Jump to content

Första svensken i rymden.


eXotic
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 279
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Varenda gång vi ska tipsa om något som ska sändas på TV har vi gjort det i det här forumet.

Varför byta helt plötsligt ?

Men snälla lilla gubben, ser du verkligen allt sånt här endast från TV-apparatens synvinkel?

Det är väl lite skillnad att diskutera en rymduppskjutning som sänds live på TV, och ett TV-program/film. Så du menar på fullaste allvar att i princip alla sporttrådar borde ligga i den här delen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Indeed, jag var i ett tillräckligt vaket tillstånd för att höra något sådant också. F.ö, var hela grejen väldig tuff, och lärorikt. Jag menar, nu har jag en massa kunskap om att bajsa i rymden och mjölk i pulverformat!

Ja, jag med, i alla fall om ätandet :D

Synd bara att jag störde mig enormt på kärringen som satt mittemot den flintskallige, hon som log hela tiden.

Men snälla lilla gubben, ser du verkligen allt sånt här endast från TV-apparatens synvinkel?

Det är väl lite skillnad att diskutera en rymduppskjutning som sänds live på TV, och ett TV-program/film. Så du menar på fullaste allvar att i princip alla sporttrådar borde ligga i den här delen?

Syftet från första början var bara att tipsa om att uppskjutningen skulle ske den och den tiden.

Med tiden utvecklades tråden till en diskussion om uppskjutningen och vad som skulle hända där uppe, det är inte trådskaparens (mitt) fel (om man nu ska kalla det fel) att det gick åt det hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För er som inte för det att funka. Klicka upp fönstret, kopiera url:en, öppna WMP, ta CTRL + U (Arkiv --> öppna URL) och så ska det funka.

Tack, ska testa!

Centimeter till och med, just när de ska kopplas ihop.

Tror det var 3 centimeter i sekunden.

På Tv4 sa dem några/någon meter per sekund. Men att den självklart bromsas in så den kanske inte träffas i mer än 30cm/sek. Någonting sådan. Ingen aning egentligen.

Uppdatering: Discovery är någon stans ovanför indien i asien.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här har ni pessimister.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,950010,00.html

Faktum är att jag faktiskt lyssnade på The final countdown när jag läste artikeln :)

All heder åt Nima Daryamadj - Mannen skriver fantastiskt pricksäkra kolumner. Pendeltågsmorgnarna har inte riktigt varit samma sak sedan jag till min stora besvikelse märkte att han inte längre skriver för Stockholm City, men nu när jag ser att han har gått över till Aftonbladet känns det en aning bättre. Tack, Simpa!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

All heder åt Nima Daryamadj - Mannen skriver fantastiskt pricksäkra kolumner. Pendeltågsmorgnarna har inte riktigt varit samma sak sedan jag till min stora besvikelse märkte att han inte längre skriver för Stockholm City, men nu när jag ser att han har gått över till Aftonbladet känns det en aning bättre. Tack, Simpa!

Varsågod :)

Teckningar som barn ritat till Fuglesang :)

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...