Jump to content

Första svensken i rymden.


eXotic
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 279
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är det bara jag som tycker att detta är bara bullshit.

Att göra en så stpr sak av att han åker upp til rymden?

Men go morron, är det inte STORT att komma med i historieböckerna som första svensk i rymden.

Är det inte STORT att han kommer antagligen bara bli den ende svensken som har varit uppe i rymden. (Om nu inte de här med rymd-turister eller vad det hette kommer bli lättare om ett 10-tal år, alltså vanligt folk som betalar stora summor och sedan tränar upp sig för att åka).

Är det inte STORT att han kommer bli en "hjälte" hemma i Sverige.

Men sedan kan jag hålla med dig litegranna om att dom håller på och göra saken för stor men inte än, för tillfället är han "hjälte" än så länge i Sverige, men kommer bli en större då han verkligen är där uppe och kommer ner oskadd sen också :mellow: .

Mr.Magic : Tänk hur litet Sverige är jämfört med alla andra stora nationer, det fanns inga drömmar ens om att en svensk skulle åka upp i rymden året 1961 (?) då förste man var uppe i rymden.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som tycker att detta är bara bullshit.

Att göra en så stpr sak av att han åker upp til rymden?

Det är bra för sveriget att han åker upp. Sen förstår jag mig inte på sånna som säger att det är skitsamma. Är det bullshit om sverige skulle vinna fotbollsVM? Fuglesang är ju ändå en av de få som blivit antagna till denna flygning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mr.Magic : Tänk hur litet Sverige är jämfört med alla andra stora nationer, det fanns inga drömmar ens om att en svensk skulle åka upp i rymden året 1961 (?) då förste man var uppe i rymden.

I area kanske men det är ett 1:a världen land som har ganska mycket att säga till om och vi har inte precis ekonomiska problem heller. Vikken hjälte? Mannen, han är en klagande gubbe som äntligen fått vad han vill. :mellow: Hur länge har han inte gråtit om det här? Jag menar Nile City drev ju tillomed me honom.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I area kanske men det är ett 1:a världen land som har ganska mycket att säga till om och vi har inte precis ekonomiska problem heller. Vikken hjälte? Mannen, han är en klagande gubbe som äntligen fått vad han vill. :) Hur länge har han inte gråtit om det här? Jag menar Nile City drev ju tillomed me honom.
Han har väntat i 14 år, vafan får du klagande gubbe ifrån? :mellow:
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I area kanske men det är ett 1:a världen land som har ganska mycket att säga till om och vi har inte precis ekonomiska problem heller. Vikken hjälte? Mannen, han är en klagande gubbe som äntligen fått vad han vill. :mellow: Hur länge har han inte gråtit om det här? Jag menar Nile City drev ju tillomed me honom.

Alla tycker olika men om han nu verkligen kommer upp dit mellan lördag och söndag eller när det blir så måste man trots allt ge han lite cred.

I area är vi ett litet land men även i antalet invånare, 9 miljoner jämfört med de stora nationerna är väldigt litet och ekonomiska problem vet jag inte om vi har men tänk själv hur osannolikt det skulle vara med en svensk FÖRST upp i rymden på 60-talet.

Det handlade om USA och Ryssland då och varken du eller jag kan inte vet hur omständigheterna var då eftersom vi inte levde, sedan kan man ta reda på massa information och sånt, men det är inte samma sak som att leva i riktiga livet på 60-talet om du fattar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla tycker olika men om han nu verkligen kommer upp dit mellan lördag och söndag eller när det blir så måste man trots allt ge han lite cred.

I area är vi ett litet land men även i antalet invånare, 9 miljoner jämfört med de stora nationerna är väldigt litet och ekonomiska problem vet jag inte om vi har men tänk själv hur osannolikt det skulle vara med en svensk FÖRST upp i rymden på 60-talet.

Det handlade om USA och Ryssland då och varken du eller jag kan inte vet hur omständigheterna var då eftersom vi inte levde, sedan kan man ta reda på massa information och sånt, men det är inte samma sak som att leva i riktiga livet på 60-talet om du fattar.

Till arean är sverige relativt stort. 4:e största land i Europa om man räknar Ryska delen.

Btw: Arlanda är en av nödlandningsplatserna som finns.

3. EMERGENCY LANDING SITES:

Amberley, Australia

Amilear Cabral, Cape Berde

Arlanda, Sweden

Darwin, Australia

Dyess AFB, TX (1)

Ellsworth AFB, SD (1),(3)

Esenboga, Turkey

Gran Canaria (Las Palmas), Canary Islands

Grant County (Moses Lake), WA (3)

Hao, French Polynesia

Hoedspruit, South Africa

King Khalid, Saudi Arabia

Kinshasa, Zaire

Koln/ Bonn, Germany

Lajes Field, Azores (1),(6)

Lincoln Municipal, NE (3)

Mountain Home AFB, ID (1), (3)

Nassau, Bahamas (2)

NSA Souda Bay, Crete (1),(6)

NSF Diego Garcia, Chagos Archipelago, Indian Ocean (1)

Orlando IAP, FL

RAF Fairford, United Kingdom (1),(4)

Roberts International (Monrovia), Liberia

Tamanrassett, Algeria

http://www.globalsecurity.org/space/facility/sts-els.htm

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla tycker olika men om han nu verkligen kommer upp dit mellan lördag och söndag eller när det blir så måste man trots allt ge han lite cred.

I area är vi ett litet land men även i antalet invånare, 9 miljoner jämfört med de stora nationerna är väldigt litet och ekonomiska problem vet jag inte om vi har men tänk själv hur osannolikt det skulle vara med en svensk FÖRST upp i rymden på 60-talet.

Det handlade om USA och Ryssland då och varken du eller jag kan inte vet hur omständigheterna var då eftersom vi inte levde, sedan kan man ta reda på massa information och sånt, men det är inte samma sak som att leva i riktiga livet på 60-talet om du fattar.

USA är världens mäktigaste land så nej Sverige hade inte en chans att få komma upp i rymden först. Det är just det jag sa, att folk inte borde blåsa upp det som om han var först i rymden.

Vad fan har rymden med att jag inte är 50+ att göra? Gå lägg dig, du gaggar bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men go morron, är det inte STORT att komma med i historieböckerna som första svensk i rymden.

Är det inte STORT att han kommer antagligen bara bli den ende svensken som har varit uppe i rymden. (Om nu inte de här med rymd-turister eller vad det hette kommer bli lättare om ett 10-tal år, alltså vanligt folk som betalar stora summor och sedan tränar upp sig för att åka).

Är det inte STORT att han kommer bli en "hjälte" hemma i Sverige.

Men sedan kan jag hålla med dig litegranna om att dom håller på och göra saken för stor men inte än, för tillfället är han "hjälte" än så länge i Sverige, men kommer bli en större då han verkligen är där uppe och kommer ner oskadd sen också :mellow: .

Mr.Magic : Tänk hur litet Sverige är jämfört med alla andra stora nationer, det fanns inga drömmar ens om att en svensk skulle åka upp i rymden året 1961 (?) då förste man var uppe i rymden.

Hjälte?

Han åker upp till rymden, han har inte räddat världen från hungersvält.

@aikjonas:

VM är något helt annorlunda änr en resa till rymden.

Det är som att jämnföra ett äpple med en kiwi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

USA är världens mäktigaste land så nej Sverige hade inte en chans att få komma upp i rymden först. Det är just det jag sa, att folk inte borde blåsa upp det som om han var först i rymden.

Vad fan har rymden med att jag inte är 50+ att göra? Gå lägg dig, du gaggar bara.

Folk blåser inte upp det heller, det är bara svenskarna som gör det.

Höll inte världen också på så här när första människan skulle till rymden.

Nu är det inte världen utan det är Sverige och det är ju självklart som f*n att man ska blåsa upp det i SVERIGE, han är första människan i Sverige och det borde han vara jävligt stolt över.

Rymden har ingenting med att göra att du inte är 50+, jag tog bara ett exempel förut och du borde sluta vara så kaxig som du skulle vara nån jä*la big guy. Leka tuffing kan du göra nån annanstans.

tommy killer: hjälte är han väl inte då men en "mini-hjälte" eller "rymd-hjälte" kan han väl trots allt vara.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälte?

Han åker upp till rymden, han har inte räddat världen från hungersvält.

@aikjonas:

VM är något helt annorlunda änr en resa till rymden.

Det är som att jämnföra ett äpple med en kiwi.

Enligt vem är VM annorlunda? Jag vet många som inte är intreserade av fotboll men när Sverige spelar VM är det stort för många svenskar som i vanliga fall inte bryr sig om fotboll. Samma sak med detta. Man tycket det är stort när någon gör nåt för sitt land

Kan du ens stava "äns"?

Heter du tommykiller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heter du tommykiller?

Ställer du dumma frågor? :mellow:

Själv så låg jag sömnlös i sängen nästan ända fram till uppskjutningen.. Det är inte bra att stanna hemma två dagar från skolan bara för att sova, för då är det omöjligt att somna sen.. :)

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...