animen nu? 120-ish?

Vad händer i animen just nu?

Har Orochimaru dött? Pein?

Eller kommer det ta någon månad till?

Skälet till att jag frågar är att jag samlar ihop en stor hög med avsnitt sedan början på Maj, för att slippa se ett avsnitt/vecka.

Orochimaru har dött, naruto&Co drar ut o letar efter sasuke som har fixat team Hawk. Som sas så har Deidara precis slagits mot sasuke. Nu är det lite bakhistoria om jiraya som ska in i rain contry sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sasuke

har dödat

Deidara

nyligen ialafall

Nästa vecka handlar det om Jiraya som ung innan han blev sannin (filler) Sen antar jag att han dör om 2-3 avsnitt-

Orochimaru har dött, naruto&Co drar ut o letar efter sasuke som har fixat team Hawk. Som sas så har Deidara precis slagits mot sasuke. Nu är det lite bakhistoria om jiraya som ska in i rain contry sen.

Så det betyder att

det är dags för Pein snart?

Om ungefär hur många avsnitt är det slut på det arc som går nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det betyder att

det är dags för Pein snart?

Om ungefär hur många avsnitt är det slut på det arc som går nu?

Beroende på hur långt det blir med fillers. Arcet är redan slut, nu är det dags för Jiraya i rain contry. Dock efter fillers (iofs canon, man har sett små delar av det under hela seriens gång). Kommer handla om sannins uppväxt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beroende på hur långt det blir med fillers. Arcet är redan slut, nu är det dags för Jiraya i rain contry. Dock efter fillers (iofs canon, man har sett små delar av det under hela seriens gång). Kommer handla om sannins uppväxt.

Men ungefär hur många avsnitt kommer det arcet att vara då, om man bortser från fillers? ~20?

Funderar på att börja se ikapp Naturo i november eller så... om 6-8 veckor :mf_doof:

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...