Jump to content

Första svensken i rymden.


eXotic
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 279
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

"Discovery is closing in at 2/10 foots of a second. Time to docking: 25 minutes."
Var hör du det där? TV? Kanal?

EDIT: Hittade nåt på nasa.gov

5 minuter kvar

15 feet

220 miles above southeast asia, korrekt?

Shclabbadabadingingi, klart.

Fan vilken precision dom måste ha, hitta åt varandra så bra.. (Y)

Redigerad av DimpZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kommer det sig att en rymdpromenad är så extremt farligt? Astronauten sitter ju fast i en "livlina" så risken att han tappar taget och flyger iväg är ju minimal.

Vad jag förstått det har dem ingen livlina! Men iof vore det ju dummare än dummast att inte ha. Men annars är det väll så farligt pga att man dör utan dräkt där. Och skulle någonting bli fel med den, dör personen mest troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kommer det sig att en rymdpromenad är så extremt farligt?

Finns mycket som kan gå fel, livlinan kan gå sönder även om risken inte är jättestor. Dräkten kan läcka. Man kan fastna på vägen tillbka in i skeppet om man varit för nervös och varm under rymdvandringen. Eftersom rymddräkten expanderar. Finns säkert fler faror, men jag kommer inte på några nu.

VickeX : Klart som korvspad att de har livlina, annars vore det rena självmordet ju.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns mycket som kan gå fel, livlinan kan gå sönder även om risken inte är jättestor. Dräkten kan läcka. Man kan fastna på vägen tillbka in i skeppet om man varit för nervös och varm under rymdvandringen. Eftersom rymddräkten expanderar. Finns säkert fler faror, men jag kommer inte på några nu.

VickeX : Klart som korvspad att de har livlina, annars vore det rena självmordet ju.

Det kan komma stenar och dylikt farande som projektiler genom rymden.

Sen kommer Fuglesang att vara längst ut på ISS, vilket ingen annan har varit tidigare.

Men livlina.. Inte kan jag se någon sådan här tex:

Rymdpromenad

Dock tror jag att fuglesang har en livlina.

Men å andra sidan så skulle det inte hända mycket om han släpper taget om ISS då han och ISS färdas i samma hastighet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dock tror jag att fuglesang har en livlina.

De sa att han skulle ha en livlina.

Men tänk på det du sa, han vandrar ut utan lina, åker i samma hastighet som stationen, sedan kommer en sten och flyger. träffar honom lite på benet och sedan är det adjös med honom. Det är nog inga risker som någon vill ta.

På bilden ser det förövrigt ut som han sitter på någon stol, kanske en raketstol ? Då är det ju bara att driva mot stationen igen, och man får nog inte åka hur långt bort som helst.

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...