Jump to content

Första svensken i rymden.


eXotic
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 279
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

@aikjonas:

VM är något helt annorlunda änr en resa till rymden.

Det är som att jämnföra ett äpple med en kiwi.

Nej, det är inte samma sak, tror du att jag är helt pantad? Men jag kan ändå gämföra.

Du säger att det inte spelar någon roll om det är en svensk eller en amerikan som åker upp... Då spelar det inte någon roll om Sverige vinner VM eller om Brasilien gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det är inte samma sak, tror du att jag är helt pantad? Men jag kan ändå gämföra.

Du säger att det inte spelar någon roll om det är en svensk eller en amerikan som åker upp... Då spelar det inte någon roll om Sverige vinner VM eller om Brasilien gör det.

Jo det är klar det spelar roll om Sverige vinner VM, men hela denna uppskjutningen har media höjt upp.

Jag har inte sagt att du är pantad.

Jag har aldrig brytt mig om rymduppskjutningar, även om det hade varit en amerikan hade jag inte brytt mig.

@T-Bone: Så bara för att det är Sverige jag bor i måste ja bry mig?

Det är väl inte mina problem om dina vänner kollar på VM bara för att de inte gillar fotboll.

Och ja, jag vet vad du menar med det, att heja på sitt land, men mitt land kanske inte är Sverige!

Jag bryr mig om han Fugelsang, men allt detta är bara en resa som tar 4 dagar, sedan är han "ute" i rymden max 5 minuter.

Tar det 14 år att förbereda sig?

Finns miljonärer som har betalat en stor summa pengar, men de behöver inte vänta 14 år fast de inte tillhör NASA och ha en utbildning som astronauterna har.

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är klar det spelar roll om Sverige vinner VM, men hela denna uppskjutningen har media höjt upp.

Jag har inte sagt att du är pantad.

Jag har aldrig brytt mig om rymduppskjutningar, även om det hade varit en amerikan hade jag inte brytt mig.

Du anser att fotboll är viktigare än att människan (i detta fall från Sverige) kommer ut i rymden? Skärp dig, Om människan bosätter sig på Mars samma dag som Sverige tar VM-guld i fotboll (Aldrig), Vad tror du det står om i tidningarna? :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du anser att fotboll är viktigare än att människan (i detta fall från Sverige) kommer ut i rymden? Skärp dig, Om människan bosätter sig på Mars samma dag som Sverige tar VM-guld i fotboll (Aldrig), Vad tror du det står om i tidningarna? :mellow:

Du talar ett sanningens ord.

Att färdas ut i rymden är ett enormt framsteg för den människan, om man bara tittar en t.e.x 100 år bakåt så trodde man inte att det skulle finnas en chans att göra något liknande.

Och att Sverige är med och deltar i detta är ju bara bra.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du anser att fotboll är viktigare än att människan (i detta fall från Sverige) kommer ut i rymden? Skärp dig, Om människan bosätter sig på Mars samma dag som Sverige tar VM-guld i fotboll (Aldrig), Vad tror du det står om i tidningarna? :mellow:

Nej, men han åker ut i rymden, han är inte ett jävla helgon.

Och för mig är han bara en vnlig männsika som åter åker upp i rymden.

Grattis till Sverige för att han är den förste svensk i rymden.

Njut av det så länge allt inte uppskujts igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En vanlig människa som praktiskt taget ägnat hela sitt liv åt att få uppleva just detta han är på väg att göra, och det förtjänar respekt, IMO.

Jag vet hur det stavas(kan man inte göra stavfel?), men då önskar jag honom all lycka i livet och uppskjutningen.

Jag undrar bara vad han ska göra då allt detta är gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet du äns vad bullshit betyder?

Kan du ens stava "äns"?

Heter du tommykiller?

Ställer du dumma frågor? :mellow:

Skärpning tack.

Angående hur stort det här är och så vidare, och Sverige kommer vinna VM eller inte.

Tommydödaren: Den här uppskjutningen har ju självklart blivit uppförstorad här i Sverige eftersom en svensk ska upp, det kommer förmodligen bli samma uppförstoring nästa gång en svensk reser iväg till världens ände. Men tänk dig samtidigt att han åker ju inte upp dit för att vara en av de första svenskar som skjutits iväg till rymden. Han gör förmodligen för att hjälpa människan ett steg närmare i utforskningen av rymden. Alla uppskjutningar är ju för att vi sak ta ännu ett kliv in i utforskningen av rymden, inte bara för att det är jeteheftigt att ha vandrat omkring tyngdlös (även om det säkert är en av lockelserna). Det är ju som när du jobbar, du kommer ju inte bara jobba för att du vill ha in pengarna, utan för att hjälpa ditt företag att drivas framåt och utvecklas, likadant här, visst pengarna är en stor lockelse men utan företaget skulle du inte ha några pengar.

Angående VM-finalen, Sverige kommer vinna VM år 2038. Och när människan då bygger sin första bostad på mars, så kommer den allmänna delen uppmärksamma rymdresan, och sporten kommer skriva stort om vinsten. Så nu kan ni sluta bråka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet hur det stavas(kan man inte göra stavfel?), men då önskar jag honom all lycka i livet och uppskjutningen.

Jag undrar bara vad han ska göra då allt detta är gjort?

Bah, det var inte stavfelet jag syftade på när jag skrev "vanlig", för jag förstog vad du menade. Utan det var det att han var just "vanlig". Men skit samma om det!

Och troligtvis så kommer han fortsätta på NASA, då jag har för mig att jag läste någonstans att han kanske även i framtiden skulle få åka på mer rymdresor. :)

Men tänk dig samtidigt att han åker ju inte upp dit för att vara en av de första svenskar som skjutits iväg till rymden. Han gör förmodligen för att hjälpa människan ett steg närmare i utforskningen av rymden. Alla uppskjutningar är ju för att vi sak ta ännu ett kliv in i utforskningen av rymden, inte bara för att det är jeteheftigt att ha vandrat omkring tyngdlös (även om det säkert är en av lockelserna). Det är ju som när du jobbar, du kommer ju inte bara jobba för att du vill ha in pengarna, utan för att hjälpa ditt företag att drivas framåt och utvecklas, likadant här, visst pengarna är en stor lockelse men utan företaget skulle du inte ha några pengar.

Det är precis det jag menar! :mellow:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skärpning tack.

Angående hur stort det här är och så vidare, och Sverige kommer vinna VM eller inte.

Tommydödaren: Den här uppskjutningen har ju självklart blivit uppförstorad här i Sverige eftersom en svensk ska upp, det kommer förmodligen bli samma uppförstoring nästa gång en svensk reser iväg till världens ände. Men tänk dig samtidigt att han åker ju inte upp dit för att vara en av de första svenskar som skjutits iväg till rymden. Han gör förmodligen för att hjälpa människan ett steg närmare i utforskningen av rymden. Alla uppskjutningar är ju för att vi sak ta ännu ett kliv in i utforskningen av rymden, inte bara för att det är jeteheftigt att ha vandrat omkring tyngdlös (även om det säkert är en av lockelserna). Det är ju som när du jobbar, du kommer ju inte bara jobba för att du vill ha in pengarna, utan för att hjälpa ditt företag att drivas framåt och utvecklas, likadant här, visst pengarna är en stor lockelse men utan företaget skulle du inte ha några pengar.

Angående VM-finalen, Sverige kommer vinna VM år 2038. Och när människan då bygger sin första bostad på mars, så kommer den allmänna delen uppmärksamma rymdresan, och sporten kommer skriva stort om vinsten. Så nu kan ni sluta bråka.

Jag förtsår vad ni alla menar, men visst det är en utforskning de åker på, men varför åker de inte till månen igen?

Ute i rymden har redan ganska många atronauter o kosmonauter varit, men på månen har vi varit ca 5 gånger(tror jag).

Allt detta är hypat enligt mig, och visa respekt för en man som åker till rymden?

Visa den respeketn för alla soldater som har dödats de senaste 100 åren, eller alla inom räddningstjänten som varje dag riskerar sina liv för oss.

Gör ni det?

Nej trodde inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förtsår vad ni alla menar, men visst det är en utforskning de åker på, men varför åker de inte till månen igen?

Ute i rymden har redan ganska många atronauter o kosmonauter varit, men på månen har vi varit ca 5 gånger(tror jag).

Han ska ju inte upp dit bara för att titta på utsikten och äta älgkorv, utan han deltar ju i att bygga på en viss rymdstation.

Som i framtiden troligtvis kommer betyda mycket för, vem vet, kanske ännu längre utflykter i rymden.

Och självklart ska det visas heder till alla soldater som offrar sina liv, då dom hjälper till att rädda endel av mänskligheten, samtidigt som att utforska rymden hjälper till att utveckla mänskligheten. Och för endel smäller kanske det högre. :mellow:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han ska ju inte upp dit bara för att titta på utsikten och äta älgkorv, utan han deltar ju i att bygga på en viss rymdstation.

Som i framtiden troligtvis kommer betyda mycket för, vem vet, kanske ännu längre utflykter i rymden.

Och självklart ska det visas heder till alla soldater som offrar sina liv, då dom hjälper till att rädda endel av mänskligheten, samtidigt som att utforska rymden hjälper till att utveckla mänskligheten. Och för endel smäller kanske det högre. ;)

Håller självklart med dig med den sista meningen, men jag tror inte personligen han åker ditt för älgkorv utan dör en dröm sedan 8 års ålder.

Om han nu vill hjälpa oss med undersökningen av rymden, så varför tog det 14 år för att åka upp ditt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om han nu vill hjälpa oss med undersökningen av rymden, så varför tog det 14 år för att åka upp ditt?

Det var meningen att han skulle få åka upp redan för några år sedan, men hans astronaut kompis, som kom från Tyskland om jag inte minns fel, fick ta över hans plats nästan i sista stund. Vet inte varför, dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om han nu vill hjälpa oss med undersökningen av rymden, så varför tog det 14 år för att åka upp ditt?

Du kanske inte visste om det hära, Men dom här dagarna kan man inte bara knalla in på NASA och säga att man vill åka upp till rymden á la Resebyrå.

Du måste genomgå flera år av träning för att orka med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kanske inte visste om det hära, Men dom här dagarna kan man inte bara knalla in på NASA och säga att man vill åka upp till rymden á la Resebyrå.

Du måste genomgå flera år av träning för att orka med det.

14 år???

Jag har nästan levt (lite mer) som han har tränat.

14 års av träning borde man ha jävla massa erfarnheter och nu kanske t.o.m vara kapten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan är snarare; hette du Moroni_Family? Ni påminner vansinnigt mycket om varandra.

Va ;)

Jag förtsår vad ni alla menar, men visst det är en utforskning de åker på, men varför åker de inte till månen igen?

Ute i rymden har redan ganska många atronauter o kosmonauter varit, men på månen har vi varit ca 5 gånger(tror jag).

Allt detta är hypat enligt mig, och visa respekt för en man som åker till rymden?

Visa den respeketn för alla soldater som har dödats de senaste 100 åren, eller alla inom räddningstjänten som varje dag riskerar sina liv för oss.Gör ni det?

Nej trodde inte det.

Vem ska ska få 50 miljoner, en so mspringer runt och sparkar på en boll, eller en som är räddare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...