Jump to content

Böcker


Frenzy
 Share

Recommended Posts

För böcker gäller 6% moms och 0% tullavgift (Källa). Folk rapporterar dock att paket under 200kr väldigt sällan stoppas (slipper moms och tull).

Edit: För att klargöra: moms och tull betalas (eventuellt) till staten och ingår inte i priset hos butiken.

Åh, det här hade jag missat. Tack så mycket! :>

Usch. Det är tragiskt att de har börjat kommersialisera lolcats. :confused:

Äsch, 6$ per bok blir de ju knappast feta på. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läser om The Zombie Survival Guide för andra gången, och den är jättebra. Riktigt lärorikt! Och framförallt inspirerande.

The guide attributes the zombie outbreaks to a virus known as "Solanum". The disease was first recorded by Jan Vanderhaven while traveling through South America. He describes those infected with the disease as bearing festering sores, mottled skin, and decomposing flesh. He said victims show no rational thought or recognition of anything previously familiar to the victim. They neither sleep nor drink water, and reject all food apart from living prey. The infected will attempt to eat all living prey that it observes. Vanderhaven describes seeing a hospital orderly throw a living rat at an infected individual, who then consumed the rat whole.

Solanum is described as working by traveling through the bloodstream from the point of entry to the brain, where the virus replicates in all cells in the frontal lobe, eventually destroying them. All bodily functions cease during this period, including respiration and heartbeat. The infected individual falls into a coma during this period and eventually awakens as a zombie. The zombie does not need air, food, water, or even a heart to live. Their one and only goal will be to find and infect other individuals. The only way to stop this is to destroy the brain or remove the head. Note that if the zombie is decapitated, the head still remains a threat.

The symptoms occur in the following order. The timeline may be several hours off, depending on the size, number and location of the bites, and the constitution of the victim.

Hour 1- Pain and discoloration of the infected area. Immediate clotting of the wound.

Hour 5- Fever between 99 F. and 103 F. Chills, slight dementia, vomiting, and acute pain in the joints.

Hour 8- Numbing of extremities and infected area, increased fever from 103 F to 106 F. increased dementia, loss of muscular coordination

Hour 11- Paralysis in the lower body, overall numbness, slowed heart rate

Hour 16- Coma

Hour 20- Cardiac arrest, cessation of brain activity

Hour 23- Reanimation

Solanum is extremely contagious and 100% fatal. Physical contact with infected blood or saliva always result in infection. Ingestion of infected flesh results in permanent death unless the victim has open mouth sores. Solanum is fatal to all living organisms, though humans are the only organisms that will reanimate. Parasitic insects such as mosquitoes reject infected hosts 100% of the time. All animals will instinctively run, swim or fly away from zombies.

zombie-survival-guide_1054533_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste ut The Dirt, Mötley Crues biografi, och den var helt klart underhållande. Kändes väldigt full av överdrifter och försök till att framställa sig själva vildare än vad de egentligen var, men ändå.

Har börjat med Flyga Drake nu, efter tips från mamma och en väns mamma. Osäkert kort. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste ut The Dirt, Mötley Crues biografi, och den var helt klart underhållande. Kändes väldigt full av överdrifter och försök till att framställa sig själva vildare än vad de egentligen var, men ändå.

Har börjat med Flyga Drake nu, efter tips från mamma och en väns mamma. Osäkert kort. :unsure:

Min syster läste den i somras och tyckte den var jättehemsk. :lol:

(Om jag nu inte blandar ihop den med någon annan)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:unsure:

Men kolla, det var typ sju timmar sedan du ställde exakt samma fråga. Om den släpptes i dagarna kommer du inte hitta den i Sverige på ett tag (vad jag vet, iallafall - men sedan har jag inte direkt någon koll på importbokhandeln. Men några veckor lär det ju ta), och även då får du leta i välsorterade bokhandlar. Eller kolla på Amazon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men kolla, det var typ sju timmar sedan du ställde exakt samma fråga. Om den släpptes i dagarna kommer du inte hitta den i Sverige på ett tag (vad jag vet, iallafall - men sedan har jag inte direkt någon koll på importbokhandeln. Men några veckor lär det ju ta), och även då får du leta i välsorterade bokhandlar. Eller kolla på Amazon.

anledningen till att jag ens frågar här är för jag aldrig ngnsin köpt en bok så vet inte riktigt hur fort de går innan saker kommer hit, och ja vet ännu mindre ställe man kan beställa över nätet. men är tacksam för all hjälp iaf. sorry om ja e lite stressad av mig ,men blev väldigt hype över denna biografi... :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som vet om boken The God Theory av Bernard Haisch finns på svenska? Tycker att det skulle vara mycket intressant att läsa den.

www.thegodtheory.com

Nej, den är inte översatt än.

Jag funderar på att beställa in Christopher Hitchens "God Is Not Great: Why Religion Poisons Everything" men först efter jag är klar med "On The Road" och "Tro och Vetande 2.0"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill igen tipsa om Rum Diary av Hunter S Thompson.

Jag har också läst denna bok och tyckte den vart ganska ointressant,mycket nonsens.

Tipsar om "Räddaren i nöden"(Catcher in the rye)

handlar om en kille som åker till new york, efter att ha blivit religerad från skolan han går på. väl där gör han inte så mycket. Han filosoferar, samt snackar med olika människor. En bra bok som inte handlar om någonting men göt det ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också läst denna bok och tyckte den vart ganska ointressant,mycket nonsens.

Tipsar om "Räddaren i nöden"(Catcher in the rye)

handlar om en kille som åker till new york, efter att ha blivit religerad från skolan han går på. väl där gör han inte så mycket. Han filosoferar, samt snackar med olika människor. En bra bok som inte handlar om någonting men göt det ändå.

What!? På inga sätt alls handlar väl romanen om INGENTING! Jag vet att du skriver tvärtom också, men ändå.. Djupet är så otroligt intressant att spekulera kring och diskutera. Även termen phoniness fick, för mig i alla fall, en helt ny innebörd och djup.

1+ på det tipset iaf :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också läst denna bok och tyckte den vart ganska ointressant,mycket nonsens.

Tipsar om "Räddaren i nöden"(Catcher in the rye)

handlar om en kille som åker till new york, efter att ha blivit religerad från skolan han går på. väl där gör han inte så mycket. Han filosoferar, samt snackar med olika människor. En bra bok som inte handlar om någonting men göt det ändå.

Jag har då inte hört på maken! Catcher in the rye är en av de mest kraftfulla böckerna jag läst. Den kan lätt jämföras med Kafkas "Ensamhetens trilogi": På ytan en ganska händelselös historia som sen sida efter sida avslöjar nya djup. Seriöst, Holdens livssyn är så sjukt mörk och cynisk så att huden knottrar sig. Jag blev jävligt berörd av boken .. faktiskt till den grad att jag slet ut sidorna och tände eld på dom på fyllan i tron om att jag skulle bli galen. Hehh.. :ermm:

---

olol, vad det verkar som jag läser så otroligt mycket när jag kollar igenom den här tråden. Fast sen läser jag bara rekommenderad mainstream-litteratur så det är nog inte så cred egentligen.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...