Jump to content

Första svensken i rymden.


eXotic
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 279
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

... borde det då inte heta "Musik, TV, Film & Grafik"?

Erm, det finns inget sånt forum. Men grafik och film är väl mer eller mindre TV? Man kan ju inte ha ett forum till varje sak...

Det är lite onödigt med svensken uppe i luften kom jag på nu, kan se rubrikerna för nästa rymduppskjutning "Första turken i rymden". :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det såg väldigt.. varmt ut. :D

Skönt det måste kännas för Mr Christer också. 14 års väntan.. herrejävlar. :lol:

Men jag tänkte på en sak.. hur funkar dockningen? Finns det någon bild som visar hur det ser ut?

1. Discovery flyger runt jorden ett antal varv för att hinna ifatt ISS

2. Väl framme vid ISS "flippar" dom Discovery för att ISS ska kunna kontrollera att alla värmeplattor sitter kvar etc.

3. Discovery åker runt ISS för att suksesivt komma närmare.

4. När det inte är långt kvar så åker Discovery mycket långsamt mot ISS. Det finns vissa stant-punkter för att kunna kontrollera avståndet etc. Ser allt bra ut kommer de lite närmare för att till slut docka med ISS.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lite onödigt med svensken uppe i luften kom jag på nu, kan se rubrikerna för nästa rymduppskjutning "Första turken i rymden". :D

Då tror jag inte att det kommer att stå så mycket i svenska tidningar. Nu står det mycket om det i svenska tidningar eftersom det är första svensken, men ingenting i turkiska, och vice versa då första turken skjuts upp. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

... borde det då inte heta "Musik, TV, Film & Grafik"?

Öhhh, klockrenare "Allmänt-tråd" kan man väl knappast hitta?

Varenda gång vi ska tipsa om något som ska sändas på TV har vi gjort det i det här forumet.

Varför byta helt plötsligt ?

-----------------------------------

Kebab: Hade du suttit kvar och lyssnat på eftersnackat så hade de visat bilder på hur man dockar.

I alla fall så flippar skeppet så nosen står "uppåt" med ryggen mot stationen, sedan åker de långsamt mot varandra och kopplas ihop.

Ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har en sunkig webbläsare.

Nja. Tror jag ställt in alla säkerhetsinställningar på den sunkiga webbläsaren till max. Dvs. IE.

Kör med firefox. Och WMP är ju helt kopplat till IE. Himla skit. Men jag klarar mig nog utan det. Jag slipper ju alla popups och skit

I alla fall så flippar skeppet så nosen står "uppåt" med ryggen mot stationen, sedan åker de långsamt mot varandra och kopplas ihop.

Ungefär.

Japp. Några meter per sekund snabbt går det har jag hört ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...