Jump to content

Första svensken i rymden.


eXotic
 Share

Recommended Posts

De sa att han skulle ha en livlina.

Men tänk på det du sa, han vandrar ut utan lina, åker i samma hastighet som stationen, sedan kommer en sten och flyger. träffar honom lite på benet och sedan är det adjös med honom. Det är nog inga risker som någon vill ta.

På bilden ser det förövrigt ut som han sitter på någon stol, kanske en raketstol ? Då är det ju bara att driva mot stationen igen, och man får nog inte åka hur långt bort som helst.

Jo, det är något åt det hållet. Det ser ut som en slags joystick där också.

Från aftonbladet:

"3, Fuglesang skruvar fast p5. Om han inte håller i sig snurrar han med borrmaskinen."

... Ja det vore ju lyckat. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 279
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu tittar jag :ermm: Iof över NASA TV Online. Hur lång fördröjning är det där? Ca 10 sek från rymden kanske?

Quick edit:

-Huston that is the wrong bult Christer the Wrong, Bult!

-Ofcourse it is!

Nej nej nej det var ju hans värsta mardröm att han skulle göra bort sig på det sättet! Sen händer det också. Men det rättade ju till sig iaf.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu tittar jag :ermm: Iof över NASA TV Online. Hur lång fördröjning är det där? Ca 10 sek från rymden kanske?

Quick edit:

-Huston that is the wrong bult Christer the Wrong, Bult!

-Ofcourse it is!

Nej nej nej det var ju hans värsta mardröm att han skulle göra bort sig på det sättet! Sen händer det också. Men det rättade ju till sig iaf.

Jag ser bara en karta och får lyssna på ljuden hela tiden.

Jag såg honom in action när jag slog på Nasa-TV men nu ser jag bara en karta, hur kul är det ? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser bara en karta och får lyssna på ljuden hela tiden.

Jag såg honom in action när jag slog på Nasa-TV men nu ser jag bara en karta, hur kul är det ? :ermm:

Dom byter hela tiden. Det kan ju vara lite dålig täckning på bilden osv. Jag har iaf sätt bild Från hans hjälm och från andra kameror som man kan se hela Christer från mer än jag sätt locationmappen :ermm:
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom byter hela tiden. Det kan ju vara lite dålig täckning på bilden osv. Jag har iaf sätt bild Från hans hjälm och från andra kameror som man kan se hela Christer från mer än jag sätt locationmappen :ermm:

Ja, nu har jag sett många fåglar. Men ett tag såg jag bara karta.

Edit: Jag skojade bara, men det såg ut som han skulle det.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, ibland tappar de kontakten med sändningarna från rymden, och då visar de kontrollrummet istället. Så var det när jag kollade på SVT24 iafl.

Nja, man ser bilden i vänstra skärmen inne i kontrollrummet(till höger om kartan). Inget fel på täckningen där.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...